Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 4007 2.2 HDI Premium – První SUV se lvem na kapotě

Ondřej Pavlůsek
Zákazníci francouzských značek čekali na skutečné SUV dlouho. Místo evropské novinky se dočkali precizního asijského produktu, který svůj japonský původ prozrazuje hlavně materiály použitými v interiéru.

Peugeot pro své SUV zvolil číselné označení 4007. Dvě nuly charakterizují nový koncept rozvoje, čtyřka označuje velikost modelu v rámci modelové řady automobilky a sedmička určuje dobu vzniku.

Stejně jako Citroën C-Crosser je i Peugeot 4007 klonem Mitsubishi Outlander. Na český trh míří francouzský lev jako poslední z trojice kompaktních SUV a jeho prodej se má rozběhnout v prvních měsících roku 2008. Design karoserie tohoto modelu je až na přední část prakticky shodný s Citroënem i Mitsubishi. Nový Peugeot 4007 charakterizují zužující se přední světlomety a rozměrná přední maska. Na zádi se od svých sourozenců Peugeot odlišuje pouze lištou mezi zadními světlomety, které jsou na rozdíl od Citroënu a Mitsubishi kompletně zabarvené. Odlišný je i design litých kol, ale tím končí výčet viditelných rozdílů.Přesto, kdo Outlander nezná, snadno v konfrontaci z očí do očí nabude dojmu, že tento lev s typickou tlamou, patří ke smečce s čistou peugeotovskou krví.

peugeot testy mpv peugeot testy mpv
 

Stejně jako C-Crosser a Outlander je i 4007 k dispozici se sedmimístným interiérem. Sedadla jsou uspořádána podle vzorce 2 + 3 + 2. Poslední řada je uložena v podlaze zavazadlového prostoru a k jejímu zprovoznění stačí několik rychlých pohybů, které je ale nutné si natrénovat. Navíc třetí řada sedadel nabízí opravdu málo prostoru dospělým cestujícím a je vhodná pouze pro malé děti. Při využití všech sedmi sedadel se sníží kapacita zavazadlového prostoru, který se zmenší na 184 litrů. V pětimístné konfiguraci je k dispozici zavazadelník o objemu od 441 do 510 litrů v závislosti na nastavení posunu a sklonu sedadel druhé řady. Při obsazení pouze předních sedadel je možné složit i druhou řadu sedadel a vzniklý prostor má objem 1686 litrů.

peugeot testy mpv peugeot testy mpv
 

Před řidičem a předním spolujezdcem je palubní deska známá z Mitsubishi i Citroënu, což znamená, že i v Peugeotu jsou použity černé tvrdé plasty. Potěšující může být jejich kvalitní dílenské zpracování a slícování, vkus francouzských designérů ale ti japonští netrefili. Uvnitř tím pádem budou automobiloví frankofilové trpět, protože mít funkční a kvalitně vyrobený celek, to je přeci jen okrajový cíl interiérových architektů z Francie. To, že v autě nic nevrže, je příjemné a brzy se to pro uživatele stane samozřejmostí. Věříme však, že zákazníci Peugeotu hledají něco víc, a že uvnitř auta za milion tím pádem může nastat zklamání.

peugeot testy mpv peugeot testy mpv Před spolujezdcem jsou dvě uzavíratelné přihrádky, z nichž ta spodní je klimatizovaná. Usadit se za volantem, který je stavitelný pouze výškově, není příliš velký problém díky plně stavitelnému sedadlu řidiče.

Pod kapotou Peugeotu pracuje čtyřválec 2.2 HDI, poskytující nejvyšší výkon 115 kW (156 k) při 4000 ot./min a maximální točivý moment 380 Nm při 2000 ot./min. Tato pohonná jednotka roztáčí podle potřeby přední nebo všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Při jízdě po Praze a přilehlém okolí se průměrná spotřeba ustálila na hodnotě 8 litrů nafty na 100 km.

Podvozek modelu 4007 využívá vpředu nezávislé zavěšení kol McPherson, vzadu multilink a na obou nápravách příčné zkrutné stabilizátory. V Peugeotu si pouze pohráli s novým nastavením tlumičů a pružin. Lehce terénní Peugeot se chová na silnici jako zvýšené kombi a poskytuje posádce příjemnou pohodlnou jízdu, ale nebrání se ani rychlejším průjezdům zatáčkou.

peugeot testy mpv peugeot testy mpv Mezi předními sedadly je umístěn otočný ovladač, jímž je možné volit režimy pohonu buď pouze předních kol, nebo pohon všech čtyř kol, kdy elektromagnetická mezinápravová spojka reaguje nikoli na prokluz předních kol, ale na míru stlačení plynového pedálu a posílá ke kolům zadní nápravy až 50 % točivého momentu. Rozdělení výkonu mezi přední a zadní kola je možné uzamknout v poměru 50:50, ale vozu chybí klasický mezinápravový diferenciál, což znamená, že bez rizika většího opotřebení je možné tento režim využívat jen na krátkých přímých úsecích v nízkých rychlostech.

Mimo asfalt Peugeot 4007 omezují jeho silniční pneumatiky a také světlá výška pouhých 178 mm. Nové majitele tohoto vozu tento fakt asi příliš znervózňovat nebude. Důležitou přítomnost v segmentu SUV francouzský koncern PSA splnil. Místo experimentování s vlastními konstrukcemi zvolil jednodušší cestu, ale velký počáteční zájem zákazníků potvrzuje i naše poznání. Klonování není úplně špatná cesta.

peugeot testy mpv peugeot testy mpv
 

Zájemce o další zkušenosti s tímto vozem odkazujeme na níže uvedené testy stejného vozu s logem Mitsubishi a Citroen na kapotě.

Související články:

První cena vozu: k datu zveřejnění nebyl ceník vozu k dispozici.

Plusy

  • ovladatelnost a kvalita jízdy
  • chytrý systém pohonu všech kol
  • silný a kultivovaný motor s rozumnými nároky na palivo
  • řízení
  • přesná 6stupňová převodovka
  • velice dobrá základní výbava
  • design

Minusy

  • úroveň plastů v interiéru
  • chybí podélné nastavování volantu
  • dojezdové rezervní kolo pod vozem
  • nešikovné sklápění třetí řady
  • malý zavazadelník při využití všech 7 sedadel

Ondřej Pavlůsek
Peugeot 4007 2.2 HDI Premium
Cena základní sestavy 0 Kč
Výbava základní sestavy ESP + ASR + ABS + EBD + EBA, čelní airbag řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy pro první a druhou řadu sedadel, úchyty ISOFIX ve druhé řadě, variabilní posilovač řízení, přiřaditelný pohon všech kol, palubní počítač, filtr pevných částic, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, výškově nastavitelný multifunkční volant čalouněný kůží, tónovaná skla, klimatizace, klimatizovaná a uzamykatelná přihrádka spolujezdce, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, světelný a dešťový senzor, mlhová světla, zpožděné zhasínání světlometů, rádio s CD/MP3 s přehrávačem, sedm sedadel, sedadla ve druhé řadě dělená v poměru 60/40, posuvná s možností nastavení sklonu opěradla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kožené čalounění, střešní ližiny, 18palcová litá kola 7,0 J x 18, pneumatiky 225/55 R18, náhradní dojezdové kolo 155/90 R16 Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 2000 - 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 6 / 7.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 441 / 1686
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1747 / 663
Rozměr pneu: 225/55 R18
Peugeot 4007 2.2 HDI Premium
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4646
b) šířka (mm): 1806
c) výška (mm): 1713
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1486
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano