Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 208 1.2/60 kW Urban Soul – Motor je moje největší chlouba

Peugeot 208
Interiér vypadá na třídu malých aut opravdu luxusně, jen je trochu hůř vidět na přístroje. Hlavní roli uvnitř hraje obrazovka navigace.
Obrazovka ve středu slouží pro výstup navigace, rádia, palubního počítače i couvání
Řidič se za volantem cítí příjemně vzdušně, volant je ale na takovou rozmáchlost až nečekaně malý. To nám však nevadí.
11 Fotogalerie
David Šprincl
Diskuze (13)

Dlouhodobě testovaný Peugeot 208 pokořil 30 000 kilometrů a s jarem mocně spěchá k cíli své služby. V jaké kondici?

Je to někdy paradox. Když loni Peugeot 208 nastoupil do Světa motorů na roční službu zvanou dlouhodobý test, mnozí měli nejvíc výhrad k volbě benzinového tříválce.

Dnes má auto za sebou přes 30 000 ujetých kilometrů a my se shodujeme: vždyť tahle část je nakonec největší chloubou vozu.

Svižně se mnou…

Slibné parametry z tabulek dokazuje na silnicích, ba i dálnicích.

Vyhovuje mu klidně svižnější, ale ustálené tempo, pružné zrychlení je navzdory točivé povaze ospalé. Dvojnásob to pak platí v nižších otáčkách.

Jasně, tu a tam někomu může vadit, jak se motor při akceleraci rozeřve. Známe pár aut, která umějí své tříválce tlumit lépe.

S charakteristikou ladí odstupňování pětistupňové manuální převodovky. Ta je proti našim dřívějším zkušenostem s 208 z běžných testů lepší, k dokonalosti jí však přece jen něco chybí – zejména dráha mezi čtyřkou a pětkou je na náš vkus příliš dlouhá.

… za šest litrů

I když uplynulé měsíce, jimž měl vládnout led a sníh, nebyly v Česku kruté jako jindy, jízda na zimních pneumatikách se projevila vyšší spotřebou než na začátku testu. Teď na jaře se opět vracíme v průměru mezi 6,0-6,3 litru v kombinaci. Přestože jsme se občas snažili přiblížit v praxi číslu 4,5 l z technických údajů, tak nízko jsme to nedokázali. Rekord na nejlepších sto kilometrů zaznamenaných v našem palubním deníku zatím máme 5,3. Ale zkusíme jej ještě překonat!

Duch se vytratil

Tak jako většina aut letos i Peugeot zdražuje. Nejprve se na počátku roku verze s pěti dveřmi posunula se startovací cenou na 225 000 Kč, dlouhodobý test přitom začínal na 217 000 Kč. Dnes už je to 227 500 korun. Obecně model zdražil o 2500-6500 Kč podle verzí, pouze ta s litrovým motorem a prostřední výbavou Active zůstala na 247 500 Kč. Ve stejném stupni hledejte i testovaný vůz, s nímž je to ale krapet složitější.

Náš tmavě modrý kousek totiž pochází ze speciální řady Městská duše (Urban Soul). S tou se Peugeot 208 loni prodával za 285 500 Kč. Šlo ale o časově omezenou akci, kterou už dnes v ceníku nenajdete. Abychom se k podobně nakonfigurovanému vozu dostali dnes, museli bychom vzít střední výbavu Active (262 700 Kč) a přikoupit zadní parkovací asistent (7000 Kč) či kožený volant (1500 Kč). Sečteno: 271 200 Kč. Urban Soul ale přidává ještě designové prvky: proužkované čalounění sedadel, kliky a další díly v barvě mědi nebo kryty zrcátek v lesklém chromu.

Ceník pětidveřového Peugeotu 208 v korunách
 AccessActiveAllure
1.0/50 kW227 500247 500-
1.2/60 kW245 500262 700*288 700*
1.6 VTi/88 kW--323 700
1.4 HDI/50 kW276 500298 700*-
1.6 e-HDI/68 kW-328 700349 700*
1.6 e-HDI/84 kW--369 700
* Může být také s převodovkou 2-Tronic za příplatek 20 000-30 000 Kč podle verzí

Plusy

  • Místo na zadních sedadlech
  • Tvar zavazadelníku a přístup
  • Živý a úsporný motor

Minusy

  • Věnec volantu zakrývající přístroje
  • Dlouhé řazení
  • Absence madel nad dveřmi

peugeot testy svetmotorupeugeot testy svetmotoru | Zdroj: acz

Základní údaje
MotorŘadový zážehový tříválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1199 cm3
RozvodDOHC, 4 ventily na válec
Výkon60 kW při 5750 ot./min
Točivý moment118 N.m při 2750 ot./min
Pohonpředních kol
PřevodovkaPětistupňová manuální
Nejvyšší rychlost175 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h12,2 s
Emise CO2104 g/km
Spotřeba město/mimo město5,5/3,9 l/100 km
Kombinovaná spotřeba4,5 l/100 km
Rozvor náprav2538 mm
Délka x šířka x výška3962 x 1739 x 1471 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost1088/442 kg
Objem palivové nádrže50 l
Pneu185/65 R 15
Objem kufru285/1076 l
Záruky a cenyCelková záruka 3 roky, 3 roky na vadu laku a 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testovaného provedení323 500 Kč (dotyková obrazovka, USB, bluetooth, navigace, CD a ovládání na volantu 12 000 Kč, metalický lak 11 000 Kč, vyhřívaná sedadla 8000 Kč, elektrické ovládání zadních oken a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka 7000 Kč)
Základní cena285 500 Kč

 

Vstoupit do diskuze (13)