Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Volkswagen Caddy Beach 2.0 TDI – Toulavá krev

Michal Fokt
Diskuze (17)
Přes týden dodávka nebo mikrobus pro rozvoz dětí do kroužků, o víkendu šikovný a skladný obytňák.


Úvod, interiér


Volkswagen má v oblasti obývatelných automobilů záviděníhodnou tradici - kdo by neznal klasické kulaté transportery ze šedesátých a sedmdesátých let a jejich hranaté nástupce z následující dekády, objevovaly se ve spoustě filmů a de facto se staly i jedním ze symbolů hnutí hippies. Ostatně německá automobilka si je tohoto odkazu vědoma a udržuje jej dodnes. A nejen u „téček“, kočovat můžete i s menší „lidskou dodávkou“ Caddy, jejíž verze Beach se nám právě dostala do rukou. Takže dnes to nebude jen o ježdění kolem kostela, ale budeme i bydlet…

Ložnice na kolečkách

Caddy Beach je na první pohled úplně obyčejná osobní verze malé volkswageňácké dodávky, poznávacím znamením je pouze nápis na boku a skutečnost, že přestože je celé auto prosklené, do prostoru za zadními sedadly není vidět. Proč tomu tak je, odhaluje až otevření bočních nebo zadních dveří – ve výklencích zadních bočních oken jsou zavěšené textilní odkládací tašky se spoustou kapes na zip. Vejde se do nich obrovské množství věcí, i když pochopitelně spíše drobností a vzhledem k jejich množství by asi neškodil nějaký inventární seznam. Pokud vyrážíte „kočovat“, kdykoli to jde, můžete je vozit neustále s sebou (turbodiesel to ani nepozná), nebo celé tašky jednoduše odjistit, vyndat a odložit v garáži nebo bytě a zpátky je během minuty kdykoli nasadit.

Druhou vymožeností Caddy Beach je skládací lůžko. Jeho pevná část rozděluje zavazadlový prostor na dvě poloviny ve výšce sklopených zadních sedadel a je takřka bezedný. Už do části pod postelí se vejde až nepochopitelné množství tašek, párek středoevropských nomádů snad nemá šanci jej zaplnit a pokud byste cestovali s dalšími dvěma, třemi osobami, které by přespávaly ve stanu, vejdou se zcela jistě i ty. A pokud náhodou ne, stále je k dispozici prostor nad lůžkem. „Kedyna“ je prostě bezedná, je ale třeba počítat s trochu horším přístupem k nákladu, buďte si jistí, že ať jedete, jak jedete, stejně odcestuje až úplně dopředu.

Postel samotná je v kufru složena na tři části a po sklopení zadních opěradel ji lze snadno vyrovnat, přičemž její zadní čelo lze opřít o opěradla v první řadě a vytvořit tak lenošku, nebo sedadla maximálně posunout vpřed a naklopit opěradla. Pak vznikne úplně rovná plocha s mírně vyvýšenou hlavovou částí a postel se zajistí popruhy. A teď už stačí jen polštář, deka a – dobrou noc. Ležení sice není úplně jako vaše Hästens, ale určitě komfortnější než na karimatce ve stanu a dva dospělí nebo tři děti se dovnitř bez obtíží vejdou, přičemž se uvnitř lze posadit, aniž by hlava byla v kontaktu se stropem.

vw testy mpv vw testy mpv  

Sympatickou vychytávkou je ventilační mřížka do bočního okénka, která zajistí přísun čerstvého vzduchu bez bonusu v podobě hmyzáků a „polostan“, jenž se upevní na vyklopené páté dveře a vytvoří tak předsíňku pro boty a snadné vystupování. Je až neuvěřitelné, jak výrazně zlepší uživatelský komfort, navíc je připraven i uklizen doslova za pár minut a kočovnou posádku tedy v tempu rozhodně nezbrzdí.

Co se zbytku auta týče, je to klasické caddy. Interiér je plný tvrdých plastů s příjemnou strukturou i barvami, posaz za volantem je bezproblémový, sedadlům chybí výraznější boční vedení a jejich tvrdé čalounění není moc pohodlné, což platí i o těch zadních. Tam před koleny zbývá pár centimetrů, ale zato nad hlavou vozí auto kubíky vzduchu. Potěší typická „dodávková“ polička nad čelním sklem.

Motor, jízdní vlastnosti


Volkswagen Caddy Beach je přesně ten typ dodávky, který ostatní řidiči bytostně nesnáší. Top motorizace v podobě motoru 2.0 TDI má výkon 110 kW v rozmezí 3500-4000 otáček a točivý moment 340 N.m ve škále 1750-3000/min. To je na necelých 1,5 tuny vážící auto víc než dost a caddy tak bude svou dynamikou přivádět většinu řidičů k šílenství. Ujet mu je vcelku nesnadné.

Dvouspojková převodovka navíc řadí rychle a hladce, při plynulém tlaku na pedál využívá točivého momentu a zběsile neřadí, tehdy potěší jen mírná prodleva turba a plynulý zátah, po intenzivnějším sešlápnutí bryskně podřadí a nechá se vytočit až ke 4500 otáčkám, nejčastěji však čadí při 4200/min. Dynamika je opravdu dobrá, ale stále se jedná o dodávku a odhlučnění motoru Němci moc nedali, motor o sobě dává vědět prakticky neustále a velká kabina jako by působila jako ozvučnice reproduktoru. Při jízdě dálničními rychlostmi je potřeba zesílit audiosystém, aby zvuk trošku zamaskoval.

vw testy mpv vw testy mpv  

Navíc do kabiny proniká i aerodynamický hluk ve větší míře, než je řidičům klasických osobáků příjemné. Ale caddy pochopitelně není dálniční stíhač, nehledě na to, že kdo je zvyklý kempovat, jistou míru nepohodlí snese. Pro evropské kočovníky 21. století je pak určitě důležitější, že na dálnici točí caddy 2300 otáček a spokojí se se 7,4 litry nafty, při 90 km/h je to 1600/min a těsně pod pět.

Budete tam včas

Jak se říká, nejrychlejší auto na světě je buď to z půjčovny, nebo bílá dodávka. Ale na barvě očividně nesejde, i tohle auto umí velmi dobře pospíchat. Podvozek caddy je dost tvrdý, lze očekávat, že trochu změkne při plném obsazení a naložení zavazadel, ale ani tak nepůjde o žádnou „žehličku“. Auto tedy povrch vozovky kopíruje docela svědomitě a nouze není ani o rázy na větších nerovnostech, šasi má ale dvě pozitiva.

Tím prvním jsou téměř osobákové jízdní vlastnosti, caddy se chová spíše jako kompaktní kombi než dodávka, s nadšením a bez náklonů se protahuje zatáčkami, nemá problém s přenášením váhy ani s nedotáčivostí, rozhodně si nechá líbit víc, než bude řidič běžně vyžadovat. Řízení je navíc přesné a sice trochu lehčí, ale dobře vyvážené a dokonce s náznaky zpětné vazby. Stabilní je caddy i na dálnici ve vyšších rychlostech, jen pozor na boční vítr a pohrát si s ním může i vzduch, rozrážený kamionem. Druhou výhodou podvozku je pak jeho velmi dobré odhlučnění.

Závěr


Volkswagen Caddy Beach mě jako otce tří dětí, vyrážejícího několikrát do roka pod stan, vyloženě nadchnul. Auto přes týden dokáže plnit roli praktického dopravního prostředku pro rozvoz dětí, popřípadě jiného, užitečnějšího nákladu, a o víkendech se změní téměř v karavan. Dodávková koncepce má sice jisté nevýhody v podobě vyšší hlučnosti motoru a obtékajícího vzduchu, ale vyznavače kempování neurazí. Bonusem navíc pak jsou jisté jízdní vlastnosti, umožňující svižnější tempo a rozumná spotřeba nafty. Trošku méně už potěší fakt, že auto v této výbavě už překročilo hranici milionu korun a bez ohledu na téměř vyčerpávající výbavu zkoušeného auta, v níž rozhodně nic nechybělo, mi přijde tato částka už dost vysoká…

vw testy mpv vw testy mpv  

Nejlevnější verze modelu402.292 Kč (1.0 TSI/62 kW Trendline)
Základ s testovaným motorem573.608 Kč (2.0 TDI/110 kW Trendline)
Testovaný vůz bez příplatků699.872 Kč (2.0 TDI/110 kW Beach)
Testovaný vůz s výbavou1.023.078 Kč (2.0 TDI/110 kW Beach)

Plusy

  • Praktičnost a univerzálnost verze Beach
  • Výtečná ovladatelnost
  • Prostorný interiér
  • Výkonný a úsporný motor

Minusy

  • Omezený jízdní komfort
  • Tuhá sedadla s malým bočním vedením
  • Vyšší cena

Foto: David Rajdl

Zobrazit celý článek
Michal Fokt
Diskuze (17)
Volkswagen Caddy Beach 2.0 TDI 6DSG
Cena základní sestavy 699 872 Kč
Výbava základní sestavy Airbag řidiče a spolujezdce: - možnost deaktivace airbagu spolujezdce, Antiblokovací systém (ABS), Asistent pro rozjezd do kopce, Asistent rozpoznání únavy, Automatický spínač denního svícení, Boční a hlavové airbagy: - boční a hlavové airbagy řidiče a spolujezdce - hlavové airbagy na krajních sedadlech v prostoru pro cestující, ESP, EDS - elektronický stabilizační program ESP – elektronická, závěra diferenciálu EDS, Front Assist a City Brake, hlogenové přední světlomety H4, Kontrola zapnutí bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, levé vnější zpětné zrcátko: - asférické, Multikolizní brzda, Pravé vnější zpětné zrcátko: - konvexní, Regulace brzdného účinku motoru (MSR), Regulace prokluzu (ASR) * Servotronic: - servořízení závislé na jízdní rychlosti, Vnitřní zpětné zrcátko, zaclonitelné, 12 V elektrická zástrčka v zavazadlovém prostoru, 4 reproduktory, ,Centrální zamykání s dálkovým ovládáním - bez bezpečnostní pojistky (automatické uzamčení vozu za jízdy), Elektrické ovládání oken, Imobilizér (elektronický), Klimatizace: - poloautomatická regulace, uzamykatelná přihrádka před spolujezdcem s chlazením a osvětlením, Multifunkční ukazatel "Plus"/palubní počítač, Tempomat s omezovačem, Vnější zpětná zrcátka: -elektricky nastavitelná – vyhřívaná, Zadní stěrač s cyklovačem, Kryt zavazadlového prostoru – plato, Výškově nastavitelná sedadla: - pro řidiče a spolujezdce, Zásuvky pod předními sedadly, 16" podvozek, Determální skla (zelená), Lakované části vozu: - vnější zpětná zrcátka (u speciálních laků – vnější, zpětná zrcátka v černé barvě), Rádio "Composition Audio", monochromatický displej - 4 reproduktory vpředu, slot na SD kartu - Aux-in vstup - USB vstup - FM-příjem, Celoplošné kryty kol, Kola ocelová 6J x 16 černá: - pneumatiky 205/55 R16 94H ET 50, Kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách, Plnohodnotné ocelové rezervní kolo, Komfortní sedadlo řidiče: - výškově nastavitelné, Potahy sedadel "Pilion" látkové, Prodloužená záruka výrobce, Standardní odpružení a tlumiče * Střešní nosníky (hagusy) – černé, Základní modul pro držáky: - uchycení na vzpěry hlavových opěrek. Kč
Cena testované sestavy 1 023 078 Kč
Výbava testované sestavy Adaptivní tempomat ACC s omezovačem - automatická regulace odstupu od vpředu jedoucího vozu - do rychlosti 160 km/h - s funkcí Stop & Go : regulace odstupu a snížení rychlosti až do zastavení, automatický rozjezd – FrontAssist, Light Assist: - automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světlomety dle provozu v protisměru – asistent rozpoznání únavy - multifunkční ukazatel Plus, Mlhové světlomety se statickým přisvěcováním do zatáčky, Paket "Světla a výhled": - automatický spínač světlometů, trvalé svícení - asistenční světlo s funkcí Coming home, dešťový senzor, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, Parkpilot vzadu, Multifunkční kožený volant: - s ovládáním rádia, multifunkčního displeje a mobilního telefonu, částečná kožená výbava: hlavice řadicí páky a ruční brzdy - multifukční displej "Plus" - asistent pro rozpoznání únavy, Mapové podklady Evropa: - SD karta s mapovými podklady - doživotní aktualizace mapových podkladů zdarma – pouze ve spojení s navigací, Telefonní rozhraní s WiFi: - Bluetooth telefonní rozhraní s WiFi, 12 V elektrická zásuvka vpředu a vzadu - další zásuvka v otevřené odkládací přihrádce v přístrojové desce - ruší víko odkládací přihrádky na přístrojové desce, 2 funkční klíče, Bi-Xenonové světlomety s LED diodovým denním svícením: - zatmavené zadní světlomety, Elektricky sklopná zrcátka: - elektricky sklopná, nastavitelná a vyhřívaná, Nasávání čistého vzduchu přes filtr s aktivním uhlím, Vodní přídavné topení: - časový spínač - dálkové ovládání - multifunkční ukazatel "Plus" - asistent rozpoznání únavy, Bezpečnostní šrouby proti odcizení: - pouze ve spojení s koly z lehkých slitin, Kola z lehkých slitin Fortaleza 6Jx16: - pneumatiky 205/55 R16 94H - středové kryty kol - 16" podvozek, Bederní opěrky v obou předních sedadlech, Ochrana podvozku - nástřik spodní prahové čísti vozu proti poškození kamením, Spodní kryt motoru a převodovky: - plastový, Posuvné okno v prostoru pro cestující: - vpředu vpravo, Paket Camping Caddy Beach: - skládací stolek - 2 skládací židle - stan na otevřené výklopné dveře - větrací mřížka pro posuvné okno v prostoru pro cestující (posuvné okno objednatelné samostatně), Nárazníky lakované v barvě vozu, Paket "Cool & Find" pro vyhř.př. okno I: - navigační systém "Discover Media" se 6 reproduktory a 6,3" dotykovým, displejem - USB a AUX IN - Bluetooth telefonní rozhraní - klimatizace "Climatronic" - odkládací přihrádka u spolujezdce, s osvětlením a uzamykatelná - multifunkční ukazatel "Plus" - zadní stěrač s ostřikovačem, komfortní osvětlení interiéru, asistent pro rozpoznání únavy, Car-Net Guide and Inform Basic: smlouva na 3 roky, mapové podklady Evropa na SD kartě, vyhřívání předních sedadel, odděleně nastavitelné, Modrá Acapulco metalíza. Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 4.6 / 5
Emise CO2: 132
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 750 / 3030
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1498 / 782
Rozměr pneu: 205/50 R16
Volkswagen Caddy Beach 2.0 TDI 6DSG
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4408
b) šířka (mm): 1793
c) výška (mm): 1822
d) rozvor (mm): 2682
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1100
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
31. 5. 2019 23:21
dovolená
Musím říct, že jsem se do tohoto Volkswagenu naprosto zamilovala, je to přesně to co potřebujeme na naši dovolenou. Určitě článek předám manželovi a zkusím jej přemluvit, aby jsme jej koupili. I tak však na https://armik.cz/ budu muset koupit stan, kdybych přecejen nechtěl.
18. 7. 2016 22:53
Re: Za milion vetsi srandu..
Nj, za mega se to fakt nehodí. Ale základní ceník začíná na 470-600kKč, což už je rozumně použitelné. A z vlastní zkušenosti se stejně velkým Connectem od Fordu - po doplnění lůžkové úpravy z pár prken a trochou šroubování jsme stan nevytáhli a nedáme dopustit na kempovací "dodávku" :-)
Teď už jen aby se k tomu daly sehnat i doplňky - noční větrání, sluneční clony ve správné ("XXL") velikosti, sítě proti komárům.. tenhle trh je asi příliš malý, aby se jím někdo zabýval :-( i když první vlaštovky se objevujou už i v ČR (např. www.nestbyegoe.cz)
12. 7. 2016 09:34
Za milion vetsi srandu..
Caddy se mi vzdy libil, ale pokazde me odradila cenovka (2 roky zpet to bylo uplne stejne, kdyz jsem premyslel nad Cross Caddynou)

Dat milion za Caddyho je skoro jasna vstupenka do Bohnic. Ve stejne cene se da poridit T6, V klasse, H1.. proste auta v dane kategorii o tridu jinde.. ano, asi to nebude automat a nebude to mit krasnou koncernovou navigaci, ale na tu s* pes. A pokud je automat klicovy prvek pri vyberu vozidla (jako v mem pripade) tak se stale da poridit vuz s jiz par kilometry na tachometru.

Jinak co se tyce zminovane hlucnosti a jizdnich vlastnosti - urcite to bude rozdil oproti jizde s Touranem apod. ale podle osobni zkusenosti mi prijde, ze to je porad luxus oproti Loganu MCV apod. Jiz nejaky ten patek jezdim s Multivanem (ktery zde byl take zminovan) a na komfort podvozku si nemohu stezovat ani ja, ani nikdo z pasazeru v zadnich radach.
7. 7. 2016 07:59
Re: Když rodinný kočár...
Ty mě bereš jako představitele VW komunity? To jsi vedle stejně jako s Caddym ;-) Notabene za tyhle peníze je už Mulťák...
6. 7. 2016 13:59
za tu cenu
No 1 meloun je vážně dost... ikdyz vezmu v potaz všechna měřítka :-(