Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 2008 1.6 e-HDi – Do města i lesa

Jan Mička
Diskuze (49)
Dlouho očekávaný malý crossover od Peugeotu je konečně tady. Vyzkoušeli jsme jej s nejsilnějším naftovým motorem a manuální převodovkou.

Vzrůstající obliba malých crossoverů nabádá výrobce k doplnění portfolia. Nový přírůstek Peugeotu nese číselné označení 2008 a technicky vychází z hatchbacku 208. Vypůjčil si od něj opravdu mnoho. Trochu však zamrzí, že si vůz s docela slibným potenciálem nemůžete koupit jako čtyřkolku.

Exteriér – Fintilka v holinkách

Peugeot 2008 na ulicích vzbuzuje pozornost. Některá designová řešení si vůz vypůjčil od modelu 208, a přestože se skutečně nešetřilo chromem, celek nevypadá přeplácaně. Kombinace světlého laku karoserie a kontrastních ochranných plastů nikdy nic nepokazila, čistotu celkového vzezření však trochu narušuje komplikovaná linie střechy – že by inspirace Roomsterem? Chválíme výběr 17“ litých kol Eridian, která crossoveru velmi sluší.

Peugeot 2008 - Srovnání rozměrů s konkurencí
Model Peugeor 2008 Renault Captur Škoda Yeti Opel Mokka
Délka [mm] 4159 4122 4223 4278
Šířka [mm] 1739 1778 1793 1777
Výška [mm] 1570 1566 1691 1658
Rozvor [mm] 2537 2606 2578 2555
Rozchod vpředu [mm] 1477 1530 1541 1526
Rozchod vzadu [mm] 1488 1515 1537 1526

peugeot testy mpv peugeot testy mpv

Interiér – Unifikace v praxi

Přístrojová deska je kompletně převzata z Peugeotu 208. Tedy ne, že by to něčemu vadilo. Občas se ale může stát, že neuvidíte přes nekruhový věnec volantu na kapličku přístrojů. Zatímco ve 208 se nám problém uspokojivě vyřešit nepodařilo, v Peugeotu 2008 si na špatný výhled na budíky nestěžujeme. Stačí jen správně zvolit kombinaci výšky sedáku a volantu. Na sportovnější nižší posez však tím pádem zapomeňte. Chvíli jsme si zvykali na skutečně malý průměr volantu. Drží se však velmi příjemně.

Peugeot u nových modelů sází na minimalizaci počtu tlačítek. Zatímco dříve jste se na středové konzole málem ztratili i v případě, že jste chtěli jen přenastavit frekvenci rádia, nyní je vše jednodušší. Konzola se omezila pouze na panel klimatizace, ostatní ovládáte skrze dotykový systém s navigací. Jeho ovládání by mohlo být citlivější a neuškodilo by, kdyby komunikoval v češtině.

Peugeot 2008 - srovnání cen a výbav s konkurencí
Model Peugeot 2008 Renault Captur Škoda Yeti Opel Mokka
Motor 1.6 e-HDi/84 1.5 dCi/66 kW 2.0 TDI/81 kW 1.7 CDTi/95 kW
Výbava Allure Dynamique Ambition Enjoy
Základní cena [Kč] 461.000,- 419.900,- 529.900,- 503.900,-
Bezklíčový vstup - S - -
Bluetooth hands-free S S S S
El. stahování oken P+Z S S S/5.100,- S
Klimatizace automatická S S Ambition Plus - 10.900,- -
Klimatizace manuální - - S S
Lak metalický 12.500,- 12.500,- 13.900,- 14.100,-
LED denní svícení S S - -
Litá kola R16 R17 R16 R18
Navigace 10.000,- S 13.200,- 33.300,-
Parkovací senzory S 12.000,- Ambition Plus -
Přední mlhovky S S S S
Tempomat S S S S
Vyhřívání předních sedadel 8.000,- 5.000,- 6.000,- 8.100,-
Zatmavená zadní okna S 4.000,- Ambition Plus 4.500,-
Cena při shodné výbavě [Kč] 491.500,- 453.400,- 579.000,- 563.900,-
Objem zavazadelníku 360 377 - 455 405 362

peugeot testy mpv peugeot testy mpv

Interiér se kvalitou výroby a výběrem materiálu nebezpečně blíží prémiovému segmentu. Výrazný pruh, táhnoucí se po celé šířce přístrojové desky, vypadá fantasticky a přidává na útulnosti. Totéž platí i o dekorativních stříbrných lištách, za které by se nemusela stydět ani řada DS5 od Citroënu. Přístrojový štít se dvěma budíky je dobře čitelný, modré osvětlení kolem jejich rámečků nám však připadá lehce křiklavé. Opačný názor máme na diodové pásy okolo panoramatického střešního okna. V noci si užijete zajímavou hru světel.

Peugeot 2008 není na štíru ani s prostorností. Díky vyšší stavbě karoserie se do vozu výborně nastupuje, šířka interiéru odpovídá modelu 208. Místa okolo loktů je dostatek, nad hlavou i přes instalaci střešního okna rovněž. Problém může nastat v případě, že se na zadní sedadla uvelebí cestující s výškou okolo 180 centimetrů. Místa pro kolena totiž rozhodně není na rozdávání.

Zavazadlový prostor je u malých crossoverů velmi hlídanou oblastí. Ložná plocha je zarovnaná s nákladovou hranou kufru, což usnadňuje manipulaci s převáženými předměty. Základní objem 360 litrů dostačuje, složením zadních sedadel do roviny dojde k navýšení na 1194 litrů.

Motor – Nejsilnější z nejčistších

Testovaný vůz měl pod kapotou nejsilnější nabízený turbodiesel o objemu 1,6 litru a výkonu 84 kW v 3600 min-1. Točivý moment 270 N.m graduje v 1750 min-1. Ústrojí je vybaveno systémem Stop/Start a technologií e-HDi, která dokáže vypínat motor již při rychlosti pod 20 km/h.

Spotřeba paliva ve městě se od údajů výrobce příliš neliší. Po Praze se nám dařilo jezdit za 5,3 l/100 km, kombinovaně dokonce o litr méně. Vzhledem k nepříliš úspornému stylu jízdy a častému postávání v kolonách chválíme výborný výsledek. Oproti některým vozům se systémem Stop/Start se navíc nebudete rozčilovat kvůli hrubému charakteru opětovného naskočení motoru. Naftový čtyřválec je celkově velmi kultivovaný a ke 2008 se náramně hodí. Motor spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou, která má sice kratší dráhy, ale horentní přesnost nečekejte.

peugeot testy mpv peugeot testy mpv

Jízda – Zábavu nečekejte

Mrštný crossover je do města jako dělaný. S 2008 se skvěle manévruje i na malém prostoru. Velká prosklená plocha a vyšší posez za volantem znamenají skvělý výhled z vozu. Testovaná verze navíc sama podélně zaparkuje a z parkovacího místa umí i sama vyjet. Systém aktivujete jediným tlačítkem a pak stačí pouze zvolit, na kterou stranu chcete zaparkovat. Elektronika obstará vše krom ovládání pedálů a řazení rychlostních stupňů.

Peugeot 2008 neurazí ani v dalších režimech jízdy. Na okreskách v podstatě nikdy nepocítíte nedostatek výkonu a spotřebu paliva udržíte i bez většího snažení v rozumných mezích. Nejníže jsme se dostali na 3,9 l/100 km. Při rychlosti 100 km/h točí motor na šestý rychlostní stupeň 1900 otáček a nárokuje si 4,1 l/100 km. Při dálničních 130 km/h se otáčky motoru vyšplhají k dvěma a půl tisícům, nafta ale z nádrže mizí stále pomalu, průměr dosahuje 5 l/100 km.

Podvozek si s nástrahami našich silnic ve většině případů poradí bez problémů, jen přejezd ostřejších příčných nerovností způsobuje odskakování zádě. Karoserie se zbytečně nenaklání, a pokud ano, můžete se opřít o výraznější boční vedení předních sedadel. Nelíbilo se nám řízení s minimem zpětné vazby a celoroční obutí, způsobující zvýšený valivý hluk.

S 2008 si můžete troufnout i na lehčí terén. O co nejlepší trakci se stará systém Grip Control, který v několika režimech spolupracuje se stabilizačním systémem ESP. Bahnitý, sypký nebo zasněžený podklad nebude ve většině případů dělat vozu větší problém.

peugeot testy mpv peugeot testy mpv

Závěr

Peugeot 2008 vstoupil na trh v nejlepší možnou dobu. Zájem o malé městské crossovery se projevuje zvýšenou poptávkou po novém Peugeotu, což výrobce donutilo zdvojnásobit jeho produkci.

Během testovacího týdne jsme nenašli větší důvod, pro který si Peugeot 2008 nepořídit. Zamlouvá se nám povedený design, množství prostoru v příčném a svislém směru a kultivovaný naftový agregát. Vzhledem k cílové skupině zákazníků rovněž chápeme, že výrobce upřednostnil co nejjednodušší ovládání na úkor hřejivých řidičských zážitků.

První cena vozu 300 000,- Kč (1,2 Access)
První cena vozu s testovanou motorizací 411 000,- Kč (Active)
Základní cena testovaného vozu 461 000,- Kč (Allure)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 517 200,- Kč (Allure)

Plusy

  • Úsporný naftový motor
  • Provedení interiéru
  • Bohatá výbava
  • Systém Grip Control
  • Kultivovanost
  • Design exteriéru

Minusy

  • Nepřesné řazení
  • Řízení bez zpětné vazby
  • Zvýšený valivý hluk na asfaltové vozovce

peugeot testy mpv peugeot testy mpv

Foto: Petr Homolka

Jan Mička
Diskuze (49)
Peugeot 2008 1.6 HDi
Cena základní sestavy 0 Kč
Výbava základní sestavy Šest airbagů, stabilizační systém ESP, tempomat, omezovač rychlosti, systém Stop & Start, hliníková 16“ kola, LED denní svícení, přední mlhové světlomety s přisvětlením do zatáček, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, kůží potažený volant, sportovní sedadla látka/kůže, rádio šesti reproduktory, dotykovým displejem, USB. Bluetooth, podélné střešní lišty, dešťový a světelný senzor Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Výbava testované sestavy Citi Park (+ 11.000,-), 17“ litá kola + Grip Control (+ 6.500,-), navigace (+ 12.200,-), perleťový lak (+ 15.500,-), panoramatická střecha (+ 11.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.7 / 3.6 / 4
Emise CO2: 106
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1194
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1335 / 373
Rozměr pneu: 205/50 R17
Peugeot 2008 1.6 HDi
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4159
b) šířka (mm): 1739
c) výška (mm): 1570
d) rozvor (mm): 2537
e) rozchod vpředu (mm): 1477
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 805
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 880
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
18. 9. 2013 14:26
Re: uz ten titulek je zavadejici
No tak to u nás naštěstí kompletní plynofikace autobusů proběhla. Nicméně jezdí nám tu přesně ty RO UA PL HU atd. kamiony přes město, takže nějaký osobáček s malým dieselem to nevytrhne.
Avatar - daffyduck
18. 9. 2013 13:06
Re: uz ten titulek je zavadejici
Kompletní plynofikace vozových parků MHD jsou opravdu výjimky. Bohužel u nás jezdí pouze pár EKObusů. Zbytek jsou kouřící Karosy v dezolátních stavech. Nevím jestli mají emise ošulené, nebo na ně platí jiné limity, každopádně to jim leze z výfuků, když se plouží od zastávky k zastávce, nebo když stojí a čekají na cestující, musí několikanásobně převyšovat to, co vyprodukují moderní diesely v osobácích.

Plus když máte to štěstí, že díky ekologickým blokacím skrz vaše město proudí kamionová doprava zastoupená vozovým parkem jako RO, UA, PL, HU, SK nebo CZ , jsou úvahy o nevhodnosti dieselů v osobácích ve měste docela mimo mísu.
Avatar - nalimer
18. 9. 2013 13:01
iný pohľad a test
nemal som auto na celý týždeň, len na 3 dni, takže som si dovolil spraviť naozaj len mikrotest s prvými dojmami - [odkaz] (test je na nezávyslom serveri...)
tak či onak, auto má aj nemá pozitíva. je to mestské auto, ktoré zvládne aj jazdu na snehu. dizajnovo patrí k tým elegantným. zaujme skôr ženy, ale neurazí ani muža. nie je to trhač asfaltu. je to dobrá alternatíva ku kompaktním autám. ak ste sa nenašli v týchto vetách, tak ani nechoďte k predajcovi.
18. 9. 2013 12:51
Re: uz ten titulek je zavadejici
Marginální pokusy? Nám po městě jezdí všechny busy na plyn. To bydlíš někde na Zakarpatský Rusi, že tam máte takový archaický modely ne? Jinak souhlas s těma teréníma autama ve městech. Vysvětluju si to tím, že má někdo malý ego tak potřebuje velký auto. Takovou kalamitu, že by nešlo jezdit s 2kolkou jsem zažil párkrát za život. Limitující faktor jsou vždycky blbci co neumí jezdi po sněhu, ale nutně musí vytáhnout auto a motat se s ním v provozu. Jinak 2kola s pořádnýma zimákama není v zimě problém.
18. 9. 2013 12:48
Re: uz ten titulek je zavadejici
Zaujimalo by ma, kolko kilometrov s tym najazdili a kolko regeneracii DPF zazili.