BMW 320d Sport Line: První jízdní dojmy

BMW 320d Sport Line: První jízdní dojmy

 
 

K prvnímu seznámení se nové BMW řady 3 dostavilo s dvoulitrovým dieselem a v provedení Sport.

Využili jsme nabídky firmy Renocar a jako první novináři v Česku jsme vyzkoušeli nové BMW řady 3 na domácích silnicích. Při prvním krátkém seznámení nám dělal společnost nejnadějnější model: dieselový čtyřválec 320d s automatickou převodovkou, v atraktivním provedení Sport Line.

Design si zachoval charakteristické rysy řady 3, k nim ale přibral řadu nových prvků. Zatímco zadní svítilny s trubicovými diodami jsou očekávatelným vylepšením, příď inspirovaná modelem Z4 a především konceptem elektro-kupé i8 způsobila při premiéře velké překvapení. Nekonvenční světlomety ale autu sluší a pomáhají úspěšně maskovat zvýšení přídě vynucené požadavky na ochranu chodců.

BMW se mimoto inspiruje i u Mercedesu: vedle základního modelu a M paketu se v nabídce nově objevují další tři linie – Luxury, Modern a Sport. Přitom právě paket Sport s výraznými nárazníky a černými prvky vypadá nejlépe. V redakci jsme se dokonce vzácně shodli, že k nové Trojce sedí víc než možná zbytečně agresivní M paket.

BMW 1 vs. BMW 3: Designový duel

Interiér je stejný jako v řadě 1…? Ne! Na první pohled tak vypadá, protože se liší jen v detailech. Ale Jednička je uvnitř hodně stísněná, nová Trojka je o poznání vzdušnější: není tolik skoupá na prostor v příčném směru a ani se v ní nesedí tak blízko čelnímu oknu. Cenné centimetry se přidávaly i v druhé řadě sedadel. Nejmenší mnichovský sedan sice stále netrhá velikostní rekordy, s novou generací ale vyhoví představě rodinného auta zase o kus lépe.

Motor je u zkoušeného auta jediným důvěrně známým elementem. Dvoulitr o 135 kW a 380 Nm stále patří v dané výkonnostní kategorii ke špičce. V praxi je lepší vlastně jen stuttgartské biturbo 220 CDI (125 kW a 400 Nm).

V nové 320d s automatickou převodovkou motor potěšil velmi kultivovaným chodem v nízkých otáčkách. Nabízí velmi silný zátah, kvůli výrazné orientaci na nízké a střední otáčky však čtyřválec ztrácí na přesvědčivosti ve vysokých otáčkách. Ale nezoufejme, BMW již téměř jistě připravuje něco silnějšího, nad 320d by se v ceníku mohl zabydlet třeba biturbo čtyřválec 325d (160 kW).

Převodovka dovoluje jízdu ve velmi nízkých otáčkách. V režimu Eco Pro při 100 km/h rychle řadí na osmičku a nechá motor pracovat při 1500 min-1. Dálničních 130 km/h pak znamená 2000 min-1. V obou případech po stisknutí plynového pedálu následuje hbitá akcelerace, bez nutnosti podřazovat.

Nejsilnější stránkou je komfort řazení, k tomu se ale přidává i nadprůměrná rychlost změny převodů. Řazení lze snadno ovlivnit i pomocí příplatkových pádel pod volantem. Kromě finanční úspory při nákupu a stále méně žádanému pocitu spojení s autem vlastně neexistují argumenty proti koupi této automatické převodovky.

Řízení nastavuje ve střední třídě nová měřítka. Proti předchůdci má výrazně lehčí chod, vyznačuje se ale ukázkovou přesností a řidič není ochuzen o zpětnou vazbu. BMW se tím povedl najít vhodný kompromis, kdy je řízení auta zábavné a přitom snadné a nemělo by unavovat ani po delší cestě.

A podvozek? Opět padá teze o čtyřdveřové Jedničce. Řada 3, ačkoliv s ní sdílí technický základ, se chová jinak. Je méně bezprostřední a vyspělejší než řada 1, ale stále o kus hravější než řada 5. A samozřejmě navzdory zimním pneumatikám skvěle drží v zatáčkách.

Jestli jste v celém textu marně hledali nějakou zápornou stránku, pak pro vás na závěr jednu máme. Vyšší hladina aerodynamického hluku v dálničních, kterou se vyznačovala minulá generace, u novinky do značné míry přetrvává. Jinak nám po prvním setkání nezbývají než slova chvály.

Automobil k prvním jízdám poskytl brněnský dealer BMW, společnost Renocar.

BMW 3 (F30) – Ceny a technická data
Model328i335i320d320d ED
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]1997297919951995
Válce/ventily4/46/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]180/5000-6500225/5800-6000135/4000120/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1250-4800400/1200-5000380/1750-2750380/1750-2750
Max. rychlost [km/h]250 (250)250 (250)235 (230)230 (225)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,9 (6,1)5,5 (5,5)7,5 (7,6)8,0 (8,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,4 (6,3)7,9 (7,2)4,5 (4,4)4,1 (4,1)
Cena [Kč]957.500,-1.115.000,-887.500,-887.500,-

BMW 316d, BMW 318d, BMW 320i: Nové motory pro rok 2012

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: BMW 320d Sport Line: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Zlaté ruské ručičky aneb Jak udělat z vraku BMW funglovku Zlaté ruské ručičky aneb Jak udělat z vraku BMW funglovku

Nevěřili byste, jak moc poničené auto se dá ještě…

Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory

S prodeji liftbacku střední třídy je BMW zatím spokojeno.…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO vypovědělo smlouvu Starostům a ODS

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO…

Hnutí ANO vypovědělo ve Středočeském kraji koaliční smlouvu svým partnerům. Pakt ANO, STAN, ODS a Nezávislých…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…