Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion – Ten jediný se čtyřkolkou

Stanislav Švarc Stanislav Švarc 26. 6. 2022 • 06:55
47
36
Zobrazit náhledy (47)
Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion

Jestli pokukujete po Volkswagenu Caddy a současně toužíte po pohonu všech kol, máte jedinou možnost, jak si přání splnit.

Představuje ji vůz s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 90 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Automat v kombinaci se čtyřkolkou k dispozici není, což je podle mě škoda. Ale o tom později, pojďme si nejprve připomenout, co Caddy nabízí po praktické stránce. A začněme v prostoru pro zavazadla, případně pro náklad.

Volkswagen u pětimístné konfigurace udává objem 1.213 litrů od podlahy ke stropu a 760 litrů po horní hranu opěradel. Komu je to málo, může si pohrát se zadní lavicí, která je dělená v poměru 1/3:2/3. Sedadla vzadu se dají lehce překlopit, trochu nešikovné však je, že překlopené sedačky musíte zajistit vzpěrami, které se usazují do podlahy a zasahují pak do nově rozšířeného zavazadlového/nákladového prostoru. Ne moc, ale za jistých okolností překážet mohou.

Caddy naštěstí nabízí možnost sedadla z auta zcela vyjmout. A jde to snadno, sedačky nejsou přehnaně těžké a ani samotný proces odjištěný není příliš složitý. Po vyjmutí dvoudílné lavice vznikne prostor o objemu 2.556 litrů. Kdybyste potřebovali ještě trochu víc, můžete sklopit sedadlo spolujezdce.

A pojďme na další užitečná čísla: nákladový prostor je široký 1.185 milimetrů, vysoký 1.200 mm a dlouhý 1.100 mm. Pokud odstraníte lavici ve druhé řadě, délka naroste na 1.913 mm. Po sklopení opěradla sedačky spolujezdce byste tak dovnitř mohli naložit i předměty o délce okolo dvou metrů. A ještě jeden údaj - nákladová hrana je ve výšce 562 mm od země. Caddy potěší i užitečnými nápady, jako jsou háčky na tašky nebo úložné prostory na pravé straně kufru.

V případě vozu tohoto typu je také důležité, kolik toho dokáže odvézt. U testované motorizace ve výbavě Style Volkswagen udává užitečnou hmotnost 382 až 509 kilogramů.

Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion

A co cestující?

Při pohledu na hranatou a vysokou karoserii vás asi nepřekvapí, že Caddy nabízí vzdušnou kabinu se slušným prostorem na zadní lavici - se svými 182 centimetry mi vzadu za sedačkou nastavenou právě na moje rozměry zůstala před koleny ještě hezká rezerva. Líbila se mi také výška sedáků (na krajních je Isofix) a zmínit bych měl i snadné nastupování - to díky širokým (701 mm) posuvným dveřím, s nimiž se navíc poměrně lehce manipuluje. Za pozornost také stojí skutečnost, že když Caddy dorazil na trh, nenabízel možnost otevírání zadních oken. Nyní už to umí, výklopná okna jsou za příplatek. Testované auto jimi bohužel vybaveno nebylo.

V souvislosti s praktičností a užitečnými nápady bych měl zmínit výborný výhled z kabiny, příjemná přední sedadla, dostatek portů pro nabíjení mobilních zařízení nebo spoustu odkládacích prostorů, které jsou nejen na tradičních místech, ale také pod předními sedadly nebo na vrchu palubní desky.

Video se připravuje ...

Jestli vás nový Caddy zajímá, pak už určitě dávno víte, že výrobce odstranil většinu klasických ovladačů a vsadil především na dotykový displej. Všechny verze tak mají uprostřed palubní desky dotykovou obrazovku infotainmentu, v závislosti na výbavě se jen mění její velikost. Základní displej má 6,5 palce, prostřední 8,25 palce a největší je desetipalcová, jako v našem případě.

Pod obrazovkou pak najdeme dotykovou lištu pro nastavování teploty klimatizace nebo hlasitosti hudby. Dotykové plošky jsou ještě mezi výdechy klimatizace, ty fungují jako zkratky k některým funkcím - třeba k nastavení klimatizace nebo k parkovacímu asistentu. Dotykově se ovládají také světlomety - panel se nachází v levé části palubky. Testované auto bylo navíc vybaveno digitálním přístrojovým štítem s možností měnit grafiku a způsob zobrazení důležitých údajů.

Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion

A ani tentokrát jsem řešení od Volkswagenu nepřišel úplně na chuť. Infotainment sice vypadá hezky, ale na mě je až moc „rozvětvený“, tlačí zbytečně na efekt a mám pocit, že v něm musím hledat a ťukat prstem víc, než by bylo nutné. Uvítal bych prostě přímočařejší prostředí. Systém by také mohl najíždět rychleji.

Pak je tu ta dotyková lišta pod displejem. Není podsvícená, takže jakákoli práce s ní za tmy vyžaduje zvýšenou pozornost, a pak se mi také několikrát stalo, že jsem některou z jejích částí stiskl omylem, typicky koncem dlaně, kterou jsem si podvědomě chtěl o prostor pod obrazovkou opřít při listování v infotainmentu. 

Volkswagen v souvislosti s novými modely rád připomíná vyspělé asistenční systémy. Najdeme je samozřejmě i v modelu Caddy, ale stejně jako u některých dalších modelů koncernu VW, i tady jsem s jedním z nich měl problém. A opět šlo o Front Assist a nouzové brzdění.

Tenhle systém si totiž jednou vyhodnotil zpomalovací práh jako překážku a auto před ním prostě na fleku zastavil. A to jsem měl Front Assist nastavený na nejnižší citlivost. Po této zkušenosti (a podobně nebezpečných zážitcích v Golfu a Octavii RS) jsem systém raději vypínal – což se musí udělat po každém nastartování a samozřejmě přes několik nabídek v dotykovém infotainmentu.

Jak jezdí?

Že jednotka nabízí 90 kW, už víte, nejvyšší výkon dává mezi 2.750 až 4.250 min-1, maximální točivý moment 320 N.m je k dispozici při 1.600-2.500 min-1. S manuální převodovkou, pohonem všech kol a s výbavou Style vůz akceleruje z klidu na stovku za 12,1 sekundy a jede až 185 km/h. Z pohledu dynamiky tedy turbodiesel samozřejmě nepředvádí nic omračujícího, ale na normální cestování jeho schopnosti rozhodně dostačují. Jako klasické „tédéíčko“ těží hlavně ze silného středního pásma, docela hezky se ale sbírá i z nízkých otáček.

Přesto není těžké dostat se do takového toho rozpoložení, kdy máte pocit, že auto nejede. Nastat může na dálnici, v prudkém stoupání a zejména tehdy, když Caddy pořádně naložíte.

Nesmíte holt čekat zázraky... Já bych se každopádně rozhodně přimlouval za silnější motor. Volkswagen bohužel takový nenabízí.

Co se kultivovanosti týče, představuje dvoulitr takový průměr. Hrubším dojmem působí sice hlavně za studena, ale vznětového charakteru se nikdy úplně nezbavíte. Moc příjemně naopak působí práce s řadičkou manuální převodovky, která v drahách chodí hladce, výhrady nemám ani k „naladění“ spojkového pedálu. Přesto by se podle mě k této verzi hodil i automat.

A spotřeba? Po Praze jsem jezdil v průměru za 8,1 l/100 km, po menším a klidnějším městě za 7,1 l/100 km, mimo obce a dálnice za rovných pět litrů na sto a na dálnici za 8,8 l/100 km. Průměr po týdenním testu činil 6,9 l/100 km.

Současná generace Volkswagenu Caddy stojí na platformě MQB a na rozdíl od předchůdců už nemá tuhou zadní nápravu s listovými pery, ale nápravu s vlečným ramenem, panhardskou tyčí a s vinutými pružinami. Vpředu je McPherson.

Nová konstrukce má samozřejmě pozitivní vliv na jízdní vlastnosti, které se blíží běžnému osobnímu vozu. Caddy ochotně mění směr, slušně se stáčí to zatáček, přehnaně se nenaklání a celkově působí stabilně. Normální osobák podobných rozměrů samozřejmě bude hbitější, ale na osobní dodávku se Volkswagen řídí pěkně.

Navíc je docela pohodlný. Tedy většinou. Na větších nerovnostech o sobě už dává zadní náprava vědět, ozývá se občas bouchání a záď se projevuje lehkou nervozitou - zvlášť při nízkém zatížení, naložené auto je plavnější. V testovaném kusu navíc v zadní části pravidelně cosi vrzalo a skřípalo, ale možná šlo o vadu našeho vozu. Zato s aerodynamickým svistem při vyšších rychlostech se vzhledem k výšce karoserie jistě bude potýkat každý exemplář.

Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion

Pohon všech kol v Caddy je klasický koncernový, tedy s mezinápravovou spojkou. Síla motoru tak většinou putuje na přední kola, teprve v případě potřeby se připojí kola zadní. A když přidáte standardní světlou výšku 144 milimetrů, je jasné, že čtyřkolka tu pomáhá zejména s trakcí. Caddy 4Motion si sice v pohodě poradí s nějakou polní cestou a jinými druhy lehčího terénu, do těžkých podmínek se ale nehodí. Příjemná je každopádně možnost připlatit si za spodní kryt motoru a podvozku.

Nový Volkswagen Caddy je zajímavé auto, praktické a variabilní jako malá dodávka, přitom se komfortem a jízdními vlastnostmi blížící běžným osobním vozům. Bez chyb ale rozhodně není, mě třeba vyloženě štve koncernový způsob ovládání a to, jak podivně funguje Front Assist. A přiznávám, že sympatická mi není ani cena, která v případě testovaného exempláře dosahuje skoro 1,2 milionu korun.

Plusy

  • Prostorná kabina
  • Příjemná variabilita
  • Odkládací prostory
  • Úsporný motor
  • Slušné jízdní vlastnosti

Minusy

  • Nevýrazná dynamika
  • Nespolehlivý Front Assist
  • Ergonomie ovládání
  • Občas pomalejší infotainment
  • Hlučnost
Nejlevnější verze modelu 619.000 Kč (Volkswagen Caddy 2.0 TDI 55 kW)
Základ s testovaným motorem 823.421 Kč (Volkswagen Caddy 2.0 TDI 4Motion)
Testovaný vůz bez příplatků 983.504 Kč (Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion)
Testovaný vůz s výbavou 1.191.756 Kč (Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion)

Doporučujeme

Témata
Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion
Cena základní sestavy 983 504 Kč
Výbava základní sestavy 17" kola z lehké slitiny, systém varování při opuštění jízdního pruhu, automatický spínač světlometů, dešťový senzor, parkovací senzory vpředu a vzadu, 4x USB (typ C), 6 reproduktorů, DAB, rádio Composition (8,25" barevný dotykový displej, slot na SD kartu, aux-in vstup, 2x USB typ C), asistent rozpoznání únavy, Front Assist s monitoringem chodců, LED světlomety, multifunkční kamera vpředu, boční posuvné dveře vlevo a vpravo, 12V elektrická zásuvka v zavazadlovém prostoru, Digital Cockpit, elektricky sklopná a vyhřívaná boční zrcátka, multifunkční volant, automatická klimatizace, samolepicí dojezdová sada, sedadla vpředu výškově nastavitelná s nastavitelnými bederními opěrkami, odkládací zásuvka pod předními sedadly, potahy sedadel z mikrovlákna Artevelour, trojsedadlo vzadu – sklopné v poměru 1/3:2/3, dekorační lišta palubní desky „High Gloss Black“, kryt zavazadlového prostoru – roleta, sklopné odkládací stolky, středová konzole s výškově a podélně nastavitelnou loketní opěrkou a 2 držáky nápojů, odkládací přihrádka pod stropem, odpadkový koš, střešní nosníky a další. Kč
Cena testované sestavy 1 191 756 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak Béžová Mojave (16.767 Kč), adaptivní tempomat (7.341 Kč), App Connect/WLAN pro Apple Car Play (4.652 Kč), boční posuvné dveře vlevo, servo (3.970 Kč), boční posuvné dveře vpravo, servo (3.970 Kč), keyless entry/start (7.861 Kč), koberečky v kabině (2.407 Kč), LED diodové světlomety Plus (9.386 Kč), LED osvětlení interiéru (1.083 Kč), Light Assist (4.292 Kč), navigace Discover Media Plus (30.686 Kč), ochrana nákladové hrany 4.412 Kč), prodloužená záruka výrobce (8.596 Kč), sedadla ergoComfort (8.062 Kč), Side Assist (11.030 Kč), spodní kryt motoru a převodovky (7.662 Kč), systém rozpoznávání dopravních značek (8.745 Kč), tažné zařízení (22.904 Kč), Trailer Assist II (7.301 Kč), vyhřívané čelní sklo (5.295 Kč), výdechy ventilace ve stropu (7.100 Kč), zadní výklopné dveře prosklené, servo (3.970 Kč), zesílená baterie (1.626 Kč), zimní paket (11.553 Kč), zpětná kamera (7.581 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 90 / 2750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1600 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.3 / 5.1
Emise CO2: 133
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1213 / 2556
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1791 / 382
Rozměr pneu: 215/55 R17
Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4500
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1532
d) rozvor (mm): 2775
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 815
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1045
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1630
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 635
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
2. 7. 2022 23:25
Re: skoro 9 litru na dalnici ??
Podle me by bylo pomalu rozumny to vzdat a proste sem tu tabulku nedavat. Je potreba si priznat ze na neco proste nemam.
28. 6. 2022 14:08
Re: 4* tomuhle... no...
Všade...
28. 6. 2022 13:48
Re: skoro 9 litru na dalnici ??
samozrejme, štýl jazdy medzikusu medzi volantom a sedačkou výrazný podiel na spotrebe. Ale aj tak je diaľnica za 9 dosť
28. 6. 2022 13:47
Re: 4* tomuhle... no...
otázka opačná, kde nie ? :D
28. 6. 2022 10:02
Re: Nosnost
Možno zvýšia nosnosť zadnej nápravy v opcii, bez plnotučného príplatku ťažko.