Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BMW 335i Sport Line – Není F30 jako E30

Diskuze (142)
Šestá generace trojkového BMW nastavuje nová měřítka.

BMW řady 3 je živoucí legendou. V našich končinách si reputaci vybudovalo hned zkraje 90tých let díky modelu E30 a od té doby znamená každá nová Trojka automaticky úspěch. Nejmenší mnichovský sedan je vždy obdivován pro design, podvozek, motory, převodovky…

Zároveň se s každou novou generací najde víc a víc skeptiků. Nejnovější vydání F30 jim dává zase pár argumentů navíc – celkové zvětšení karoserie, definitivní konec atmosférických motorů nebo rozmělnění nabídky. Kromě základního provedení a již tradičního M paketu BMW přidává tři další verze (Luxury, Modern, Sport), aby si u řady 3 dokázal vybrat snad opravdu každý.

bmw testy strednitrida bmw testy strednitrida

My jsme po prvním krátkém seznámení s 320d Sport Line zvolili na test téměř stejné auto. Vlastně zvenku i zevnitř vypadá úplně stejně: sportovní paket s černými doplňky je zdůrazněn červeným lakem, uvnitř jsou barvy v opačném gardu – černé sekundují červené detaily. Jeden velmi podstatný rozdíl tady ale je: pod kapotou pracuje šestiválec, na zádi se lesknou znaky 335i.

Třílitr s turbem – efektní i efektivní

Vrcholný model je jediným šestiválcem v nabídce a samozřejmě je přeplňovaný. Vadí to něčemu? Stačí se kousek projet a hned je jasné, že se po slabších atmosférických třílitrech nikomu stýskat nebude. 335i zachovává všechny klíčové vlastnosti mnichovských šestiválců a k nim přidává enormní sílu získanou z přeplňování.

Biturbo dalo řadě 3 sbohem už před dvěma roky. Třílitr dnes dosahuje stejných parametrů (225 kW, 400 Nm) s pomocí jediného, dvoukomorového turbodmychadla twin-scroll. Oddělené vedení výfukových plynů pomáhá rychlosti reakcí, stejně jako přímé vstřikování benzinu do válců a regulace motoru pomocí zdvihu ventilů (Valvetronic). Reakce na stlačení plynového pedálu je ve všech režimech nezaznamenatelná, a tak zbývají jen výhody přeplňovaného motoru.

bmw testy strednitrida bmw testy strednitrida Jízda s 335i je zážitkem od samotného začátku. Při startu motor vyštěkne a okamžitě nasadí tlumený baryton, kterým naznačuje svůj potenciál. Už při rozjezdu je cítit obrovská síla motoru. Nástup na úrovni atmosférického pětilitru odpovídá udávanému maximu točivého momentu 400 Nm od 1200 min-1.

Cesta k němu je navíc zcela hladká. Když si nebudeme hrát na sportovce, drží automatická převodovka v režimu Eco Pro motor mezi 1000 a 1500 min-1. Výjimečně dopřeje šestiválci dva tisíce otáček a naopak při jízdě konstantní rychlostí lze na otáčkoměru zahlédnout i hodnotu 900. Zní to neuvěřitelně, ale elektronika dobrovolně volí při rychlosti 50 km/h sedmý rychlostní stupeň a otáčky motoru na úrovni rovné tisícovky!

bmw testy strednitrida bmw testy strednitrida

Že je to použití nehodné takového motoru? Samozřejmě že ne, závodit každou minutu jízdy nedává smysl. A zážitek z šestiválce nespočívá jen v dostupnosti výkonu, jízdu stále doprovází tlumený zvuk motoru a výfuku.

A pak přijde vhodná příležitost – pravá noha se opře o pedál, převodovka podřadí a motor se rozletí do otáček. Síla napříč celým spektrem otáček a ochota jít do otáček jsou podepřený krátce poskládanou převodovkou. Velký rozsah osmistupňové skříně umožňuje nasázet jednotlivé stupně v krátkém sledu. Například dvojka stačí jen zhruba do 80 km/h.

Výlet do vysokých otáček je doprovázen gradujícím zvukem motoru. K tomu si při každém odřazení prskne do výfuku a se staženým oknem je navíc slyšet, jak si odfrkne turbodmychadlo. Tyto benzinové orgie majitelé turbodieselů nikdy nezažijí.

bmw testy strednitrida bmw testy strednitrida

Jak se stupňuje zvuková kulisa, stejně narůstá i výkon. Mimořádně charakterní turbomotor táhne víc a víc, až se nárůst výkonu u 6000 min-1 zastaví. Motor se dokáže roztočit ještě o tisíc otáček víc, zde jeho síla sice neuvadá a touha po otáčkách už slábne. Z hlediska efektivity je lepší řadit při dosažení maxima výkonu.

Důležitou částí toho všeho je i převodovka. Manuální řazení zůstane pro zážitky z jízdy navždy nepřekonatelnou volbou, osmistupňová automatika ZF je ale už natolik vyladěná, že dává mnoho důvodů k zamyšlení nad příplatkem za samočinnou převodovku. Zvlášť když se parametry 335i pohybují přesně na hranici, kdy jízda se dvěma pedály začíná být jednoznačně rychlejší a efektivnější.

Konvenční konstrukce s měničem točivého momentu navíc nastoluje otázku, zda má v tomto typu auta smysl používat dvouspojkovou převodovku. Automat je komfortnější a umí být srovnatelně rychlý. Když se pro dynamickou jízdu navolí režim Sport, řadí převodovka rychle a tvrdě jednu rychlost za druhou.

bmw testy strednitrida bmw testy strednitrida A technickým zázrakům není konec. Jestli se po přečtení předchozích pasáží těšíte na hororové líčení spotřeby, radost vám neuděláme. Nejen, že se nároky na palivo v zásadě shodují s udávanými továrními hodnotami, ony jsou to hodnoty velmi nízké.

První dny testu trávila 335i ve městě. Při úsporném stylu jízdy se nám dařilo jezdit v hustém pražském provozu za 9,5 l/100 km. Ano, to nejspíš není typický způsob použití tohoto modelu, dokázali jsme se ale přiblížit městské spotřebě dieselových třílitrů. Reálnější je později získaná hodnota – 11 l/100 km při občasném využívání potenciálu motoru.

Opravdové překvapení ale přišlo na dálnici. Rychlost 130 km/h znamená díky osmikvaltu ležérních 2200 min-1. Motor si pak vystačí se 7,2 l na každých 100 kilometrů! Zpomalení na 100 km/h srazí otáčky na 1700 min-1 a spotřeba klesne přesně o litr.

A kolik udává samo BMW pro kombinovaný cyklus? Oněch 7,2 l/100 km, za které dokáže 335i jezdit po dálnici. Přitom nejde o žádnou náhodu, protože dynamicky talentovaný šestiválec má asketické návyky prakticky ve všech jízdních režimech. Chcete po dálnici letět 180? I tak se udržíte na deseti litrech. A ať jsme se snažili sebevíc, ani na okreskách spotřeba nepřekročila 20litrovou hranici.

Spotřeba na konci testu ve výši 9,6 l/100 km je nejlepší vizitkou bavorské turboéry. Neoddiskutovatelný podíl na tom má převodovka, minulá generace se šestistupňovým automatem jezdila podobným stylem alespoň za 12 litrů.

Adaptivní podvozek – marné hledání vlastní identity

Ale skvělé auto nedělá jen motor a převodovka. Kdyby to tak bylo, rozloučíme se s tím, že BMW 335i je tím nejlepším, co se dnes ve střední třídě nabízí. Že v Mnichově dělají fantastické podvozky, slyšel už každý, i ten, kdo se zajímá o auta teprve chvíli. Nová Trojka nám však ukázala jedno velké ale…

Sluší se poznamenat, že auto dorazilo k testu se zimním obutím. Od údivu, proč jezdit na konci března po rozpáleném asfaltu s pneumatikami určenými do sněhu, přejděme rovnou k jádru problému. Pravdou je, že model Pirelli Winter 210 Sottozero Serie II nesklízí od uživatelů zrovna ovace. My jsme se potýkali především s jeho největší slabinou: valivým hlukem.

Hodnotit odhlučnění podběhů by v těchto podmínkách nebylo fér. Omezíme se proto na jednoznačné konstatování: jízda novým BMW 3 na jmenovaných pirellkách se hlučností blíží offroadovým pneumatikám.

Hluk tvoří ale i samotná práce podvozku, v našem případě osazeného adaptivními tlumiči. Vše přitom nelze omluvit pneumatikami, slyšet je i práce pohyblivých částí zavěšení. A to u auta prémiové kategorie se sedmimístnou cenovkou není zrovna dobrá vizitka. Přitom nová Jednička tuto disciplínu zvládá dobře.

bmw testy strednitrida bmw testy strednitrida Slavné to není ani v zatáčkách, bohužel. Opět se nabízí srovnání s menším sourozencem, ze kterého řada 1 vychází lépe. Samozřejmě, nejnovější BMW je stále obratné auto schopné velmi rychlé jízdy v zatáčkách. Ale to dnes ve střední třídě nabízí i Audi a Mercedes, nemluvě o Infiniti. Nárůst rozměrů je znát, naštěstí se nepromítá do ochoty zatáčet. BMW rádo mění směr a i přes všechny překážky (zimní pneumatiky, nejtěžší vyráběný motor) netrpí nedotáčivostí. Klasická koncepce pohonu dělá svoje.

Nejslabší bod leží někde jinde a nemohou za to jen nevhodné pneumatiky. Souhra bezcharakterních tlumičů a měkkého uložení náprav vede k pocitu jisté rozevlátosti. Stejné ingredience také osekávají zpětnou vazbu variabilního řízení, které sice reaguje přesně, avšak téměř sterilně. Dalo by se to odpustit za cenu kvalitního tlumení nerovností. Jenže ani v tomto nová generace nevyniká a navíc trpí odskakováním náprav při přejíždění nerovností, například tramvajových pásů.

Podvozek s adaptivními tlumiči je nepříjemným kompromisem. Nedokáže nabídnout pořádný komfort, ani opravdu sportovní svezení. Podobně nevyhraněnou charakteristiku jsme u BMW už jednou zažili, zkalila nám radost ze sedanu 535i xDrive, testovaného loni v létě.

Než ale vyslovíme nad novou Trojkou jasný ortel, počkáme si na svezení s autem na originálních pneumatikách dodávaných z výroby a se standardním nebo sportovním M podvozkem, bez adaptivních tlumičů. Zatím to ale vypadá na nenápadný ústup z dobytých pozic.

Design – odvážným přeje štěstí

BMW se nás ale v posledních letech stejně snaží přesvědčit, že důležité je něco jiného. Kromě multimédií, konektivity a samozřejmě nízkých emisí CO2 to je design. Směr u BMW udává Adrian van Hooydonk, který má jasnou vizi – konzervativnější proporce, které nepobuřují, oživené avantgardními detaily.

Nová Trojka jede přesně v těchto kolejích. Boční profil není zrovna ideální – natažení karoserie, zvětšení zavazadlového prostoru a lepší ochrana chodců udělaly své. Novince chybí švih Banglovy Trojky.

bmw testy strednitrida bmw testy strednitrida

Nechybí však odvaha v detailech. Tvar předních světel, vyboulení kapoty nebo složité linie předního nárazníku rozhodně nejsou sázkou na jistotu. Výsledek se ale povedl. Navíc to začíná vypadat, že firemní barvou BMW má být červená. Pro Sport Line je první volbou, stejně jako u menší řady 1. Černá zrcátka, výplně nárazníků a koncovky výfuku se starají o patřičné oživení.

Interiér už dobře známe, ten v Jedničce se na pohled liší jen několika detaily. Sedan je ale o dost širší a prostornější – zatímco řada 1 je uvnitř sportovně těsná, řada 3 nabízí volnější posezení. Zřetelný je i rozdíl proti předchozí generaci, a to hlavně vzadu – i když tam se nenastupuje o mnoho lépe než dřív. A prostor jako v Mondeu na zadních sedadlech nehledejte, teď je to alespoň lepší než v Laguně.

Nejsilnější stránkou interiéru je design. Proti předchůdci je to skok rovnou o dvě generace, odpovídajícím způsobem se zvedla i kvalita použitých materiálů. Verze Sport Line přináší diskutabilní červenou horizontální linku a když auto zrovna nemá červený lak karoserie, může přidat i červenou kůži.

bmw testy strednitrida bmw testy strednitrida Ale i černá je dobrá, zvlášť když je podle nejlepších tradic podpořená černým stropem. Podstatné ale je, že vynikající jsou hlavně sportovní sedadla, čalouněná touto černou kůží. Mají sice zbytečně vysoké opěradlo, potěší však nastavitelnou délkou sedáku a sevřením bočnic. Optimální boční vedení zaručeno.

Za zmínku také stojí head-up displej, který si poprvé našel cestu do sedanu střední třídy. Seznam dalších možných příplatků zabírá 12 stran A4, z nich je podstatné hlavně rozšíření bezpečnostních prvků na úroveň obvyklou v daném segmentu. Nudnou jízdu navíc dokážou zpestřit zajímavé funkce systému iDrive – třeba ukazatel aktuálního výkonu a točivého momentu motoru nebo sledování průběhu spotřeby paliva.

Závěr

Po prvním důkladném seznámení s novým BMW 3 víme jasně jednu věc. Nová generace se opět o něco vzdálila legendárním (a často neúměrně idealizovaným) předkům. Ale žijeme tady a teď; když se bavíme o nových autech, nemá smysl se nostalgicky ohlížet do minulosti.

Jaká jsou fakta? Po stránce podvozkové BMW nenadchlo. Mnichovská automobilka se dobrovolně spouští do průměru. Touhu po neustálém zvyšování prodejů lze naplnit jen cílením na nové, méně vyhraněné zákazníky. I s vědomím toho ovšem celkové sladění nepřesvědčilo. Snad je to chyba jednoho z prvních vyrobených kusů, možná je to nedostatek konkrétní konfigurace.

bmw testy strednitrida bmw testy strednitrida

Ale především můžeme říct „sbohem atmosféry!“ Stýskat se nám nebude, BMW předvádí, že přeplňovaný motor může být lepší. Ve všem! Automatická převodovka se taky hodně vytáhla, odsuzovat ji jako volbu pro líné řidiče je lhaním si do kapsy. Vrcholem je pak spotřeba, která se blíží silným turbodieselům – při lepší kultuře chodu, lepší dynamice a nesrovnatelném zvukovém projevu.

Druhý pohled (Jiří Červenka)
Je smutná ironie, že od doby, kdy BMW začalo cpát do veškeré své komunikace „radost z jízdy“, se z jejich produktů ta radost nějak vytrácí. Fantastický motor s výbornou převodovkou dělají, co mohou, ale odezva řízení je zcela jalová i na současné elektromechanické poměry a vyspělou konstrukci podvozku nadobro sráží neschopnost zvoleného odpružení a tlumení důstojně si poradit s neodpruženými hmotami. Nechápejte mě špatně, není to žádný průšvih – nové BMW řady 3 určitě nejezdí hůř než ekvivalentní Audi nebo Mercedes. Jenže to je málo. Od BMW jsme bývali zvyklí, že v jízdních vlastnostech deklasuje konkurenci rozdílem třídy.
První cena vozu 787.500,- Kč (316d/85 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací 1.115.500,- Kč (335i/225 kW)
Základní cena testovaného vozu 1.162.900,- Kč (335i Sport Line/225 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 1.662.425,- Kč (335i Sport Line/225 kW)

Plusy

  • Výkonný motor vhodný pro dynamickou jízdu
  • Zvuk motoru a výfuku
  • Nízká spotřeba paliva
  • Odstupňování převodovky, rychlost řazení
  • Kvalita zvuku Harman/Kardon
  • Výbavové pakety

Minusy

  • Odtažité, i když přesné řízení
  • Stále podprůměrný prostor na zadních sedadlech
  • Hlučný podvozek
  • Odskakování kol, špatné tlumení nerovností
Diskuze (142)
BMW 335i Sport Line
Cena základní sestavy 1 162 900 Kč
Výbava základní sestavy ABS, DSC, 6x airbag, Servotronic, elektrický posilovač řízení, elektronická uzávěrka diferenciálu, Auto Start / Stop funkce, "Driving experience" tlačítko včetně módu ECO PRO, mlhové světlomety, zadní světlomety s LED technologií, středová loketní opěrka vzadu, včetně dvou držáků nápojů, multifunkční kožený volant, startování motoru bez použití klíče, tlačítko Start / Stop pro automatické startování a vypínání motoru, připojení AUX-In ve středové konzole, rádio "BMW Professional" (4 x 25 W) včetně monitoru o rozměru 6,5", palubní počítač, BMW Service Inclusive 5 let/100.000 km a další.<br> Sport Line – sportovní kožený volant, sportovní sedadla řidiče a spolujezdce, černé, vysoce lesklé prvky obložení interiéru, vnitřní obložení s akcentní lištou "Coral Red matt" (matná červená), černá vnější zpětná zrcátka, černé vysoce lesklé otvory pro přístup vzduchu v předním nárazníku, v černém vysoce lesklém provedení, včetně chromovaných aplikací a černé vysoce lesklé středové lišty, zadní nárazník s černou vysoce lesklou lištou, koncovka výfuku v provedení "Black Chrome", označení linie "Sport" na bocích vpředu, přední nástupní prahy s hliníkovými lištami s označením "BMW Sport", B-sloupek v černém vysoce lesklém provedení, ambientní osvětlení vpředu i vzadu, v místě pro nohy vpředu, na B-sloupku a středové konzoli, ovládací prvky klimatizace a rádia s chromovanými aplikacemi, palubní přístroje se specifickým designem a stupnicí, červené kontrastní švy na sportovním koženém volantu, klíček dálkového ovládání s červenou aplikací Kč
Cena testované sestavy 1 662 425 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak "Melbourne Red" (21.175,-), kůže "Dakota" Black/Red (45.875,-), 17" kola z lehké slitiny "V-spoke 395" (8.825,-), sportovní automatická převodovka (61.250,-)<br> Paket "Sight" (19.200,-): vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zacloňováním, dešťový senzor a automatická aktivace světlometů při snížené viditelnosti, adaptivní světlomety, "High-beam assistant" – automatické vypnutí / zapnutí dálkových světel<br> Advantage paket (50.700,-): průchozí nakládací systém, odkládací paket, přední loketní opěrka, posuvná, ostřikovače světlometů, zadní parkovací asistent (PDC), bi-xenonové světlomety, světelný paket<br> Parkovací paket (42.250,-): zadní kamera, vnitřní a vnější zpětná zrcátka s automatickým zacloňováním, vnější elektricky sklopitelná, přední a zadní parkovací asistent, "Surround View" – boční kamery a monitorování prostoru kolem vozu<br> Business paket (64.200,-): navigační systém Professional, příprava pro mobilní telefon s rozhraním Bluetooth, včetně USB rozhraní a hlasového ovládání, rozšířená konektivita s hudebním přehrávačem v mobilním telefonu, display s rozšířenými možnostmi zobrazení<br> adaptivní M podvozek (27.725,-), variabilní sportovní řízení (5.050,-), nastavení sedadel elektrické s pamětí pro sedadlo řidiče (32.525,-), elektricky nastavitelná bederní opěrka pro řidiče a spolujezdce (7.825,-), vyhřívání sedadel pro řidiče a spolujezdce (9.325,-), tempomat s brzdnou funkcí (11.600,-), "Lane Departure Warning" - upozornění na nežádoucí opuštění jízdního pruhu (13.100,-), Head-Up Display (24.700,-), Harman Kardon Surround Sound Systém (30.250,-), BMW Individual černé vysoce lesklé okenní lišty (9.825,-), BMW Individual čalounění stropu v barvě antracitu (6.050,-), Speed Limit Info-ukazatel aktuální povolené rychlosti (8.075,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2979
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 225 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1200 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.2 / 5.5 / 7.2
Emise CO2: 169
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / 0
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1595 / 475
Rozměr pneu: 225/50 R17
BMW 335i Sport Line
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4624
b) šířka (mm): 1811
c) výška (mm): 1429
d) rozvor (mm): 2810
e) rozchod vpředu (mm): 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1572
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 960 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 865
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
26. 6. 2013 20:35
Re: F30
Jezdím již 3. týden s F31, tedy s kombíkem kopmlet v M paketu, se stejným motorem 335i a s xdrivem. Kombinovanou spotřebu jsem měl 13,5 a teď když trávím více času v Praze, spotřeba vylezla na 14,2. Jedná se o úplně nové auto a je jasné, že spotřeba klesne... Každopádně hodnoty, které naměřil autor testu ani náhodou nedosahuji. S autem nejezdím pomalu, ale ani jako idiot. Jezdím tak, jak by jezdil každý s tímto motorem. Občas zrychlím a někoho předjedu, občas jedu rychleji na dálnici, ale většinu času jedu normálně, nenásilně a do pohody. Kdybych chtěl honit spotřebu a chlubit se, že auto nežere, tak jezdím s 320d a ne s řadovou šestkou s turbem. Proč bych si kupoval 335i a pak jezdil v eco módu na 1000 otáček? Není to trochu hloupost? Jinak musím vyzdvihnout pasáž, kde autor popisuje odfuk turba při staženém okýnku, to je přesné! Podvozek je v mém případě perfektně nastavený, tuhý, ale poddajný a brzdy senzační. Pokud má někdo pocit, že je podvozek měkký, zkuste si jízdu s podvozkem z M paketu a nebudete chtít jiný... Na závěr jen, že převodovka je neskutečná a auto jako celek vypadá neuvěřitelně pěkně!
Avatar - bigsoul
28. 12. 2012 09:00
Re: Odskoky kol
Ako sorry ste jediny co z toho auta urobili sracku. Pri tom je vo svojej triede kralom, ale dalo sa cakat od VW group, ze pohani BMW. AUTO.CZ = VW
14. 10. 2012 08:52
Re: Neoprávněná kritika
F30 335i jsem se zbavil před týdnem, po 4 měsících užívání, kdy jsem na něm najel cca 20 tisíc km. Ani mi po něm není moc smutno. Toho, čeho jsem se nejvíc obával, tj. turbobenzínový motor nakonec nebylo takovým utrpením, jak jsem si myslel. Reakce na plyn sic měla mírné zpoždění, ale oproti obvyklým turbodieselům to bylo o sto procent lepší.
Vnitřní prostor mně mile překvapil, už to není stísněná trojka předchozích generací, dokonce i vzadu se dá pohodlně sedět /ale nevezl jsem nikoho, kdo měří dva metry/. Interiér byl - podle reakcí ostatních - já pro to prostě nemám oko - poměrně hezký. Ten můj byl ale vyveden v klavírním laku a ten vypadá perfektně cca do třetí minuty po odstranění veškerého prachu:-) Něco tak strašně náchylného jsem ještě neviděl - nebo vlastně viděl, doma máme černý skleněný stůl a tam je to velmi podobné. Prostě zlatý bezúdržbový "hliník".
Auto tedy skvěle jelo, mělo velmi slušnou dynamiku, která se dala poměrně velmi jednoduše výrazně zlepšit, ale softwarové úpravy motoru jdou jaksi mimo mně, velmi pěkně brzdilo, ale pořád to byla jenom rychlá limuzína, ačkoliv se pyšnila označením "sport line". Nedokážu si představit ty dvě ostatní řady, tj. modern a classic tuším... protože ten podvozek byl velmi velmi měkký, což může být pochopitelné ve spojení s hojně se vyskytujícími motorizacemi typu 2.0d, ale ne s třistakoňovým benzínem. Pokusy o sportovní jízdu byly obvykle ukončeny před možnostmi vozu, ale náklony karoserie mně prostě vyděsily. A to byl v autě adaptativní podvozek, v běžném režimu bylo auto ne-nepodobné off-roadům, ve sportovním to bylo o chloupek lepší, ale do sportovního podvozku to mělo daleko. BMW nejspíš chce blíž k masám.
Po čtyřech měsících jsem měl kombinovanou spotřebu okolo 9,5 litru, což je podle slov majitelů předchozího modelu, zlepšení o cca 1,5-2 litry, které bych připsal bez zaváhání osmistupňovému automatu od ZF. V nějakém testu jsem četl, že převodovka "pořád řadí" ale
s tolika kolečky to asi ani jinak nejde. Fakt je ten, že je to ten nejlepší možný automat na světě a nachytat ho na švestkách se jen tak někomu nepodaří. Bleskurychlé reakce, podle polohy pedálu řadí velmi efektivně buď v nižších, či vyšších otáčkách...
Co se mi líbilo byly čtyři jízdní režimy, ECO-PRO s přibržděnými reakcemi na plynový pedál byl tak trochu utrpením, stejně tak jsem nevyužíval režim COMFORT. Většinu času jsem jezdil na režim SPORT, ovšem s běžným nastavením převodovky. Prostě mi nevyhovovala tvrdost podvozku, ale zároveň jsem nechtěl, aby se motor zbytečně vytáčel při běžné jízdě. Tyhle atributy jsem nechal na SPORT-PLUS režim.
Pokud tedy downsizing představuje 30 koní výkonu navíc, nemám s tím až takový problém, horší je, když je třílitrový benzín nahrazen dvoulitrovým turbo-benzínem. Ale dokud máme na výběr, zaplaťpánbůh za to. Krom toho, kdo s tím má opravdický problém, může koupit 335i a turbo prostě vykuchat:-)
Aktuálně jezdím kombíkovým Focusem 1,6 TDCI z půjčovny za šest litrů nafty a zjišťuju, že každé auto má svoje výhody:-)
14. 10. 2012 00:00
Re: Tedy ortel
Chyba není ve hvězdě, turbo zůstane turbem a auto je tak trochu jako na dopinku (tedy dost ;-) ) Vyzkoušejte 530i s manuálem a pochopíte. :-)
Avatar - rohYpnol
13. 10. 2012 12:39
Neoprávněná kritika
Přeně bych vyzdvihnul test samotný - velmi slušně napsaný. :yes: Škoda, že slušně zpracovaný test si musí auto zasloužit svojí cenovkou - takový je můj pocit.

Pro všechny, co tu kritizují objektivitu - přečtěnte si test a zamyslete se! Autor nepopírá, že zápory mohly být spojeny s konkrétní konfigurací. Poukazuje na nedostatky, ale zároveň dává toto hodnocení do souvislostí - bylo napsáno, že to není průšvih a určitě je 3er na úrovni konkurence. TAK co byste ještě chtěli?

Autor zcela správně definoval směr BMW, t.j. rozmělňování pozornosti, cílení na stále širší cílovou skupinu. A o to jde. Tímto krokem totiž začíná záležet na koncovém zákazníku, jestli vůz, který si poskládá, bude rozumný nebo to bude nesmyslná kombinace protichůdných požadavků... Je předem jasné, že kdo chce být vším, nakonec není ničím.

Osobně mě se 3er příliš nezamlouvá. Narostla podle mě do nesmyslných rozměrů a design... kde jsou staré dobré časy. Interiér mi ale přijde zajímavý, byť široký středový tunel a málo místa na pravou nohu bych asi nezkousl...

Nemůžu si pomoct, ale zřejmě bych lovil v Lexusních vodách, popř. Infinitních... Audi má řadu A4, A5, A6, A7, A8 stále poměrně zajímavou. Jenže klientelu tvoří často "zbohatlí k r e t é n i", za což auto samozřejmě nemůže. Pro mě ale důvod proč nekupovat.

BMW podle mě postupně ztrácí identitu výměnou za větší podíl na trhu. Logické, ale nic, co by mě oslovovalo :-!