BMW 528i - Auto téměř dokonalé

BMW 528i - Auto téměř dokonalé

 
 

Nová pětka od BMW je opravdovým zástupcem vyšší střední třídy. Oproti předchozímu modelu je nová pětka uhlazenější, méně agresivní, ale samozřejmě s nejnovější technikou, jaká je dnes dostupná. Čtyři světlomety se podobně jako u ostatních modelů BMW schovaly pod společné kryty z organického skla.

Nová pětka od BMW je opravdovým zástupcem vyšší střední třídy. Oproti předchozímu modelu je nová pětka uhlazenější, méně agresivní, ale samozřejmě s nejnovější technikou, jaká je dnes dostupná. Čtyři světlomety se podobně jako u ostatních modelů BMW schovaly pod společné kryty z organického skla.

Dnes začnu interiérem. Po uzavření dost těžkých dveří se ocitnete v uzavřeném kokpitu pravého BMW s vysokou úrovní dílenského zpracování, ergonomie a bezpečnosti. Interiér budí pocit téměř absolutního bezpečí, který však může u méně zkušených majitelů nové pětky způsobit nebezpečný pocit vlastní nesmrtelnosti... O umístění jednotlivých ovládacích prvků se nebudu šířeji rozepisovat, jelikož se blíží ideálu. Zvláštní pozornost ovšem zaslouží vyhřívaný multifunkční volant se čtyřmi kolébkovými přepínači, které zvládají ovládat např. autorádio, tempomat, autotelefon a uzavření přístupu vzduchu do interiéru. Zajímavý je také pro BMW typický analogový ukazatel okamžité spotřeby paliva. Masivní přední kožená sedadla se třemi pamětmi pro individuální nastavení posezu cestujících jsou nahony vzdáleny běžné produkci ve střední třídě. Spíše by se daly přirovnat k oblíbenému domácímu křeslu. Nalezení dobré pozice pro řízení pomáhá jak všestranně el. seřiditelné sedadlo, tak el. seřiditelný volant ve dvou osách. Na zadních sedadlech je situace obdobná. Místa na nohy je tak akorát. Z dalších drobností zpříjemňující řízení vybírám alespoň dešťový senzor řídící stěrače, ultrazvukový parkovací systém PDS s akustickou signalizací blížící se překážky při parkování nebo elektromotorkem ovládaná roletka na zadním okně. Co se týče potlačení hlučnosti motoru, rozhodně se nedá říci, že by nebyl vůbec slyšet, ale vtírá se mi na mysl výraz programový zvuk . Zvuk přicházející od šestiválce je prostě takový, jaký ho konstruktéři pětky chtěli mít - kultivovaný, dobře tlumený, ale zároveň dobře čitelný.

Podvozek je vrcholem umění konstruktérů BMW, je kombinací komfortních a zároveň sportovních jízdních vlastností, ač tyto dva výrazy dohromady moc nejdou. Samozřejmě je tu pohon zadních kol, který na mokré či zmrzlé silnici lze bezpečně používat jen se zapnutým protiprokluzovým systémem. V případě, že ho vypnete (což jde :-) záď díky silnému motoru často v zatáčce ustřeluje a je nutno včas reagovat volantem, aby nedošlo ke smyku.

Motor jsem si nechal nakonec. Jde o špičkový šestiválec s čtyřventilovou technikou a proměnným časováním ventilů VANOS, které odstranilo dřívější slabší tah z nižších otáček. V kombinaci s vynikající pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuální volby rychlostí Steptronic jde o kombinaci ze které musí každému milovníku automobilů zaplesat srdce. Motor prakticky nemá slabé místo, táhne výborně ve všech režimech otáček a zároveň naměřená spotřeba je vzhledem ke kombinaci s automatem přijatelná - 12,2 l/100 km. Pětistupňový Steptronic je další lahůdkou instalovanou do tohoto automobilu. Má dva režimy - automatický nebo manuální. V případě automatického režimu jen prostě zvolíte režim D (drive) a automat se o řazení stará sám. Jakmile však přesunete páku řazení směrem k sobě, můžete sami ovlivňovat zařazený rychlostní stupeň pohybem páky dopředu či dozadu. Samozřejmě, že elektronika převodovky vám zabrání v chybném přeřazení a například přetočení motoru.

Spolupracujeme s TipCars.com

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2793
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 142 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 3950
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 236
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 14.2 / 7.4 / 9.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1515 / 460
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4775
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1435
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 




BMW 5 E39 (1995 - 2003): Malá revoluce v Mnichově BMW 5 E39 (1995 - 2003): Malá revoluce v Mnichově

Podvozek z lehkého kovu, nové motory a převodovky,…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Prokleté koleje: V místě tragické nehody na Hodonínsku opět vykolejil vlak

Prokleté koleje: V místě tragické nehody na…

U Vnorov na Hodonínsku, kde se nedávno srazil vlak s traktorem a vykolejil nehodový vlak, v pondělí vykolejila…

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a nadávky nestíhají vypípávat

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a…

To tu ještě nebylo. V televizní soutěži Prostřeno! se objeví nevidomý soutěžící. Žaneta Šťastná (24) se svým…

 

iSport.cz

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol? Nastartovat Spartu

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol?…

Ještě včera velel Spartě Zdeněk Ščasný, dnes už se o jeho kompetentce dělí tři asistenti. Zdeněk Svoboda, David…

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale titul unikal

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale…

Do Sparty přišel jen jako záskok do konce sezony, nakonec trenér Zdeněk Ščasný vydržel ve funkci o mnoho déle.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…