Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mini Countryman C – Mini pouze jménem

Ondřej Šámal
Diskuze (19)

Nová generace britského SUV je výrazně větší a dospělejší než předchůdci. Jedná se totiž o plnohodnotného zástupce kompaktní třídy, jehož existenci byste rozhodně přehlížet neměli.

Design, interiér


Mini Countryman byl v novodobé éře vždy největším zástupcem značky. Jenže třetí generace své předchůdce výrazně přerostla. Je totiž o výrazných třináct centimetrů delší a šest centimetrů vyšší. Z relativně malé „stylovky“ se v aktuálním provedení stalo plnohodnotné kompaktní SUV, které svou délkou 4444 milimetrů konkuruje například Škodě Karoq, která je o pět centimetrů kratší (4390 mm).

Na svého sourozence v podobě BMW X1 sice 56 milimetrů ztrácí, díky hranaté karoserii máte pocit, že je interiér mnohem vzdušnější. A právě díky výrazně větším rozměrům byste britské SUV s německou technikou neměli nechat zařazené ve škatulce hezkých, ale nepříliš praktických aut. Novinka se totiž pořádně povedla, ačkoliv dokonalá rozhodně není.

Zobrazit celý článek
Ondřej Šámal
Diskuze (19)

Doporučujeme

Mini Countryman C
Cena základní sestavy 874 900 Kč
Výbava základní sestavy mimo jiné LED vnitřní osvětlení ze stropu vpředu a vzadu, kruhový středový displej o úhlopříčce 24 centimetrů, režimy Mini – Core, Green a Go-kart se specifickým uživatelským rozhraním, DAB tuner, dvouzónová automatická klimatizace s nastavitelnými ventilačními otvory pro zadní sedadla, funkce udržování v jízdním pruhu, hlídání mrtvého úhlu, prevence nárazu zezadu a varováním při vystupování, varování před čelní kolizí s brzdnou funkcí, ukazatel rychlostních limitů s asistentem rychlostních limitů, dynamický systém pro udržování rychlosti, parkovací asistent s aktivním ukazatelem vzdálenosti a zadní kamerou, couvací asistent, sada na opravu pneumatik, elektrické ovládání pátých dveří, navigace, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, opěradla zadních sedadel dělená v poměru 40 : 20 : 40 a nastavitelný sklon zadních opěradel Kč
Cena testované sestavy 1 300 992 Kč
Výbava testované sestavy metalický lak Smokey Green (18.694 Kč), 20” kola Windmill spoke (41.392 Kč), paket Favoured (74.776 Kč), stříbrná střecha a kryty vnějších zpětných zrcátek (5330 Kč) a paket XL (276.900 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 0
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 150
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 15 / 0
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 125
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.9
Emise CO2: 146
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / 1450
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1545 / 550
Rozměr pneu: 245/40 R20
Mini Countryman C
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4444
b) šířka (mm): 1843
c) výška (mm): 1661
d) rozvor (mm): 2692
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 864
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 941
k) šířka vpředu (mm): 1428
l) šířka vzadu (mm): 1395
délka sedáku vpředu (mm): 498
délka sedáku vzadu (mm): 461
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
3. 6. 2024 12:13
Re: Prevodovka
to bude tym, ze je to ZF9, tie oslavne ody na ZF su vacsinou myslene na ZF8
30. 5. 2024 16:30
Re: Re: Re: To nechceš....
Mini/aceman ev cina, od 2026 vraj oxford, countryman lipsko, kym sa nespusti velka linka v cine. Ak nebudu predaje, vsetko pojde z jednej linky z ciny.
Avatar - speedfred
30. 5. 2024 14:03
Mini
v rovnakej alebo podobnej farebnej kombinácii som nedávno videl a to auto fakt nevypadá zle.

V tom smiešnom stredovom displeji vedia nakonfigurovať rôzne akoby “budíky” a v 3-er nie?
Nerozumiem prečo.
Avatar - xxc
30. 5. 2024 10:10
Re: Re: To nechceš....
vazne? Production launch of the MINI Countryman Electric at BMW Group Plant Leipzig
01.03.2024. Ale nekupil som nakoniec, ani som s tym nejazdil, tak neviem, ci som urobil dobre. Mohlo len prekvapit.
30. 5. 2024 09:53
Moje zkušenost
Auto jsem měl v rámci výběru nového vozu na půl dne půjčené. Opravdu je překvapivě prostorné, dokonce uvnitř je víc místa než u sesterské X1, kde jsem si narozdíl od Mini nesedl za sebe bez kontaktu kolen (mám 198cm).
Pokaždé když sem se k autu blížil mě vyloudilo úsměv na rtech. Jezdí opravdu příjemně, jen na dálnici při potřebě rychlého zařazení mu trochu chybí výkon (Testováno 2+1). Možná to bylo tím ,že vůz měl 650km na tachometru.
Nesouhlasím, že ve střední poloze zadní lavice je tam dostatek místa. Do kufru se též nevejde kočárek s korbičkou, bez vyndání plata (Cybex Priam).
Mild-hybrid je fakt pěkně nastaven a dokonce jsem pozoroval, že dle dat z navigace před zatáčkou zvýšil rekuperaci a přibrzdil si, ale ne tak, že by to otravovalo.
Jediný důvod proč jsem si ho nekoupil byl prostor. Prostě jsme se s manželkou nebyli s to poskládat do auta v konfiguraci - dva dospělí (198 + 181cm), dětská sedačka dopředná (to nebyl ten problém) a protisměrné vajíčko na bázi. Buď se to do auta nevešlo vůbec (Za řidiče) nebo manželce zbývalo asi 3-4cm do palubní desky před koleny a to není na delší cestování. Pravdou je, že jsme nezkusili konfiguraci obě sedačky za sebou a dva dospělí také za sebou, s tím že v případě absence druhého dospělého by byla zadní sedačka za řidičem posunuta do zcela přední polohy a pak by se kočárek mohl vejít podélně.
Jinak doporučuji pokud hledáte i hlavní auto do rodiny se na toto jít podívat. I díky panoramatické střeše jsem měl velmi příjemný pocit z interiéru. Kde snad jediná výtka jsou často použité tvrdé plasty, i právě pod tou tkaninou a moje obava, že to za nějaký ten rok bude drnčet, navíc při opření lokte "na machra" po chvíli látka začne tlačit.