Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid
60 Fotogalerie

TEST Škoda Rapid 1,2 TSI: Jak jezdí?

Nejprve jsme vyzkoušeli Rapid s motorem 1,6 TDI. České rodiny ale bude víc zajímat nejslabší benzinový čtyřválec 1,2 TSI o výkonu 63 kW.

S novou Škodou Rapid jsme vás seznámili prostřednictvím červeného vozu s motorem 1,6 TDI o výkonu 77 kW. Pružný a úsporný motor nezklamal, Čechy ale zajímají dostupnější pohonné jednotky. Nejlepší vyhlídky má proto malý benzinový čtyřválec 1,2 TSI o výkonu 63 kW.

Přeplňovaná dvanáctistovka se těší velké oblibě už ve Fabii a větší liftback dostane prakticky shodný motor. K dispozici bude i silnější verze se 77 kW, která dostane šestistupňovou převodovku. Tak je tomu i v Octavii, zatímco Fabia má obě verze 1,2 TSI s pětistupňovým manuálem.

Nejdůležitější zpráva hned na úvod: 1,2 TSI je dostačující pohon. Slovo dostačující zde platí v ryze pozitivním slova smyslu – při obsazení dvěma osobami jsme Rapid prohnali po dálnici i v dolnorakouských kopcích a motor si s autem věděl vždy rady. Volba přeplňované dvanáctistovky nebude chybou.

Zkrátka v dnešní době věnují výrobci náležitou pozornost i slabším motorům, které čím dál častěji platí za důstojnou volbu pro všestranné použití (stačí si vzpomenout například na Kiu Cee’d 1,4 CVVT).

Motor v Rapidu nastupuje plynule a už od velmi nízkých otáček, bez čekání na záběr turbodmychadla. Kromě úzkého pásma nad volnoběhem má síly dost a s lehkým liftbackem se příliš nenadře. Zůstává jediný neduh této verze maloobjemového turbomotoru: ve vyšších otáčkách mu chybí elán, a tak vytáčení k červenému poli nedává velký smysl.

Podvozek 1,2 TSI se ve srovnání s turbodieselem 1,6 TDI chová jinak. Zhruba o 80 kg lehčí benzinový vůz tolik nezatěžuje přední nápravu, a tak místo neutrálního ladění můžeme mluvit rovnou o ochotě vykružovat zatáčky. Odtažité řízení samozřejmě koresponduje s rodinným charakterem, a tak ani tento Rapid nepředvede sportovní ambice. Na rozdíl od jiných levných aut ale neukazuje odpor k ostřejší jízdě – naopak, všechno zvládne se ctí.

Lehčí vůz ale překvapivě nevykazuje takový komfort tlumení. Přestože neznervózní ani na výrazných nerovnostech, posádku s nedostatky silničního povrchu seznámí docela zřetelně. Sluší se ale poznamenat, že zkoušený vůz byl předsériový. Produkční Rapid, který zamíří k zákazníkům v říjnu, může dostat vyladěnější kombinaci benzinového motoru a zavěšení pro 16palcová kola.

Zajímají vás postřehy k interiéru nebo vnějšímu designu? Podívejte se na článek Škoda Rapid: První test a velká fotogalerie!