Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test Moto Guzzi V85 TT Travel: Nespěchejte, užívejte!

Martin Machala
Diskuze (18)

Při pohledu na cestovní enduro od Moto Guzzi jsem nabyl trošku mylného dojmu, že jde o velký a opravdu velmi cestovní stroj. Tahle guzzina zůstala trošku na půl cesty.

Moto Guzzi je moje nejmilovanější značka, griso je suverénně největší jednostopý sen. Ale ze současné produkce italské legendy z Mandello del Lario tak nějak nevím, co bych si vybral. V7 i V9 jsou prdítka, audace velký a svalnatý zase až moc a californii s eldoradem možná tak na důchod. Strašně mi chybí nějaký café racer, něco právě ve stylu grisa…

Na V85 TT jsem se tak moc těšil, cestovní endura jsou taky fajn motorky, navíc budu jezdit na ještě cestovnější verzi Travel a hlavně je to guzzina! Roky jsem na italském orlovi neseděl!

Takhle podle fotek jsem popravdě čekal, že budu sedlat o něco větší motorku. Podle obrázků jsem si představoval přímého konkurenta BMW R 1250 GS, Moto Guzzi V85 TT Travel je ale o číslo menší motorka, vidlicový dvouválec má totiž objem jenom 853 cm3. Je to totální klasika, vzduchem chlazená a s rozvodem OHV, což ovšem znamená i jen průměrný výkon 59 kW a točivý moment 80 N.m. Z těchto čísel tak nějak logicky vyplývá, že tentokrát se bude cestovat vyloženě na pohodu a jezdec se bude kochat spíš přírodou než jízdními výkony. Rozhodně nepatřím mezi motocyklové sportovce, kteří potřebují zalehnout na nádrž, tady jsem si ale říkal, že by těch koníků mohlo být víc. Nabízených osmdesát je takové cestovní minimum.

Vyšší otáčky přitom dvouválci moc nesedí, nad pět tisíc, kde je uloženo maximum točivého momentu, se vzducháč citelně rozvibruje, nepředvede ale nic dynamicky převratného. Pozor, živelnost italských motorů mám rád, stejně tak se mi líbí i reakce napříč uloženého dvouválce, který po přidání plynu s motorkou hezky cukne. Tady ale chybí něco navíc, kvůli čemu byste se za vibracemi vydávali otáčkoměrem výš.

Vida ho, otáčkoměr… Digitální přístrojový panel je za mě největší přešlap a absolutní úlet, který na jinak moc pěkné a do retra laděné motorce nemá co dělat. A když už, aspoň by nemusel vypadat tak strašlivě lacině a odbytě. Ve zmíněných vyšších otáčkách se na mě navíc celá přístrojovka rozblikala dávno před tím, než jsem se dotkl červeného pásma u osmi tisíc.

Asi hlavně kvůli nijak zvlášť výkonově disponovanému motoru jsem měl z podvozku velmi jistý pocit, motorka působila nakonec docela subtilně a velmi ovladatelně. Přitom obtěžkaná dodatečnou cestovní výbavou (ty plastové kufry taky nejsou zrovna reprezentativní) vypadá tahle guzzina, že by se klidně mohla postavit vedle zmíněného mnichovského GS. Ani výška sedla není rozhodně z nejnižších, 830 mm by už pro někoho s kratšíma nožičkama mohl být problém (Standa by musel jistě cupitat po špičkách). Ani hmotnost necelých 230 kg (s náplněmi) nelze přehlédnout, stejně jsem však měl pocit, že sedlám překvapivě subtilní stroj.

To bych bral spíš jako pochvalu, že se mi už dost rozměrné a hmotné cestovní enduro dokázalo pod zadkem scvrknout. Držel jsem se s ním pochopitelně hlavně na silnici, nejen kvůli svým terénním „schopnostem“, ale také proto, že se V85 TT Travel opravdu hodí spíš na asfalt. I přes nějakou tu trochu terénnější výbavu (pneu Michelin Anakee Adventure jízdu mimo asfalt skutečně umožňují), je guzzina stále hlavně cesťákem (i kvůli jen průměrným zdvihům pérování 170 mm). A na delší cestu je verze Travel připravena líp třeba díky standardním vyhřívaným rukojetím nebo o šedesát procent rozměrnějšímu plexi.

Neříkám, že jsem byl vyloženě zklamaný, velmi se mi nezamlouval jen ten digitální štít. Chápu, že je to trend a že do něj musíte nacpat i nejrůznější konektivní vychytávky nebo jízdní režimy (v našem případě road, rain a off-road). Displej by však nemusel vypadat tak lacině, ke guzzině, která vždy dbala na styl a má ráda retro, by se hodila propracovanější obrazovka. Motor objektivně moc síly nemá, tady je ale důležité si uvědomit, co si to vlastně kupujete za motorku. V85 Travel nemá logicky ambice konkurovat velkým cestovním endurům, s objemem vzduchem chlazeného dvouválce 853 cm3 jí ani nic jiného nezbývá. Proti BMW R 1250 GS a podobným strojům je pak Moto Guzzi V85 TT Travel příjemně levnější, zaplatíte rozumných 339.900 Kč. I když vynikající Suzuki V-Strom 1050 XT je o deset tisíc levnější a jede líp… Ale tohle je guzzina, přece!

Moto Guzzi V85 TT Travel
Motor čtyřdobý vidlicový dvouválec OHV
Chlazení vzduchem
Zdvihový objem (cm3) 853
Výkon (kW/min-1) 59/7750
Točivý moment (Nm/min-1) 80/5000
Převodovka, sek. převod 6°, kardan
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2x320/260
Pneumatiky P a Z 110/80 R19 a 150/70 R17
Rozvor (mm) 1530
Výška sedla (mm) 830
Pohotovostní hmotnost (kg) 229
Objem nádrže (l) 23
Základní cena (Kč) 339.900
Martin Machala
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - mariov8
28. 7. 2023 21:16
Re: Kde je zbytek článku?
Tak snad se dočkáš. Nový motor z Mandella V100 určitě skončí ve více mašinách.

K sakru, teď mám dilema, modernější, silnější, s menší nádrží a nižší V100 nebo úspornější, s velkou nádrží, ale slabší byť levnější a trochu více retro V85 TT...
6. 11. 2020 07:11
Re: Guzzina a Machala
Jak si křupan tvého kalibru může dovolit něco podobného vůbec napsat. Ani špetka sebereflexe nebo závan inteligence.

Jsi špína diskuzí...
2. 11. 2020 23:43
Re: Kde je zbytek článku?
Náhodou to není napsaný blbe, zvlášť jestli to psal on. Z mého pohledu je tam jediná chyba / a bohužel zásadní/, že do toho testu šel s tím jak sám priznal, že jde snad testovat něco co je jako GS1250. I kdyz pak pochopil že ne, tak se tomu srovnání neubránil. Bohužel to jsou motorky každá úplně o něčem jiném.

S tímto se právě dá jít i do terénu, narozdíl od velkého a těžkého GS /viz. Jednou stopou/. Opravdu je to Tutto terreno.
2. 11. 2020 23:37
Re: Guzzina a Machala
Machala asi takto.

- nějak si se choval, nějak si psal. Já sice rozumím, že žádný učený z nebe nespadl, ale v době svých začátků si tady prezentoval strašná svinstva a já to prostě nezapomněl. Takže pokud to byla hloupá a zla reakce, tak věř, že je to jen slabý odvar toho jak působily tvé prvotiny na mne /a nebyl sem sám/, když sem je četl.

- to že se na videích stále vyjadřujes jako fracek je objektivně taky bohužel stále pravda a ano nemám takové chování rad, zvlášť ne od lidi, kteří nejsou zázrakem svého oboru. Na takové povrchní a žoviální chování dle mého názoru nemáš ještě dlouho právo /resp. schopnosti/. Kdo proboha tobě poradil točit ty videa tímto způsobem... Nevim. Prostě každý neumí všechno. Smiř se s tím. A vtipný mi to nepřijde, jen blbý.

- a ano zlepšil si se, ale pořád si pro mne v této branži druhý nejhorší a nemám problém si za tím stát. Ostatní se celkem srovnali /ty vlastně do jisté míry taky, ale s ohledem na absenci vrozené skromnosti to je pořád málo/. Takže jako popravdě, už mi tolik nevadí, ani tvé psaní, ale v momentě když hodíš něco "frajerskeho" rozumej hnupskeho do placu.... Škoda mluvit. A celé to hodnocení je profesní, protože s tím tady jdeš s kůží na trh!!
Avatar - mariov8
2. 11. 2020 12:30
Guzzi
Vždyť se celkem shodujeme, akorát oni teď mají nový jenom malý Hemi motor 750/850 a pak až 1400. Ten je zjevně koncipován pro cruisery a do endur/cendur a ani silničních strojů se nehodí. Což trochu nechápu. Jestli to měla být náhrada někdejšího velkého bloku 877/936/1100/1200, tak jednoúčelovostí přišli o několik segmentů, kde prodávali docela dobře, takové Griso, Breva, ale i Sport nebo Bellagio...