TEST Mini Countryman C – Mini pouze jménem
Nová generace britského SUV je výrazně větší a dospělejší než předchůdci. Jedná se totiž o plnohodnotného zástupce kompaktní třídy, jehož existenci byste rozhodně přehlížet neměli.
Design, interiér
Mini Countryman byl v novodobé éře vždy největším zástupcem značky. Jenže třetí generace své předchůdce výrazně přerostla. Je totiž o výrazných třináct centimetrů delší a šest centimetrů vyšší. Z relativně malé „stylovky“ se v aktuálním provedení stalo plnohodnotné kompaktní SUV, které svou délkou 4444 milimetrů konkuruje například Škodě Karoq, která je o pět centimetrů kratší (4390 mm).
Na svého sourozence v podobě BMW X1 sice 56 milimetrů ztrácí, díky hranaté karoserii máte pocit, že je interiér mnohem vzdušnější. A právě díky výrazně větším rozměrům byste britské SUV s německou technikou neměli nechat zařazené ve škatulce hezkých, ale nepříliš praktických aut. Novinka se totiž pořádně povedla, ačkoliv dokonalá rozhodně není.