Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Vision RS
Škoda Vision RS
Škoda Vision RS
Škoda Vision RS
76
Fotogalerie

TEST Svezli jsme se Škodou Vision RS: Takto bude vypadat Scala!

Koncept Vision RS jsme si prohlédli v Paříži, teď jsme se ale i kousek svezli.

Hala v pražských Letňanech, pár známých škodováckých tváří a v rohu, připojen k nabíječce, čekal Vision RS. V Paříži jsem nebyl, mladoboleslavský koncept jsem tedy poprvé viděl až v hale na pražském výstavišti. A hned takhle při pohledu z dálky jsem musel dát pařížské výpravě za pravdu – to auto vypadá opravdu skvěle.

Navíc jsem se přímo od škodováckých designérů dozvěděl, že Vision RS má být „nejupřímnější“ showcar. Nechápavě jsem zamrkal a tak mi dovysvětlili, že ze škodováckých konceptů se Vision RS nejvíc blíží realitě. Tedy sériovému modelu Scala. Stačí si odmyslet pár karbonových, křišťálových a svítících detailů a máme před sebou nástupce rapidu.

Video placeholder
Svezli jsme se Škodou Vision RS: Takto bude vypadat Scala! • Auto.cz

Mimochodem, ty svítící detaily (maska chladiče, znak, pás v zrcátkách, nápis v pátých dveřích) jsou opravdu nesmírně působivé prvky, až jsem si říkal, že by se mi něco takového moc líbilo v sérii. Prohodil jsem to spíš jako vtip, designéři se však po sobě trošku zaskočeně podívali a že prý „budu možná brzo překvapen“. Tak jo, budu se těšit.

I uvnitř jde v podstatě o scalu, opakuje se historie z karoserie – škrtnete sem tam nějaké to konceptuální umění a díváte se minimálně na základní tvar přístrojovky sériové scaly. I ten rozměrný displej má zůstat, což asi nakonec není zase tak velké překvapení. A co jsem zaslechl od kolegy Jirky Baborského, který už maskovanou scalu řídil, vnitřek Visionu RS se budoucí škodovce velmi podobá. Na další dojmy Jirky Baborského z maskované scaly se můžete těšit už tuto středu. Zajezdil si nepřekvapivě o něco víc než já v Letňanech.

Jenom na elektřinu

Vision RS sice ve svých útrobách kombinuje zážehovou patnáctistovku TSI s výkonem 110 kW a elektromotor s dalšími 75 kW (systémový výkon činí 180 kW), po hale letňanského výstaviště jsme se však pohybovali výhradně neslyšně, na elektřinu. Vykružovat osmičky (tak si to přál fotograf) bych mohl hodně dlouho, dojezd na jedno nabití (do plna za dvě a půl hodiny) je sedmdesát kilometrů, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 s jsem si samozřejmě nevyzkoušel. Reakce na plyn však byly typicky elektricky bezprostřední, koncept navíc fungoval nečekaně dospěle, „dodělaně“. S několika koncepty jsem už měl možnost urazit pár metrů, Vision RS z nich působil jednoznačně nejrobustněji a nejkvalitněji.

Zatím to ale nevypadá, že by se podobně potichoučku měla pohybovat i sériová scala, ve Škodovce totiž s plug-in hybridy počítají až od octavie včetně a výš. A jak asi už dobře víte, vůbec prvním mladoboleslavským plug-in hybridem bude už příští rok faceliftovaný superb. Na alternativu však dojde i v případě scaly, k dispozici bude verze na CNG.

Za chvíli!

Nástupce rapidu vyjede na platformě MQB A0, kterou v současnosti využívá třeba VW Polo nebo Seat Ibiza. A dostane ji také příští fabia. Škodováci však hlásí, že platformu nejen vzhledem k větším rozměrům scaly výrazně upravili. Celkem logická věc, míry scaly sice zatím neznáme, Vision RS však na délku měří 4356 mm, čímž přerůstá i aktuální golf.

Scala se představí ještě letos, výroba pak odstartuje hned v lednu 2019.