Test Auto.cz

Toyota Yaris 1.5 VVT-iE – Fanda do WRC

12.7. 2017
Verdikt
 

Toyota se vcelku úspěšně vrátila do rallye a modernizovaný Yaris 1.5 těmto aktivitám nezpochybnitelně fandí.

Už je to pár let, co Toyotu přestalo bavit poslouchat, jak jsou její auta sice kvalitní a spolehlivá, ale současně nudná a bezpohlavní. Do čela dosadila petrolheada Akia Toyodu a začaly se dít věci. Po silnicích se prohání jedna z posledních sportovních zadokolek staré školy, na spadnutí je malý hot-hatch a kupé se supersportovními ambicemi. Ba co víc, i produkční modely jsou nyní vizuálně i jízdně atraktivnější.

V případě svého zástupce v subkompaktní třídě si Toyota troufla docela hodně. Pro letošek přišla namísto nové generace yarisu druhá důkladná modernizace, což znamená, že před sebou máme šestileté auto. Je to vůbec ještě v nabitém segmentu B konkurenceschopný model? Tohle si nedovolí ani v této třídě tradičně silné evropské značky. Ale Japonci zjevně vědí, co dělají. Zájem o auto neklesá a majitelům prý dohromady nic nechybí. Dalo by se tedy očekávat, že se nebude spravovat, co není rozbité, ale není to tak docela pravda.

Jak moc se mi líbil první facelift, velkým fandou toho aktuálního nejsem. Nejde ani tak o příď, ta byla pouze retušována a charakter byl zachován, působí dokonce ještě dravěji, i když ještě o chloupek více „mimozemsky“, ovšem kompletní změnou zadních svítilen a tvaru pátých dveří přišel podle mě yaris o významnou část své individuality, kterou asi (jinak chvályhodná) možnost dvoubarevného lakování karoserie úplně nezachrání.

Interiér se po vzhledové stránce moc nezměnil, což znamená, že jde stále o příjemné a útulné místo k životu, vyrobené z hodnotně působících materiálů, poněkud jiné jsou výdechy ventilace a nepatrně byl upraven středový panel. Nejde o nic zásadního, ale výstupy vzduchu rozhodně působí sportovněji. A nejen ty, nová sedadla mají tužší čalounění a malinko výraznější bočnice. Lepší boční vedení je v zatáčkách rozhodně plus, ale německá tvrdost polstrování mi přišla až zbytečně přehnaná. Vyšší posaz za volantem se nezměnil, stále také platí, že by mohl mít větší rozsah podélného seřízení, v autě musí sedět vyšší osoby relativně „nakrátko“.

Šestistupňová převodovka pracuje stejně jako doposud, v rámci této třídy rozhodně patří k nejlepším, ať už jde o délku drah, přesnost nebo hladkost chodu (tam by mohla ještě trošku přidat). Zdá se tedy zatím, že yaris poněkud „přitvrdil“, což by se dalo dát do souvislosti s aktuálním motorsportovým programem automobilky. Ale tímhle to teprve všechno začíná…

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Cena v základní výbavě: 356 900 Kč Cena v testované výbavě: 373 900 Kč

Základní výbava:Toyota Safety Sense (předkolizní bezpečnostní systém, systém upozorňující na nechtěné opuštění jízdního pruhu, automatická dálková světla, čtení dopravních značek), asistent rozjezdu do kopce, 7 airbagů včetně kolenního, 2 úchyty ISOFIX, halogenové světlomety projektorového typu, přední mlhovky, přední loketní opěrka, kožený volant, tmavé čalounění střechy (stropnice), aktivní opěrky hlavy sedadel, elektricky ovládaná skla všech bočních dveří, vyhřívaná zpětná zrcátka, multifunkční palubní počítač, barevný TFT displej v přístrojovém štítu, tempomat, samočinná dvouzonová klimatizace, zpětná parkovací kamera, bezklíčové nastupování a startování Smart Entry & Start, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, zpětná zrcátka – elektricky sklopná, vyhřívaná přední sedadla, senzor šera, atd.

Výbava testovaného vozu:Toyota Touch 2 s navigací Go včetně 3leté aktualizace (český jazyk) (17.000,-),

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

 
Technické údaje
Motor Toyota Yaris 1.5 VVT-iE
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 82 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 136 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.2 / 5
Emise CO2:112
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 286 / 1180
Objem nádrže (l):42
Rozměr pneu:195/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3945
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1510
d) rozvor (mm): 2510
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1455
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE – Fanda do WRC







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 






 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si musel napasovat k volantu

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si…

S jakými autíčky si hrají vaše děti? Damarion Moore (10) z americké Floridy si zahrával s těmi skutečnými a…

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

 

iSport.cz

Šušnjar byl oporou Teplic, v zimě uteče zadarmo. Vyřazen z kádru ale nebude

Šušnjar byl oporou Teplic, v zimě uteče zadarmo.…

Ještě před půlrokem ho nikdo neznal. Do Teplic přišel jako náhrada za Michaela Lüftnera a prvotní pochybnosti…

Došlo mi, že nahradím Jágra. V Česku neumíme přijímat kritiku, říká Vrbata

Došlo mi, že nahradím Jágra. V Česku neumíme…

Pro 36letého kanonýra Radima Vrbatu je Florida už sedmou štací v NHL. Když mu před necelým měsícem zástupci…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…