BMW 320d Sport Line: První jízdní dojmy

BMW 320d Sport Line: První jízdní dojmy

 
 

K prvnímu seznámení se nové BMW řady 3 dostavilo s dvoulitrovým dieselem a v provedení Sport.

Využili jsme nabídky firmy Renocar a jako první novináři v Česku jsme vyzkoušeli nové BMW řady 3 na domácích silnicích. Při prvním krátkém seznámení nám dělal společnost nejnadějnější model: dieselový čtyřválec 320d s automatickou převodovkou, v atraktivním provedení Sport Line.

Design si zachoval charakteristické rysy řady 3, k nim ale přibral řadu nových prvků. Zatímco zadní svítilny s trubicovými diodami jsou očekávatelným vylepšením, příď inspirovaná modelem Z4 a především konceptem elektro-kupé i8 způsobila při premiéře velké překvapení. Nekonvenční světlomety ale autu sluší a pomáhají úspěšně maskovat zvýšení přídě vynucené požadavky na ochranu chodců.

BMW se mimoto inspiruje i u Mercedesu: vedle základního modelu a M paketu se v nabídce nově objevují další tři linie – Luxury, Modern a Sport. Přitom právě paket Sport s výraznými nárazníky a černými prvky vypadá nejlépe. V redakci jsme se dokonce vzácně shodli, že k nové Trojce sedí víc než možná zbytečně agresivní M paket.

BMW 1 vs. BMW 3: Designový duel

Interiér je stejný jako v řadě 1…? Ne! Na první pohled tak vypadá, protože se liší jen v detailech. Ale Jednička je uvnitř hodně stísněná, nová Trojka je o poznání vzdušnější: není tolik skoupá na prostor v příčném směru a ani se v ní nesedí tak blízko čelnímu oknu. Cenné centimetry se přidávaly i v druhé řadě sedadel. Nejmenší mnichovský sedan sice stále netrhá velikostní rekordy, s novou generací ale vyhoví představě rodinného auta zase o kus lépe.

Motor je u zkoušeného auta jediným důvěrně známým elementem. Dvoulitr o 135 kW a 380 Nm stále patří v dané výkonnostní kategorii ke špičce. V praxi je lepší vlastně jen stuttgartské biturbo 220 CDI (125 kW a 400 Nm).

V nové 320d s automatickou převodovkou motor potěšil velmi kultivovaným chodem v nízkých otáčkách. Nabízí velmi silný zátah, kvůli výrazné orientaci na nízké a střední otáčky však čtyřválec ztrácí na přesvědčivosti ve vysokých otáčkách. Ale nezoufejme, BMW již téměř jistě připravuje něco silnějšího, nad 320d by se v ceníku mohl zabydlet třeba biturbo čtyřválec 325d (160 kW).

Převodovka dovoluje jízdu ve velmi nízkých otáčkách. V režimu Eco Pro při 100 km/h rychle řadí na osmičku a nechá motor pracovat při 1500 min-1. Dálničních 130 km/h pak znamená 2000 min-1. V obou případech po stisknutí plynového pedálu následuje hbitá akcelerace, bez nutnosti podřazovat.

Nejsilnější stránkou je komfort řazení, k tomu se ale přidává i nadprůměrná rychlost změny převodů. Řazení lze snadno ovlivnit i pomocí příplatkových pádel pod volantem. Kromě finanční úspory při nákupu a stále méně žádanému pocitu spojení s autem vlastně neexistují argumenty proti koupi této automatické převodovky.

Řízení nastavuje ve střední třídě nová měřítka. Proti předchůdci má výrazně lehčí chod, vyznačuje se ale ukázkovou přesností a řidič není ochuzen o zpětnou vazbu. BMW se tím povedl najít vhodný kompromis, kdy je řízení auta zábavné a přitom snadné a nemělo by unavovat ani po delší cestě.

A podvozek? Opět padá teze o čtyřdveřové Jedničce. Řada 3, ačkoliv s ní sdílí technický základ, se chová jinak. Je méně bezprostřední a vyspělejší než řada 1, ale stále o kus hravější než řada 5. A samozřejmě navzdory zimním pneumatikám skvěle drží v zatáčkách.

Jestli jste v celém textu marně hledali nějakou zápornou stránku, pak pro vás na závěr jednu máme. Vyšší hladina aerodynamického hluku v dálničních, kterou se vyznačovala minulá generace, u novinky do značné míry přetrvává. Jinak nám po prvním setkání nezbývají než slova chvály.

Automobil k prvním jízdám poskytl brněnský dealer BMW, společnost Renocar.

BMW 3 (F30) – Ceny a technická data
Model328i335i320d320d ED
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]1997297919951995
Válce/ventily4/46/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]180/5000-6500225/5800-6000135/4000120/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1250-4800400/1200-5000380/1750-2750380/1750-2750
Max. rychlost [km/h]250 (250)250 (250)235 (230)230 (225)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,9 (6,1)5,5 (5,5)7,5 (7,6)8,0 (8,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,4 (6,3)7,9 (7,2)4,5 (4,4)4,1 (4,1)
Cena [Kč]957.500,-1.115.000,-887.500,-887.500,-

BMW 316d, BMW 318d, BMW 320i: Nové motory pro rok 2012

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
 

Přidat názorDiskuse: BMW 320d Sport Line: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Zlaté ruské ručičky aneb Jak udělat z vraku BMW funglovku Zlaté ruské ručičky aneb Jak udělat z vraku BMW funglovku

Nevěřili byste, jak moc poničené auto se dá ještě…

Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory

S prodeji liftbacku střední třídy je BMW zatím spokojeno.…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Dnes 18:48

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Plzeň - Liberec 4:5. Mistr už nezaváhal, dál kráčí za obhajobou

Plzeň - Liberec 4:5. Mistr už nezaváhal, dál kráčí…

Hokejisté mistrovského Liberce vyhráli v šestém čtvrtfinálovém utkání play off extraligy na ledě Plzně 5:4,…

Brabec: Reprezentace ze Slavie? Vadí mi to vůči Spartě. Holoubka je mi líto

Brabec: Reprezentace ze Slavie? Vadí mi to vůči…

V národním týmu se prokousává do základní sestavy, v belgickém Genku si vybojoval stabilní pozici. Obránce Jakub…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…