Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické BMW i7 xDrive60 zná českou cenu. Jak si vede ve srovnání s EQS?

Ondřej Mára Ondřej Mára 26. 4. 2022 • 05:03
70
6
Zobrazit náhledy (70)
BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60

Cena přes 3,5 milionu zřejmě nebude velkým překvapením, jak si ale stojí ve srovnání s klasickým konkurentem?

Nedávno představené BMW řady 7, které převzalo kontroverzní masku s dělenými světlomety po vzoru BMW X7, bude na evropský trh uvedeno nejprve v čistě elektrické verzi i7, kterou na jaře příštího roku doplní vznětový šestiválec, dva plug-in hybridní zážehové šestiválce a časem bychom se měli dočkat i vrcholné čistě elektrické verze s písmenkem M v označení.

Na český trh se jako první dostane v prosinci 2022 základní elektrická verze i7 xDrive60, pod jejíž kapotou nalezneme dvojici elektromotorů s kombinovaným výkonem 400 kW (544 k). Kapacitu baterie sice zatím neznáme, dojezd by se však měl pohybovat v rozmezí 590 až 625 kilometrů dle WLTP.

Video se připravuje ...

Čistě elektrickou limuzínu lze ovšem objednávat již nyní, a to za cenu startující od částky 3.552.900 Kč (včetně DPH). Vůz přitom slibuje bohatou výbavu, nárůst vnitřního prostoru a v neposlední řadě inovace v mnoha oblastech - včetně konektivity, konceptu obsluhy nebo asistenčních a zábavních systémech.

My jsme se pak pro zajímavost podívali na jednoho z největších konkurentů sedačkového BMW, respektive BMW i7, kterým bude tradičně Mercedes-Benz třídy S. V tomto případě tedy čistě elektrická verze EQS.

Ta začíná v základní verzi EQS 350 již od částky 2.778.160 Kč (včetně DPH), nabídne však pohon pouze zadních kol a výkon jen 215 kW (292 k). Dojezd je ovšem slušných 615 kilometrů. Výkonnější verze EQS 450+ poráží BMW v odhadovaném dojezdu až 728 km, stále se však jedná pouze o zadokolku s výkonem jen 245 kW (333 k).

Zřejmě nejbližším ekvivalentem BMW i7 xDrive60 tak bude Mercedes-Benz EQS 580 4Matic, který nabídne pohon všech kol, nepatrně horší výkon 385 kW (523 k) a lehce vyšší dojezd až 660 kilometrů. Jeho cena ovšem startuje citelně výš – od 3.914.350 korun.

Základní výbava by měla být u obou modelů velmi bohatá a pestrá, s detailním srovnáním bychom ale raději ještě chvíli počkali. Ostatně zatímco EQS je již v prodeji, má funkční on-line konfigurátor a již brzy se mu podíváme na zoubek v našem testu, BMW řady 7 – tedy i7, má funkční jen základní konfigurátor bez cen a na trh dorazí až na podzim.

Související články

Témata
28. 4. 2022 12:15
Re: Tak to raději asi ten Lucid
Abyste nebyli překvapení. Já jsem reálná cílovka a i7 se mi líbí víc než ocucané EQS... Nepotřebuju teď nové auto, ale kdyby mi někdo dal k hlavě pistoli a řekl, dneska musíš objednat auto, tak by to byla i7. Chci nízké luxusní auto s elektrikou. Ticho a vyzkoušet něco novýho. A lepší volbu než i7 prostě nevidím. Snad ještě taycan, ale to už je uvnitř hodně malý, to by mi úplně nesplnilo požadavek na 4 lidi. Nic moc praktičtějšího nepotřebuju, ale občas ty 4 lidi jo.
26. 4. 2022 18:24
Re: Tak to raději asi ten Lucid
Tak u Citroen Cactus se to dalo ještě pochopit (teda u verze před FL), hravé auto pro mladé řidiče ;-) U i7 coby reprezentativního sedanu nikoliv, je to hnusný a usnadnilo tak EQS pozici :-[]
26. 4. 2022 15:17
Hnus
největší. Korejci asi ovládli designové oddělení BMW,jinak si to nedokážu vysvětlit.
Avatar - KANKUNEN
26. 4. 2022 12:42
Tak to raději asi ten Lucid
Tohle je hnus jak citron kaktus
Články odjinud