Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test kamery YI Dash: Obraz dobrý, pár nedostatků se ale najde

Martin Machala Martin Machala 16. 2. 2018 • 19:00
18
29
Zobrazit náhledy (18)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
O čínské kameře značky YI Dash jsme na Auto.cz už psali. Teď se podíváme na dlouhodobější zkušenosti s tímto užitečným pomocníkem.

Nejdřív dobré zprávy. To nejdůležitější, tedy obrazový výstup, umí maličká kamerka YI Dash naprosto perfektně. Objektiv je díky stopětašedesáti stupňovému záběru připraven zachytit i tři jízdní pruhy, rozlišení dosahuje parádních 1296p. Ve Full HD pak YI Dash zvládá až šedesát snímků za sekundu, úhlopříčka displeje činí 2,7 palce.

Jednoznačnou výhodu představují mobilní aplikace. Už jen kvůli tomu, že ovládání kamery prostřednictvím miniaturních tlačítek není zrovna nejpohodlnější. Spojení s telefonem je přitom velmi jednoduché – stačí naskenovat QR kód a o nic dalšího se starat nemusíte. A díky funkci „album“ pak můžete vaše záběry sdílet třeba na sociální sítě.

Abyste měli jistotu, že nepřijdete třeba o záběry z nehody, vybavili Číňané kameru YI Dash tzv. g-senzorem. Ten se postará o automatické spuštění nahrávání právě v případě kolize, kamera samozřejmě situaci před a po nehodě sama uloží (pozor, Micro SD není součástí balení).

Tenhle senzor jsme naštěstí nevyzkoušeli, asistenci pro jízdu v pruzích a varování před vpředu jedoucím vozidlem jsme si však otestovali. Bohužel. Doplněk zvaný ADAS (Advanced Driver Assistance System) totiž upozorňuje na neúmyslné opuštění jízdního pruhu i v tom případě, že jste úmysl potvrdili blikačem. Kamera zkrátka pozná jen to, že jste najeli na bílou čáru. A občas ani to ne. Hlášku „Pozor, vozidlo vybočuje z pruhu“ jsme si tak přečetli i tehdy, když jsme se vzorně drželi svého jízdního pruhu.

Úplně nejvíc jsme se však zapotili při instalaci kamery. Respektive, tu jsme ještě zvládli, ale následné sejmutí, to byl oříšek. Držák se totiž na čelní okno přilepí, místo klasické přísavky použili Číňané nálepku. A ta drží fest. Místo pro připevnění kamery si tak dopředu dobře rozmyslete.

Trochu zbytečná chybka na jinak slušně fungujícím produktu (ADAS využívat nemusíte), YI Dash je navíc k dispozici za slušnou cenu kolem dvou tisícovek. Však mrkněte na stránky eshopu Xiaomimobile.cz.

Související články

Avatar - KubikCv
16. 2. 2018 20:12
Re: Dlouhodobější zkušenosti?
přesně..klasický PR protože v článku je zmíněný nějaký "přátelský" distributor. Pokud znáte celý název kamery Xiaomi Yi dashcam , najdete ji např na CZC, Mall apod za cenu 1799,- , což je super ,hlavně kvůli záruce. Z aliexpressu by byla levnější ale i čínani dělají klony svých produktů,takže třeba u SJCAM člověk musel dávat pozor aby neobjednal klon mizerné kvality. Měl jsem kdysi SJCAM 4000 což je spíš akční kamera s držáky shodnými s GoPro, měla krásný obraz i funkce autokamery (záznam po připojení napájení) ale neuměla ukládat nesmazatelné soubory a jen přemazávala ve smyčce. Xiaomi jsem si vyhlídnul po delším hledání a hlavně recenzích angličana který si na youtube říká Techmoan a který recenzuje různou elektroniku včetně mnoha autokamer. Hlavním pozitivem Xiaomi jsou rozměry,jednoduchost,cena a hlavně wi-fi. Kameru se mi povedlo schovat za zpětné zrcátko,absolutně neruší výhled z vozu a veškeré nastavení nebo přenos souborů nebo screenshoty provádím jen přes mobilní telefon. Přívodní kabel je šikovně zlomený nahoru,takže se dá schovat pod plastové obložení A sloupku. Takřka nic se nemusí nastavovat,kamera po připojení k palubnímu napětí okamžitě nahrává,po vypnutí motoru cca 5-10 vteřin a potom se vypne. G senzor je naprosto zbytečný a citlivost mám staženou na nejnižší úroveň,ale i tak uloží záznam jako nehodu,pokud projedu větší výmol na silnici. Po prvním spuštění kamery jsem pouze nastavil rozlišení,G senzor a délku snímků. Dál se o nic nestarám a to že mám v autě autokameru vnímám jen podle zvuku zapnutí a vypnutí kamery. Nevyužívám ani manuální označení záznamu. Většinu zajímavých situací nebo nehodu nahraju po jízdě přímo do telefonu. V aplikaci jde zvolit konkrétní úsek záznamu a nemusíte stahovat 3 minutové video. Dalším plusem je šířka záběru a kvalita nočního záznamu. Čitelnost RZ neřeším,protože v případě nějaké kolize pokud si člověk všimne RZ stačí si ji nahlas nadiktovat do záznamu. Nevýhodou je snad jen to,že kamera nemá parkovací režim a neumožňuje nahrávat kolizi zaparkovaného vozu. A obtížnější snímání kamery z držáku,který ji drží opravdu dobře a sundání chce cvik..sice riskuju,ale nesundavám ji a nechávám v autě.
Za ty peníze je to bezkonkurenční koupě,jednoduchá,kvalitní a ovládání přes mobil aplikací s českou lokalizací je v této cenové hladině vyjímka.

ukázkové video ze dne...drží a nevydává pazvuky ani na okruhu [odkaz]

zima a noc [odkaz]

Youtube trochu zkresluje kvalitu,ale stačí hledat klíčová slova Xiaomi Yi dashcam a na youtube je mraky videí z této kamery
Avatar - KubikCv
16. 2. 2018 19:48
Re: Pane Machala
bez nabíjení jsem jezdil s SJCAM 4000...na aku zvládla cca 70 minut. Dnes se pořád vyrábí v modernější verzi a bohatým příslušenstvím (stejné držáky jako GoPro) a verze SJCAM 4000 wi-fi stojí kolem 2500-3500
Avatar - KubikCv
16. 2. 2018 19:46
Re: Pane Machala
dá se koupit za pár drobných napáječ z rozhraní OBD...ale nevýhodou je,že je tuším pod stálým napětím
Avatar - Floyd
16. 2. 2018 18:31
Re: Dlouhodobější zkušenosti?
Inu klasická práce redaktorů Auto.cz :no: :no: :no:
Avatar - wakantanka
16. 2. 2018 16:55
Re: Pane Machala
Potiahnut kabel poza tesnenie celneho okna a potom poza oblozenie A stlpika ti robi az taky problem? Hocaky elektrikar ti to za par eur urobi aj zapoji. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku