Test Auto.cz

Toyota Yaris 1.5 VVT-iE – Fanda do WRC

12.7. 2017
Verdikt
 

Toyota se vcelku úspěšně vrátila do rallye a modernizovaný Yaris 1.5 těmto aktivitám nezpochybnitelně fandí.

Už je to pár let, co Toyotu přestalo bavit poslouchat, jak jsou její auta sice kvalitní a spolehlivá, ale současně nudná a bezpohlavní. Do čela dosadila petrolheada Akia Toyodu a začaly se dít věci. Po silnicích se prohání jedna z posledních sportovních zadokolek staré školy, na spadnutí je malý hot-hatch a kupé se supersportovními ambicemi. Ba co víc, i produkční modely jsou nyní vizuálně i jízdně atraktivnější.

V případě svého zástupce v subkompaktní třídě si Toyota troufla docela hodně. Pro letošek přišla namísto nové generace yarisu druhá důkladná modernizace, což znamená, že před sebou máme šestileté auto. Je to vůbec ještě v nabitém segmentu B konkurenceschopný model? Tohle si nedovolí ani v této třídě tradičně silné evropské značky. Ale Japonci zjevně vědí, co dělají. Zájem o auto neklesá a majitelům prý dohromady nic nechybí. Dalo by se tedy očekávat, že se nebude spravovat, co není rozbité, ale není to tak docela pravda.

Jak moc se mi líbil první facelift, velkým fandou toho aktuálního nejsem. Nejde ani tak o příď, ta byla pouze retušována a charakter byl zachován, působí dokonce ještě dravěji, i když ještě o chloupek více „mimozemsky“, ovšem kompletní změnou zadních svítilen a tvaru pátých dveří přišel podle mě yaris o významnou část své individuality, kterou asi (jinak chvályhodná) možnost dvoubarevného lakování karoserie úplně nezachrání.

Interiér se po vzhledové stránce moc nezměnil, což znamená, že jde stále o příjemné a útulné místo k životu, vyrobené z hodnotně působících materiálů, poněkud jiné jsou výdechy ventilace a nepatrně byl upraven středový panel. Nejde o nic zásadního, ale výstupy vzduchu rozhodně působí sportovněji. A nejen ty, nová sedadla mají tužší čalounění a malinko výraznější bočnice. Lepší boční vedení je v zatáčkách rozhodně plus, ale německá tvrdost polstrování mi přišla až zbytečně přehnaná. Vyšší posaz za volantem se nezměnil, stále také platí, že by mohl mít větší rozsah podélného seřízení, v autě musí sedět vyšší osoby relativně „nakrátko“.

Šestistupňová převodovka pracuje stejně jako doposud, v rámci této třídy rozhodně patří k nejlepším, ať už jde o délku drah, přesnost nebo hladkost chodu (tam by mohla ještě trošku přidat). Zdá se tedy zatím, že yaris poněkud „přitvrdil“, což by se dalo dát do souvislosti s aktuálním motorsportovým programem automobilky. Ale tímhle to teprve všechno začíná…

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Cena v základní výbavě: 356 900 Kč Cena v testované výbavě: 373 900 Kč

Základní výbava:Toyota Safety Sense (předkolizní bezpečnostní systém, systém upozorňující na nechtěné opuštění jízdního pruhu, automatická dálková světla, čtení dopravních značek), asistent rozjezdu do kopce, 7 airbagů včetně kolenního, 2 úchyty ISOFIX, halogenové světlomety projektorového typu, přední mlhovky, přední loketní opěrka, kožený volant, tmavé čalounění střechy (stropnice), aktivní opěrky hlavy sedadel, elektricky ovládaná skla všech bočních dveří, vyhřívaná zpětná zrcátka, multifunkční palubní počítač, barevný TFT displej v přístrojovém štítu, tempomat, samočinná dvouzonová klimatizace, zpětná parkovací kamera, bezklíčové nastupování a startování Smart Entry & Start, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, zpětná zrcátka – elektricky sklopná, vyhřívaná přední sedadla, senzor šera, atd.

Výbava testovaného vozu:Toyota Touch 2 s navigací Go včetně 3leté aktualizace (český jazyk) (17.000,-),

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu

Dvě velké separatistické organizace z Katalánska svolaly…

Babiš, Okamura a komunisté ovládnou klíčové výbory Babiš, Okamura a komunisté ovládnou klíčové výbory

Parlamentní strany se dohodly na obsazení všech…

Lidé na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano Lidé na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano

Diskonty Penny Market budou mít letos na Štědrý den…

 
Technické údaje
Motor Toyota Yaris 1.5 VVT-iE
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 82 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 136 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.2 / 5
Emise CO2:112
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 286 / 1180
Objem nádrže (l):42
Rozměr pneu:195/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3945
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1510
d) rozvor (mm): 2510
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1455
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE – Fanda do WRC







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 






 
GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

Včera

GMC si k propagaci svých velkých pick-upů připravilo sněžný koncept na základech modelu Sierra 2500 HD.




Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale vyrazil na golf. Obamu za to kritizoval

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale…

Americký prezident Donald Trump svátek Díkůvzdání tráví na Floridě v letovisku Mar-a-Lago. Jeho zaměstnanci…

 

iSport.cz

SOUHRN EL: Kromě Plzně postoupilo dalších deset týmů, Everton propadl

SOUHRN EL: Kromě Plzně postoupilo dalších deset…

SOUHRN | Celkem jedenáct týmů si dnes zajistilo postup do vyřazovací části fotbalové Evropské ligy. Ve skupině…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…