Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport
62 Fotogalerie

TEST Jízdní dojmy se Suzuki Swift Sport: Teď už s turbem...

Swift Sport přichází na scénu již ve třetím vydání. Po době atmosférické přichází nyní s přeplňovanou čtrnáctistovkou a také výraznou žlutou barvou.

Swift Sport je neodmyslitelnou součástí rodiny swiftu už od roku 2005. Nyní se představuje ve třetí generaci. Od běžného provedení ho prozradí výrazný styling. Kompletně se změnila celá přední část. Maska se vytáhla dopředu, zároveň dostala agresivnější tvar a snížila se až do spodní části nárazníku. Po stranách na ni navazují voštinové mřížky s kulatými mlhovkami. Z boku vůz prozradí černé nástavce prahů a 17“ kola. Ve stejné barvě je vyvedena i spodní část zadní nárazníku s difuzorem, jemuž po stranách dominují dvě kulaté koncovky výfuku.

Oproti předchůdci se zvýšila tuhost karoserie a zároveň se podařilo snížit provozní hmotnost o 80 kg na 975 kg, což je mezi malými hothatchi suverénně nejméně. Sluší se však připomenout, že s délkou 3,89 m je také o 10 až 15 cm kratší než konkurenti. V případě malého sporťáku, který si na užitečné vlastnosti moc nehraje, je to však spíše výhoda.















1.4 BoosterJet
Motorpřeplňovaný zážehový, R4
Zdvihový objem (cm3)1373
Výkon (kW/min-1)103/5500
Točivý moment (Nm/min-1)230/2500-3000
Převodovka6M
Vnější rozměry (mm)3890 x 1735 x 1495
Rozvor (mm)2450
Provozní hmotnost (kg)970 (990)
Objem zavazadlového prostoru (l)265/947
Nejvyšší rychlost (km/h)210
Zrychlení 0-100 km/h (s)8,1
Kombinovaná spotřeba (l/100 km)5,6

Podvozek využívá stejně jako předchůdce tlumiče Monroe, pro zlepšení stability však byly zesíleny tyčky stabilizátorů a rozšířil se rozchod. Zadní vlečená náprava byla pro model Sport ve srovnání s klasickým swiftem kompletně přepracována a dostala tužší podélná ramena.

Výměnou atmosférické šestnáctistovky za turbem přeplňovanou jednotku 1.4 BoosterJet sice vůz ztratil točivý charakter, na výkonu však získal a z 92 kW si polepšil na 103 kW. Ještě zásadnější je výrazné zvýšení točivého momentu ze 148 na 230 Nm. Zrychlení na stovku díky tomu proběhne o 0,8 s rychleji (8,1 s) a nejvyšší rychlost se posunula z 200 na 210 km/h. S lehkým swiftem si čtrnáctistovka doslova pohrává. Čile zatahuje už z nejnižších otáček a to nejlepší ze sebe vydá mezi třemi a pěti tisíci. Křivka točivého momentu je velmi plochá a nad touto hranicí už motor nemá příliš smysl točit. Kouzlo lovení každého koně těsně před omezovačem sice může někomu chybět, avšak pro každodenní používání je nový sport vhodnější a nejen pocitově výrazně dynamičtější. Šestistupňová převodovka byla převzata z předchůdce jen s drobnými úpravami a potěší velmi přesným a lehkým chodem.

Zábavu si s vozem užijete především díky lehké konstrukci, swift se proplétá zatáčkami s naprostou samozřejmostí a ochotně následuje pokyny volantu i při prudkých změnách směru. Podvozek sice doznal řady sportovních úprav, ale nestal se nijak zásadně tvrdším než u běžné verze. V zatáčkách se tak naklání více, než bychom od sportovního hothatche čekali. Stopu však drží výborně i při ne zrovna čistém stylu jízdy, kdy nájezd do zatáček přepálíte. V ostřejších vracečkách by se hodil samosvor, takto vnitřní kolo chvilku bojuje s hledáním potřebné přilnavosti.

Spotřebu paliva jsme zjišťovali jen orientačně a na ne zrovna reprezentativním vzorku trati. Při stylu brzda- plyn jsme se v mírně kopcovitém terénu

v okolí Malagy dostali na hodnotu 8,8 l/100 km, již považujeme za velmi dobrou. Při běžném provozu a způsobu jízdy tipujeme hodnoty kolem šesti

litrů.

Příchod na český trh by se měl odehrát ještě do poloviny roku a spekuluje se o ceně kolem 450.000 Kč.

Plusy

  • Nízká hmotnost

 

  • Obratnost v zatáčkách

 

 

  • Výkonný a pružný motor

 

 

  • Přesné řazení

 

 

  • Atraktivní design

 

Minusy

  • Ztráta točivého charakteru motoru

 

  • Vyšší pozice za volantem

 

 

  • Menší vnitřní šířka a kufr

 

Autor: Martin Jeník