Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Ford Mondeo 2.2 TDCi – Henry při síle

Ford Mondeo
Ford Mondeo
Ford Mondeo
Ford Mondeo
25 Fotogalerie
Zatím posledním příspěvkem Fordu do už tak bohaté nabídky motorizace modelu Mondeo je turbodiesel 2.2 TDCI o výkonu 114 kW. Připočteme-li nedávný facelift, máme už dva dobré důvody znovu otestovat už klasický manažerský vůz střední třídy.

Zatím posledním příspěvkem Fordu do už tak bohaté nabídky motorizace modelu Mondeo je turbodiesel 2.2 TDCI o výkonu 114 kW. Připočteme-li nedávný facelift, máme už dva dobré důvody znovu otestovat už klasický manažerský vůz střední třídy.

Faceliftované mondeo vyzbrojené novým předním a zadním nárazníkem, zadními světlomety a pozměněnou mřížkou chladiče a přídavky chromu vypadá o poznání sportovněji. Nárazníky jsou na první pohled výraznější a členitější, zadní světlomety ovšem pořádně připomínají třídu C od Mercedesu, po podrobnějším zkoumání si všímáme i nových červených odrazových skel ve spodu nárazníku. Příplatková 18" kola v kombinaci se stříbrošedou metalízou dodávají vozu přijatelnou míru sportovního nádechu.

ford mondeo strednitrida testyford mondeo strednitrida testy | Zdroj: aczInteriér je v dobrém slova smyslu stále tentýž, Ford jen opět o další kousek vylepšil kvalitu materiálů na palubní desce a středovém panelu. Výsledek je příjemný na pohled i dotek, což jsme ocenili zvláště u volantu. Novinkou jsou hands-free sady s hlasovým ovládáním a podporou bezdrátové technologie Bluetooth. V palubní schránce se dokonce objevil konektor pro připojení přehrávače iPod a dalších MP3 přehrávačů. Konektor umožňuje propojení přenosného zařízení s audiosystémem vozu.

Také na nadprůměrných jízdních vlastnostech se nic nezměnilo, Ford Mondeo se v rámci třídy pyšní komfortním, ale velmi jistým podvozkem, který vyhoví sportovnějším náturám i zhýčkaným řidičům.

To nejzajímavější se ale ukrývá pod tradičně klíčkem odjišťovanou kapotou.

Vznětová jednotka 2.2 TDCI s výkonem 114 kW při 3500 ot./min. a točivým momentem 360 Nm při 1800 otáčkách může vzbuzovat obavy z hluku při nízkých otáčkách, praxe ale není vůbec špatná. Agregát nemá problém s kultivovaností, projevuje dostatek síly od nízkých otáček, neprotestuje proti vytáčení a ani za hranicí maximálního výkonu rychle neuvadá. Šestistupňová převodovka řadí bez odporu a velmi přesně, její odstupňování pak umožňuje jak svižnou akceleraci, tak vyloženě ekonomickou rychlou jízdu.

Spotřeba snů

ford mondeo strednitrida testyford mondeo strednitrida testy | Zdroj: aczTest spotřeby u Mondea jsme pojali velkoryse: cestu do maďarského vnitrozemí a zpět dlouhou 1165 km zvládl vůz při využívání všech rychlostních limitů a se započítáním dvou klasických dálničních kolon a pátečního + nedělního pražského provozu průměrnou rychlostí 114 km/h se spotřebou 5,7 litru nafty na 100 km.

V jiném mondeu se stejným motorem jsme absolvovali během letních měsíců 7000 kilometrů(!) dlouhou cestu za polární kruh s výslednou spotřebou 5,4 litru. Na první pohled neuvěřitelná hodnota je sice mírněna rychlostními limity ve Skandinávii (mezi 50-70 km/h) na druhou stranu jsme se ale často pohybovali v horách a vůz byl zatížen z více než 50%.

Vrácen do reality městského provozu se motor chová stejně málo hladově – týden v Praze absolvoval za 8,2 l/100 km, což je přesně hodnota, udávaná výrobcem.

ford mondeo strednitrida testyford mondeo strednitrida testy | Zdroj: aczMondeo těží především z málo vídané šíře nabídky: k dispozici je šest zážehových motorů, čtyři turbodiesely, sedm stupňů výbavy a tři karosářské verze. Problémem může být pohled do ceníku testované verze, podrobnější zkoumání ale odhaluje, že první cena této motorizace začíná o 140 tisíc korun níže. Některé prvky příplatkové výbavy bychom spíše očekávali u auta střední třídy za milion korun už ve standardu, díky zmiňovaným stupňům výbavy ale není problém nechat si vyrobit auto skutečně na míru.

P.S. Aktuálně platí na Mondeo 13% sleva. Požádejte dealera.

První cena vozu599.900,- (1.8 16V 81 kW, Core, sedan)
První cena vozu s testovanou motorizací791.900,- (2.2 TDCi 114 kW, Trend +, sedan)
Základní cena testovaného vozu954.900,- (2.2 TDCi 114 kW, Titanium X, liftback)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.079.200,- (2.2 TDCi 114 kW, Titanium X, liftback)

Plusy:

  • jízdní vlastnosti
  • nestárnoucí design
  • kvalita zpracování
  • vnitřní prostor
  • optimální odpružení
  • cena a výbava

Minusy

  • cena testované motorizace
  • ESP za příplatek