Alpina B7 končí, nástupce se nedočká
Nová generace BMW řady 7 se vlastní verze v podání věhlasného úpravce již nedočká.
Na facebookovém profilu Alpina Belgium se v minulém týdnu objevil příspěvek, který jistě nepotěšil žádného milovníka luxusu, komfortu a výkonu. Právě na tyto vlastnosti totiž lákaly zájemce modely Alpina B7, vycházející ze sedmičkového BMW. S minulou generací BMW řad 7 však končí i Alpina B7.
„S poslední změnou řady BMW G11/12 na generaci G70 končí v automobilové manufaktuře Alpina éra modelu Alpina B7,“ uvádí příspěvek na facebookovém profilu Alpina Belgium.
Alpina B7 tak končí s BMW řady 7 generace G11/12. Nová generace sedmičkového BMW, známá pod označením G70, už se vlastní vylepšené verze nedočká. Konkrétní důvody pro toto rozhodnutí sice neznáme, zákazníci se ale nemusí bát, že by neměli z čeho vybírat.
Značka, která je od začátku roku ve vlastnictví skupiny BMW, může zákazníkům stále nabídnout jak luxusní SUV XB7, vycházející z BMW X7, tak i prémiové čtyřdveřové kupé B8, postavené na základech BMW M8 Gran Coupé. Právě Alpina B8 přitom mohla modelu B7 v očích některých zákazníků konkurovat.
Jak ovšem připomíná facebookový profil belgického zastoupení značky, sedmičková řada byla pro model Alpina skvělým základem. „Málokterá automobilová třída vzbudila takovou fascinaci jako BMW řady 7. A málokterý model BMW se tak dokonale hodí k filozofii Alpina: inovativní, luxusní, komfortní, ale zároveň extrémně výkonný, aniž by byl rušivý.“
Zvěsti o konci modelu B7 se přitom objevily již před pár týdny, kdy představitelé BMW prozradili, jaké mají s Alpinou plány. Značka by se totiž v budoucnu měla vydat spíše cestou luxusu a vyplnit mezeru mezi značkami BMW a Roll-Royce. Součástí této nové cesty by přitom mohlo být zeštíhlení nabídky o další modely, včetně upravené trojkové řady Alpina B3.
V současné době však produkce modelů Alpina probíhá na základech dohody, která je platná až do roku 2025. Teprve od roku 2026 vstoupí v platnost nová dohoda s automobilkou BMW, která by mohla budoucí podobu a směřování značky citelně ovlivnit. Na její podrobnosti si ale nejspíš budeme muset ještě chvíli počkat.
Připomeňme, že poslední Alpina B7 (modernizace z roku 2019) nabízela dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec, který byl vyladěn na nejvyšší výkon 447 kW a 800 Nm točivého momentu. Alpina B7 tak pokořila i dvanáctiválec BMW M760Li xDrive. Vůz přitom zrychloval na stovku za 3,6 sekundy a jeho maximální rychlost byla až 330 km/h.