Test ojetiny Fiat Fiorino: Když se nechcete prát o malá MPV
Z malých MPV už se pomalu staly sběratelské rarity, o poslední zachovalé roomstery, merivy, b-maxy či modusy se v bazarech vedou bitvy. Ale co, vždyť podobnou roli hravě zvládnou osobní minidodávky – třeba italsko-francouzská trojice z Turecka.
Když se v roce 2000 z evropského trhu vypařil Fiat Fiorino, nikomu se nestýskalo. Jihoamerický užitkáč na bázi dvacetiletého una v následující sezoně vystřídala dodávka Doblo. Na délku však vyrostla o 22 cm. V úzkých jihoevropských uličkách představuje každý milimetr překážku, a tak začal skladný rozvážkový model chybět.
Drobní jižanští podnikatelé s omlácenými dobly byli vyslyšeni, Fiat se k fiorinu po šesti letech vrátil. Dokonce zachoval i původní rozměry. Tentokrát Italové přizvali na pomoc svého dlouholetého užitkového partnera, francouzskou skupinu PSA. Z tureckého závodu Tofas tak vyjela malá trojčata Fiat Fiorino, Peugeot Bipper a Citroën Nemo.
Trojčata ve vaně
Sériové vozy se prodávaly od jara 2008 – nákladní verze i čtyřmístná kombi. V srpnu přišel titul Van roku 2009 a poté pětimístné verze. Peugeot Bipper Tepee Outdoor exkluzivně získal diesel 1.4 HDI. Vydržel tři roky, hlavu mu sťalo Euro 5. Šlo o jednu z mála šancí na robotizovaný automat.

Tepee Outdoor mělo nárazníky v barvě karoserie, podélné střešní nosiče, zadní stěnu se vzhůru výklopnými dveřmi a třetí boční okna. Stejnou záď měly Citroën Nemo Multispace a Fiat Qubo. I ten si přivlastnil motor, který jiné z trojčat mít nemohlo – čtrnáctistovku bi-fuel řady FIRE na CNG.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!