TEST Ford Mondeo 2.2 TDCi – Henry při síle
Zatím posledním příspěvkem Fordu do už tak bohaté nabídky motorizace modelu Mondeo je turbodiesel 2.2 TDCI o výkonu 114 kW. Připočteme-li nedávný facelift, máme už dva dobré důvody znovu otestovat už klasický manažerský vůz střední třídy.
Faceliftované mondeo vyzbrojené novým předním a zadním nárazníkem, zadními světlomety a pozměněnou mřížkou chladiče a přídavky chromu vypadá o poznání sportovněji. Nárazníky jsou na první pohled výraznější a členitější, zadní světlomety ovšem pořádně připomínají třídu C od Mercedesu, po podrobnějším zkoumání si všímáme i nových červených odrazových skel ve spodu nárazníku. Příplatková 18" kola v kombinaci se stříbrošedou metalízou dodávají vozu přijatelnou míru sportovního nádechu.
ford mondeo strednitrida testy Interiér je v dobrém slova smyslu stále tentýž, Ford jen opět o další kousek vylepšil kvalitu materiálů na palubní desce a středovém panelu. Výsledek je příjemný na pohled i dotek, což jsme ocenili zvláště u volantu. Novinkou jsou hands-free sady s hlasovým ovládáním a podporou bezdrátové technologie Bluetooth. V palubní schránce se dokonce objevil konektor pro připojení přehrávače iPod a dalších MP3 přehrávačů. Konektor umožňuje propojení přenosného zařízení s audiosystémem vozu.
Také na nadprůměrných jízdních vlastnostech se nic nezměnilo, Ford Mondeo se v rámci třídy pyšní komfortním, ale velmi jistým podvozkem, který vyhoví sportovnějším náturám i zhýčkaným řidičům.
To nejzajímavější se ale ukrývá pod tradičně klíčkem odjišťovanou kapotou.
Vznětová jednotka 2.2 TDCI s výkonem 114 kW při 3500 ot./min. a točivým momentem 360 Nm při 1800 otáčkách může vzbuzovat obavy z hluku při nízkých otáčkách, praxe ale není vůbec špatná. Agregát nemá problém s kultivovaností, projevuje dostatek síly od nízkých otáček, neprotestuje proti vytáčení a ani za hranicí maximálního výkonu rychle neuvadá. Šestistupňová převodovka řadí bez odporu a velmi přesně, její odstupňování pak umožňuje jak svižnou akceleraci, tak vyloženě ekonomickou rychlou jízdu.
Spotřeba snů
ford mondeo strednitrida testy Test spotřeby u Mondea jsme pojali velkoryse: cestu do maďarského vnitrozemí a zpět dlouhou 1165 km zvládl vůz při využívání všech rychlostních limitů a se započítáním dvou klasických dálničních kolon a pátečního + nedělního pražského provozu průměrnou rychlostí 114 km/h se spotřebou 5,7 litru nafty na 100 km.
V jiném mondeu se stejným motorem jsme absolvovali během letních měsíců 7000 kilometrů(!) dlouhou cestu za polární kruh s výslednou spotřebou 5,4 litru. Na první pohled neuvěřitelná hodnota je sice mírněna rychlostními limity ve Skandinávii (mezi 50-70 km/h) na druhou stranu jsme se ale často pohybovali v horách a vůz byl zatížen z více než 50%.
Vrácen do reality městského provozu se motor chová stejně málo hladově – týden v Praze absolvoval za 8,2 l/100 km, což je přesně hodnota, udávaná výrobcem.
ford mondeo strednitrida testy Mondeo těží především z málo vídané šíře nabídky: k dispozici je šest zážehových motorů, čtyři turbodiesely, sedm stupňů výbavy a tři karosářské verze. Problémem může být pohled do ceníku testované verze, podrobnější zkoumání ale odhaluje, že první cena této motorizace začíná o 140 tisíc korun níže. Některé prvky příplatkové výbavy bychom spíše očekávali u auta střední třídy za milion korun už ve standardu, díky zmiňovaným stupňům výbavy ale není problém nechat si vyrobit auto skutečně na míru.
P.S. Aktuálně platí na Mondeo 13% sleva. Požádejte dealera.
První cena vozu | 599.900,- (1.8 16V 81 kW, Core, sedan) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 791.900,- (2.2 TDCi 114 kW, Trend +, sedan) |
Základní cena testovaného vozu | 954.900,- (2.2 TDCi 114 kW, Titanium X, liftback) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 1.079.200,- (2.2 TDCi 114 kW, Titanium X, liftback) |
Plusy:
- jízdní vlastnosti
- nestárnoucí design
- kvalita zpracování
- vnitřní prostor
- optimální odpružení
- cena a výbava
Minusy
- cena testované motorizace
- ESP za příplatek