TEST Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV – Novou cestou
Největší SUV od Hyundaie v Evropě změnilo koncepci a zbavilo se svého nejprodávanějšího motoru, což je minimálně z pohledu českého trhu velká chyba.
Design, interiér
Hyundai Santa Fe bylo spolu se sesterskou Kiou Sorento v posledních letech jedním z mála konkurentů domácí Škody Kodiaq, která je přitom o dost menší a ne tak luxusní. V případě obou korejských modelů bylo totiž znát, že nejsou určeny primárně pro Evropu, nýbrž pro Spojené státy. Ty sice byly ještě nedávno známy svým velmi jednoduchým vkusem a nízkými nároky. To se ovšem změnilo.
Průměrný americký zákazník dnes požaduje podobné věci jako ten náročnější z Evropy. Na druhou stranu tamní řidič obvykle nebývá tak precizní ohledně naladění podvozku, jízdní dynamiky, řízení ani některých materiálů v kabině. Zkombinovat proto ingredience tak, aby výsledek vyhovoval co největšímu počtu zájemců z obou stran Atlantiku, proto někdy bývá zapeklité.
U páté generace Hyundaie Santa Fe z minulého roku je cítit, že korejská automobilka dala přednost perspektivnějšímu severoamerickému trhu. S tím souvisí například zcela odlišný design novinky. Jestliže předchůdce měl klasické proporce, jaké známe i z ostatních SUV, nástupce sáhl ke zcela jinému konceptu.