Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BMW 520i Touring

Po testu sedanu 528i () jsme dostali k dispozici i druhou verzi pětkové řady - Touring. Ta se vyrábí od března loňského roku. O pohon se u tohoto vozu staral nejmenší zážehový motor - řadový šestiválec 2,0 se "papírově" slušným výkonem 110 kW. Pro...

Po testu sedanu 528i ( viz test) jsme dostali k dispozici i druhou verzi pětkové řady - Touring. Ta se vyrábí od března loňského roku.

O pohon se u tohoto vozu staral nejmenší zážehový motor - řadový šestiválec 2,0 se "papírově" slušným výkonem 110 kW. Pro zajímavost, výkon nejsilnějšího motoru, který je k dispozici pro Touring, je téměř dvojnásobný - 210 kW. Poskytuje ho zážehový osmiválec s objemem 4,4 litru.

Dvoulitrový řadový šestiválec s čtyřventilovou technikou (viz foto) disponuje sice dostatečným nejvyšším výkonem, ale díky větší hmotnosti vozu (pohotovostní hmotnost - 1525 kg) je to přeci jen "vlažnější" svezení. Hlavně v nižších otáčkách (do 3000) není tah motoru dostatečný.

Co však motoru nechybí je mimořádně vysoká kultivovanost chodu a výborné odhlučnění zvuku motoru v interiéru. Zvuk od motoru, který se dostane až k vašim uším, je tak říkajíc, pouze "informativní".

Interiér testovaného vozu byl prvotřídně zpracován, vše vypadá velmi solidně a robustně. O bezpečnost cestujících se stará celkem 8(!) airbagů. Dva přední, čtyři boční (přední i zadní dveře - viz foto) a dva tzv. hlavové airbagy pro řidiče a spolujezdce. Ty jsou zabudovány v tzv. A sloupcích.

Díky velkému rozvoru (2830 mm) je podélný prostor velmi dobrý a cestující na zadních sedadlech nijak nestrádají.

Jízda s Touringem je prakticky bez problémů, ale přeci jen překvapí velký průměr volantu a tužší spojka. Ta jde např. u Octavie Combi 1.8T podstatně lehčeji (stejný výkon motoru 110 kW).

Jízdní vlastnosti vozu jsou samozřejmě velmi dobré, bez jakýchkoli náznaků nejistoty. O případný prokluz zadních poháněných kol, za zhoršených povětrnostních podmínek, se stará vyspělý protiprokluzový systém ASC+T.

Zavazadlový prostor Touringu má základní objem 410 litrů a sklopením sedadel je možno jej zvětšit až na 1525 l (viz foto). Zajímavým prvkem (za příplatek) je posuvná podlaha, která unese až 75 kg a je možno ji vysunout ven z vozu až o 60 cm (viz foto).

Další odlišností od "běžných" kombíků, je možnost otevírání okna u pátých dveří viz foto). Vzniklým otvorem lze bez problémů vkládat většinu drobných předmětů, bez nutnosti manipulace s "celými" dveřmi.

A kdo si Touring koupí? Tipoval bych solidního padesátníka se zájmem o některý "prostorově náročnější" sport, který se chce zároveň odlišit od "běžných a příliš rozšířených" sedanů pětkové řady...

Cena základní sestavy 0 Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 190 / 4200 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1525
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1580 / 575
Rozměr pneu: 205
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4805
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1445
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne