Elektrické BMW i7 xDrive60 zná českou cenu. Jak si vede ve srovnání s EQS?
Cena přes 3,5 milionu zřejmě nebude velkým překvapením, jak si ale stojí ve srovnání s klasickým konkurentem?
Nedávno představené BMW řady 7, které převzalo kontroverzní masku s dělenými světlomety po vzoru BMW X7, bude na evropský trh uvedeno nejprve v čistě elektrické verzi i7, kterou na jaře příštího roku doplní vznětový šestiválec, dva plug-in hybridní zážehové šestiválce a časem bychom se měli dočkat i vrcholné čistě elektrické verze s písmenkem M v označení.
Na český trh se jako první dostane v prosinci 2022 základní elektrická verze i7 xDrive60, pod jejíž kapotou nalezneme dvojici elektromotorů s kombinovaným výkonem 400 kW (544 k). Kapacitu baterie sice zatím neznáme, dojezd by se však měl pohybovat v rozmezí 590 až 625 kilometrů dle WLTP.

Čistě elektrickou limuzínu lze ovšem objednávat již nyní, a to za cenu startující od částky 3.552.900 Kč (včetně DPH). Vůz přitom slibuje bohatou výbavu, nárůst vnitřního prostoru a v neposlední řadě inovace v mnoha oblastech - včetně konektivity, konceptu obsluhy nebo asistenčních a zábavních systémech.
My jsme se pak pro zajímavost podívali na jednoho z největších konkurentů sedačkového BMW, respektive BMW i7, kterým bude tradičně Mercedes-Benz třídy S. V tomto případě tedy čistě elektrická verze EQS.
Ta začíná v základní verzi EQS 350 již od částky 2.778.160 Kč (včetně DPH), nabídne však pohon pouze zadních kol a výkon jen 215 kW (292 k). Dojezd je ovšem slušných 615 kilometrů. Výkonnější verze EQS 450+ poráží BMW v odhadovaném dojezdu až 728 km, stále se však jedná pouze o zadokolku s výkonem jen 245 kW (333 k).
Zřejmě nejbližším ekvivalentem BMW i7 xDrive60 tak bude Mercedes-Benz EQS 580 4Matic, který nabídne pohon všech kol, nepatrně horší výkon 385 kW (523 k) a lehce vyšší dojezd až 660 kilometrů. Jeho cena ovšem startuje citelně výš – od 3.914.350 korun.
Základní výbava by měla být u obou modelů velmi bohatá a pestrá, s detailním srovnáním bychom ale raději ještě chvíli počkali. Ostatně zatímco EQS je již v prodeji, má funkční on-line konfigurátor a již brzy se mu podíváme na zoubek v našem testu, BMW řady 7 – tedy i7, má funkční jen základní konfigurátor bez cen a na trh dorazí až na podzim.