Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test Moto Guzzi V85 TT: Inovátor tradic

Jiří Baborský Jiří Baborský 20. 10. 2019 • 07:41
27
Zobrazit náhledy (27)
Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Základní šedá, modrá nebo červená guzzi s černým rámem stojí 299 900 Kč. Za dvacet tisíc navrch dostanete verzi Evocative. Ta má parádní rudé trubky, dvoubarevný lak bílá/žlutá nebo bílá/červená, semišové sedlo s vyšitým logem, lehce terénní pneumatiky s hrubším vzorkem a kryty přední vidlice lakované shodně s nádrží. Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Nový dvouválec je do čtyř tisíc otáček kliďas, teprve pak se odváže. Díky velké nádrži a spotřebě 4,5 až 5,5 l/100 km se můžete těšit na dojezd přes 400 km. Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Sedlo je velmi pohodlné, o schůdek s polštářkem se můžete hezky opřít. Standardně leží 830 mm nad zemí, dokoupit lze nižší i vyšší. Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Zadní lampy zase připomínají rozžhavené tryskové motory stíhačky. Design V85 TT je prostě jedna velká paráda. Diodové denní svícení kreslí siluetu letícího orla, tedy logo značky. Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT

Lehce zavádějící zkratka TT v označení Moto Guzzi V85 neznamená slavný závod Tourist Trophy, ale Tutto Terreno, tedy všechny terény. Italové už zase mají cestovní enduro!

Cestovní endura jsou fenoménem posledních let. Italská Moto Guzzi neměla v tomto segmentu zástupce od sezony 2016, kdy emisní předpisy vystavily stopku velké dvanáctistovce Stelvio.

Z gruntu nová V85 ovšem není nástupcem v pravém slova smyslu. Jde o střídmější osmsetpadesátku střední třídy, na jejíchž základech se dočkáme celé nové modelové řady.

Koncept ukázala Guzzi před dvěma lety a nejspíš si nedokázala ani představit, jakou lavinu strhne. Fanoušci z charizmatické mašiny šíleli, a když se po roce ukázalo, že sériová vypadá na chlup stejně, vzali prodejny útokem. Pro letošek bylo okamžitě vyprodáno. I proto jsme na italskou fešandu nespěchali a domluvili si rande až nyní na podzim, jako bonbonek na konec sezony, kdy je ideální čas podepsat objednávku na příští rok.

Chutná už na stojanu

Design je typický italský polarizátor – buď vás neosloví, nebo nadchne, určitě ale nenechá nikoho bez názoru. Podle nás jde o jedno z nejvíc sexy „cendur“, jak se cestovním endurům říká. Už základní tvary dokážou nažhavit, testovaná barevná kombinace, odkazující na dakarský speciál z roku 1985, pak zrakové hody umocňuje. Motorka působí z každého úhlu naprosto vyváženě, všechny detaily do sebe dokonale zapadají, a co je důležitější, stejné pocity máte i v komfortním sedle. Vzpřímená pozice za širokými řídítky je navýsost přirozená, s mašinou vážící v plné zbroji 229 kg se snadno manévruje už při nízkých rychlostech a v těch vyšších jako by vážila půlku. 

Je to guzzi, nebo není?

Ke značce Moto Guzzi patří podélně uložený vidlicový dvouválec a kardan, jejichž specifi cký projev dává těmto italským strojům svérázný charakter. V85 jej má, aby mohl být tradicionalista spokojený, současně je ale zušlechtěná natolik, aby dokázala oslovit nové publikum. Na poměry guzzin startuje motor překvapivě snadno a s motorkou lomcuje do stran mnohem méně, než jsme zvyklí, spíš jen tak, aby se neřeklo. Řazení je nečekaně precizní a lehké, stejně tak spojka, byť ovládaná lankem. Ani hnací hřídel pod zadkem prakticky nevnímáme. Celé TT leží kultivovaností někde mezi ostatními guzzinami a bezemočně dokonalými „Japonci“.

Zbrusu nový, vzduchem a olejem chlazený motor má v souladu s tradicí jen dva ventily na válec a rozvod OHV. Není to žádný trhač asfaltu, 80 koní i newtonmetrů je v kubatuře 850 cm3 spíš méně než více. Jenže inženýři si dali hodně záležet na průběhu obou veličin, hlavně pak na ploché momentové křivce s 90 % krouťáku od 3750 min-1 a maximem v pěti tisících. Do čtyř tisíc otáček je motor spíš vlažný, roztáčí se ale nejradostněji ze všech guzzin až k osmi tisícům a ve vyšším spektru už zatahuje moc hezky. Dynamika je naprosto v souladu s posláním pohodářského výletního stroje do Tutto Terreno, tedy každého terénu.

Má vše, co má mít

I když by leckdo od pohledu čekal malý parníček, V85 se řídí úplně sama. Působí krásně lehce, nádherně se skládá do zatáček, je hravá, stabilní a velmi pohodlná, i když je podvozek s tlumiči Kayaba ryzí mechanika bez adaptivních hračiček. Mnohem víc než na dálnici nás TT bavilo na klikatých okreskách, kde jsme si jej přehazovali zleva doprava, užívali si jeho bezprostřednost a žasli, s jakou noblesou zvládá i hodně rozbitý povrch.

Moto Guzzi plně dodržela zadání třídy cestovních endur a postavila příjemnou univerzální motorku na každý den, na každý povrch a do každého počasí. Dokázala jí vtisknout akurátní míru tradičního rebelského charakteru, jenž se zde prezentuje ve své zatím nejkultivovanější podobě. Tři sta tisíc je navíc na poměry značky férová cenovka.

Plusy

  • Komfortní podvozek, pohodlné sedlo
  • Originální design
  • Charizmatický a úsporný motor
  • Velká nádrž
  • Pocitová lehkost, obratnost

Minusy

  • Nižší výkon
  • Slabá zadní brzda
  • Horší ochrana před větrem
Moto Guzzi V85 TT
Motor čtyřdobý vidlicový dvouválec OHV
Chlazení vzduchem a olejem
Zdvihový objem (cm3) 853
Výkon (kW/min-1) 59/7750
Točivý moment (Nm/min-1) 80/5000
Převodovka, sek. převod 6°, hřídel
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2x320/260
Pneumatiky P a Z 110/80 R19 a 150/70 R17
Zdvih pérování P/Z (mm) 170/170
Rozvor (mm) 1530
Výška sedla (mm) 830
Suchá/provozní hmotnost (kg) 208/229
Objem nádrže (l) 23 (rezerva 5)
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 4,9
Základní cena (Kč) 299 900

Jednoduchý kudykam

Na palubní desce nechybí konektor USB, takže nic nebrání napájení navigace nebo mobilu v držáku. Případně můžete využít komunikační platformu MIA a bezdrátově propojit motorku s telefonem v kapse, batohu nebo kufru. Navigační pokyny se pak zobrazují na displeji přístrojového štítu, stejně jako třeba příchozí hovory, které můžete z řídítek přijmout, pakliže máte spárované i bluetooth handsfree v helmě.

Babí léto po italsku

Ke každé zakoupené V85 TT aktuálně dostanete poukaz v hodnotě 37.800 Kč na originální příslušenství, oblečení nebo cokoli jiného z kolekce Moto Guzzi. Akce platí do konce roku nebo do vyprodání zásob a podle nás dává největší smysl proměnit poukaz v praktické kufry, jaké vidíte na testovací motorce.

Časopis Svět motorů si můžete objednat na ikiosek.cz.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku