TEST Peugeot 4007 2.2 HDI Premium – První SUV se lvem na kapotě
Peugeot pro své SUV zvolil číselné označení 4007. Dvě nuly charakterizují nový koncept rozvoje, čtyřka označuje velikost modelu v rámci modelové řady automobilky a sedmička určuje dobu vzniku.
Stejně jako Citroën C-Crosser je i Peugeot 4007 klonem Mitsubishi Outlander. Na český trh míří francouzský lev jako poslední z trojice kompaktních SUV a jeho prodej se má rozběhnout v prvních měsících roku 2008. Design karoserie tohoto modelu je až na přední část prakticky shodný s Citroënem i Mitsubishi. Nový Peugeot 4007 charakterizují zužující se přední světlomety a rozměrná přední maska. Na zádi se od svých sourozenců Peugeot odlišuje pouze lištou mezi zadními světlomety, které jsou na rozdíl od Citroënu a Mitsubishi kompletně zabarvené. Odlišný je i design litých kol, ale tím končí výčet viditelných rozdílů.Přesto, kdo Outlander nezná, snadno v konfrontaci z očí do očí nabude dojmu, že tento lev s typickou tlamou, patří ke smečce s čistou peugeotovskou krví.
Stejně jako C-Crosser a Outlander je i 4007 k dispozici se sedmimístným interiérem. Sedadla jsou uspořádána podle vzorce 2 + 3 + 2. Poslední řada je uložena v podlaze zavazadlového prostoru a k jejímu zprovoznění stačí několik rychlých pohybů, které je ale nutné si natrénovat. Navíc třetí řada sedadel nabízí opravdu málo prostoru dospělým cestujícím a je vhodná pouze pro malé děti. Při využití všech sedmi sedadel se sníží kapacita zavazadlového prostoru, který se zmenší na 184 litrů. V pětimístné konfiguraci je k dispozici zavazadelník o objemu od 441 do 510 litrů v závislosti na nastavení posunu a sklonu sedadel druhé řady. Při obsazení pouze předních sedadel je možné složit i druhou řadu sedadel a vzniklý prostor má objem 1686 litrů.
Před řidičem a předním spolujezdcem je palubní deska známá z Mitsubishi i Citroënu, což znamená, že i v Peugeotu jsou použity černé tvrdé plasty. Potěšující může být jejich kvalitní dílenské zpracování a slícování, vkus francouzských designérů ale ti japonští netrefili. Uvnitř tím pádem budou automobiloví frankofilové trpět, protože mít funkční a kvalitně vyrobený celek, to je přeci jen okrajový cíl interiérových architektů z Francie. To, že v autě nic nevrže, je příjemné a brzy se to pro uživatele stane samozřejmostí. Věříme však, že zákazníci Peugeotu hledají něco víc, a že uvnitř auta za milion tím pádem může nastat zklamání.
Pod kapotou Peugeotu pracuje čtyřválec 2.2 HDI, poskytující nejvyšší výkon 115 kW (156 k) při 4000 ot./min a maximální točivý moment 380 Nm při 2000 ot./min. Tato pohonná jednotka roztáčí podle potřeby přední nebo všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Při jízdě po Praze a přilehlém okolí se průměrná spotřeba ustálila na hodnotě 8 litrů nafty na 100 km.
Podvozek modelu 4007 využívá vpředu nezávislé zavěšení kol McPherson, vzadu multilink a na obou nápravách příčné zkrutné stabilizátory. V Peugeotu si pouze pohráli s novým nastavením tlumičů a pružin. Lehce terénní Peugeot se chová na silnici jako zvýšené kombi a poskytuje posádce příjemnou pohodlnou jízdu, ale nebrání se ani rychlejším průjezdům zatáčkou.
Mimo asfalt Peugeot 4007 omezují jeho silniční pneumatiky a také světlá výška pouhých 178 mm. Nové majitele tohoto vozu tento fakt asi příliš znervózňovat nebude. Důležitou přítomnost v segmentu SUV francouzský koncern PSA splnil. Místo experimentování s vlastními konstrukcemi zvolil jednodušší cestu, ale velký počáteční zájem zákazníků potvrzuje i naše poznání. Klonování není úplně špatná cesta.
Zájemce o další zkušenosti s tímto vozem odkazujeme na níže uvedené testy stejného vozu s logem Mitsubishi a Citroen na kapotě.
Související články:
První cena vozu: k datu zveřejnění nebyl ceník vozu k dispozici.
Plusy
- ovladatelnost a kvalita jízdy
- chytrý systém pohonu všech kol
- silný a kultivovaný motor s rozumnými nároky na palivo
- řízení
- přesná 6stupňová převodovka
- velice dobrá základní výbava
- design
Minusy
- úroveň plastů v interiéru
- chybí podélné nastavování volantu
- dojezdové rezervní kolo pod vozem
- nešikovné sklápění třetí řady
- malý zavazadelník při využití všech 7 sedadel