Test Auto.cz

Subaru Levorg 1.6GT-S Lineartronic – Má vůbec chybu?

13.11. 2017
Verdikt
 

Že kombík nemůže být zábavný? Subaru přiváží Levorg v omlazeném balení, s totožnou technikou, ale mnoha decentními inovacemi. Jak mu tato procedura prospěla?

LEgacy, ReVOlution, TouRinG. Kombinace těchto tří slov je předzvěstí kombíku, jehož hlavní předností rozhodně není jen velký zavazadelník. Ostatně to prozrazuje už samotný pohled na vůz. Zajímavé je, že když Subaru automobil v roce 2013 prvně odhalilo na autosalonu v Los Angeles, ještě vůbec netušilo, že jej někdy nabídne evropským zákazníkům.

Ale stalo se, zájem starého kontinentu o tohle stylové a zároveň praktické auto byl totiž překvapivě vysoký, takže si jej japonská značka rozhodla „neškudlit“ jen pro domácí trh. Odkaz na model Legacy v názvu má svůj důvod, jelikož ve srovnání se čtvrtou generací je rozvor Levorgu o dvacet milimetrů kratší, ale celková délka o deset mm delší.

Příznačnější je však srovnání s WRX STi, u kterého si vzájemně tykají nejen designové prvky přídě, ale hlavně samotný podvozek. Rozvor (2650 mm), rozchod kol vpředu (1530 mm) a vzadu (1540 mm) jsou totiž totožné a netřeba příliš fantazie, abychom Levorg považovali za kombi provedení ostrého modelu Subaru.

TEST 2015: Subaru Levorg 1.6 GT-S – Na tohle jsme čekali


Japonská značka se vyznačuje tím, že se modelové péči věnuje podstatně intenzivněji než mainstreamová konkurence, tudíž s omlazeným provedením Levorgu přijíždí po opravdu krátké době. Nepřiváží žádné revoluční změny a nakonec se ukazuje, že je to dobře. Kombi nižší střední třídy totiž zůstal tolik opěvovaný podvozek, na nějž navazují drobné, avšak efektivní a bezpečnostní drobnosti.

Kombi se šmrncem WRX

Nejednou už Levorg dostal přívlastek WRX v kombíku a ona je to vlastně z velké části pravda. Kromě totožné platformy jde o design, zejména příď. Podívejte se na robustní otvor pro přívod vzduchu na kapotě a zkuste najít rozdíl ve srovnání s STi. Nenajdete, jelikož ostrý model je dárcem tohoto pro Subaru typického prvku.

Levorg tak trochu klame tělem, jelikož z jeho ostrých křivek doslova stříká dychtivost po výkonu. Kromě naštvaně se tvářící přídě jde třeba o svažující se linie střechy se spoilerem či dvě koncovky výfuku. Ani v nabídce obutí Subaru netroškaří, základní výbavový stupeň je posazen na sedmnáctipalcových kolech, pro vyšší výbavy Comfort a námi testovaný Sport už jsou vyhrazeny osmnáctky s pneumatikami 225/45.

Při délce 4690 milimetrů, šířce 1780 mm a výšce 1490 mm disponuje Levorg zavazadelníkem o velikosti 522 litrů, případně 1446 l při sklopení zadních opěradel v poměru 40/20/40. Sklopením vzniká takřka precizně rovná ložná plocha, a pokud vedle nové televize potřebujete naložit ještě drobný nákup, poslouží vám schránka pod podlahou zavazadelníku.

Modré prošívání je ozdobou napříč celým interiérem a v nejvyšší výbavě Sport dostanete sedačky potažené kůží. Ty pro cestující vpředu mají výraznější boční vedení, ale i když jsou spíše tužší, sedí se v nich opravdu pohodlně. S ideální řidičskou pozicí vpředu jsem měl se svými 176 centimetry dostatečnou rezervu v oblasti kolen a hlavy, přičemž během týdenního soužití se vzadu pohodlně zabydlel i cestující s výškou 190 cm. Svažující se střecha působí zvenku elegantně, ale komfort pro posádku tím naštěstí nijak neutrpěl. Drobným minusem tak zůstává jen relativně skromný nástupní prostor.

Po usednutí do pracoviště řidiče mě trochu zaskočil počet tlačítek na volantu, která zprvu navozují trochu přeplácaný dojem. Byla to však otázka několika úvodních kilometrů, než jsem se s ovládáním plně sžil a začal jej používat zcela intuitivně. Vedle audia zde řidič obslouží bezdrátově připojený telefon, na druhé straně pak tempomat a volbu jízdního režimu.

Vedle sedmipalcového displeje infotainmentu, jenž v nejvyšší výbavě Sport poskytne i navigaci, vidí řidič důležitá data i v kapličce na středu palubní desky. Kromě jízdních informací je tu ukázána třeba i teplota, která se v Subaru i nadále nastavuje prostřednictvím klasických ovladačů umístěných hned pod displejem.

Tlačítka doprovázející obrazovku jsou z plochy sice vykrojena, ale stále jsou jen dotyková. Zatímco u klasických tlačítek můžete to potřebné nahmatat odpočítáváním ze shora a následně jej stisknout, tady nic podobného nelze. Když byste totiž hledali stejným způsobem jako u klasiky, pomačkáte i vše kolem. Tak jako tak nezbývá než alespoň na chvíli upřít zrak směrem k infotainmentu.

Víc očí víc vidí

Námi testovaný exemplář kolem dokola doprovází polepy „all-around safety“ a netrvá dlouho, abychom se přesvědčili o pravdivosti tvrzení. Součástí omlazeného balení je totiž systém EyeSight 3.0, jenž slouží jako druhé oči řidiče. A byť funguje na prostých datech získaných z kamer, jeho funkce ocení i řidiči, kteří běžně všechny ty asistenty okamžitě vypínají.

Jednou z mnoha funkcí bezpečnostního prvku je promítání obrazu ze zadní kamery přímo do vnitřního zpětného zrcátka. Při prvním seznámení se s autem jsme informováni, že je to pro případ, kdy se nám vzadu usadí tři urostlí cestující, a výhled zadním oknem není ideální. Promítání aktivujete vyklopením zrcátka a původní pohled navrátíte zaklapnutím zpět. Šikovný detail, ale dlužno dodat, že výhled z Levorgu je díky širokému prosklení skvělý i bez kamer, které tak zastávají hlavně funkci pomocníka.

obrázek [600 x 291]

Další užitečnou nevšedností je systém Assist Monitor, tedy diody v červené, žluté a zelené barvě, které řidiče varují před hrozícím nebezpečím. Červená výstraha přichází v momentě, kdy ochranný systém detekoval blížící se překážku a hrozící kolizi, žlutou aktivuje zásah automobilu do řízení či moment, kdy začnete opouštět jízdní pruh. Se zelenou se setkáte s aktivovaným adaptivním tempomatem, který zahlédl pomalejší auto před vámi. Prvek nepůsobí nikterak rušivě, naopak je podstatně decentnější než v jiných vozech, přesto dokáže řidiče varovat důsledně.

Systém EyeSight má jedinou nevýhodu – spolehnutí se jen na kamery znamená, že ve zhoršených podmínkách nemusí všichni asistenti fungovat stoprocentně. Problémem může být zapadající slunce, ale třeba i hustý déšť nebo mlha. A jak se dozvídám z příhody při přebírání vozu, problémem je samozřejmě i rakouská známka nalepená v horní části předního skla uprostřed, tedy přesně před snímajícími kamerkami. Nutno říct, že i přes proměnlivé podmínky jsem se v průběhu testovacího týdne nesetkal s momentem, kdy by auto při varování nějak zaváhalo.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Levorg 1.6GT-S

Cena v základní výbavě: 920 000 Kč Cena v testované výbavě: 920 000 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehké slitiny, BiLED přední světlomety a LED denní svícení, výsuvné ostřikovače světlometů, LED mlhovky, elektricky ovládaná a sklopitelná vnější zpětná zrcátka, zatmavená zadní skla, dešťový senzor, elektricky ovládané střešní okno, kožený volant a potahy sportovních sedadel, vyhřívání předních sedadel, elektrické ovládání oken, zamykání s dálkovým ovládáním, čtecí lampičky, automatická dvouzónová klimatizace, vyhřívání vnějších zrcátek, 7“ infotainment s navigací, ovládání audia na volantu, Bluetooth, stop&go, systém pro snadné rozjíždění AVH, přerozdělování točivého momentu, EyeSight atd.

Glosa Vladana Gallistiho: Druhý pokus Číňanů Glosa Vladana Gallistiho: Druhý pokus Číňanů

Výrok filozofa Herakleita „Nevstoupíš dvakrát do téže…

Smíchovský Palác Anděl mění majitele, hodnota transakce se blíží půldruhé miliardě Smíchovský Palác Anděl mění majitele, hodnota transakce se blíží půldruhé miliardě

Investiční společnost LaSalle koupila prostřednictvím…

 
Technické údaje
Motor Subaru Levorg 1.6GT-S
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1600
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1800 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 6.3 / 7.2
Emise CO2:164
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 522 / 1446
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1665 / 355
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4690
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Subaru Levorg 1.6GT-S Lineartronic – Má…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Euro NCAP 2016: Subaru Levorg – Co ta ochrana posádky? Euro NCAP 2016: Subaru Levorg – Co ta ochrana posádky?

Subaru Levorg sice v hodnocení nárazových Euro NCAP…

Subaru Levorg STI Sport: Prozatím bez úprav motoru Subaru Levorg STI Sport: Prozatím bez úprav motoru

Ostřejší vzhled a přepracovaný podvozek, to jsou hlavní…

 



 
Ford Mustang má české ceny. Kolik si připlatíte za pětilitrový osmiválec? Není to moc!

Ford Mustang má české ceny. Kolik si připlatíte za pětilitrový osmiválec? Není to moc!

Dnes 11:56

Nejnovější Ford Mustang dorazí na český trh v prvním čtvrtletí příštího roku, ceník nám ale Modrý ovál prozradil již nyní.




Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Ráchel z Mise nový domov: Popsala nenávistné setkání s krkavčí matkou!

Ráchel z Mise nový domov: Popsala nenávistné setkání…

Mladí sourozenci Ráchel a Gabriel (16 a 17 let) si za svůj krátký život zkusili už mnohé, nejtěžší období života…

 

iSport.cz

Kdo nahradí Peltu? O post předsedy FAČR usilují Malík i Fousek

Kdo nahradí Peltu? O post předsedy FAČR usilují…

Dvacet tři osob, mezi nimi jedna žena, se uchází o jedenáct míst ve Výkonném výboru FAČR. O to nejdůležitější…

Hrdina Vaclík vychytal hvězdy United, Mourinho nechápal: Měli jsme vést 5:0!

Hrdina Vaclík vychytal hvězdy United, Mourinho…

Zázračný večer v Basileji přineslo utkání Ligy mistrů proti Manchesteru United, v němž domácí senzačně zvítězili…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Nový konkurent svařáku na Staromáku. Dostihne Česko trend vyhřívaných iglú?

Nový konkurent svařáku na Staromáku. Dostihne Česko…

Svařák na Staromáku, trhy v Drážďanech nebo ve Vídni, Louskáček v Národním divadle? Jestli právě takto vypadá…