TEST Volkswagen Tayron 2.0 TDI 4Motion – Útok na prémii?
Nástupce Volkswagenu Tiguan Allspace dostal nové jméno i trochu prémiovější charakter. Ve srovnání se sesterskou Škodou Kodiaq je o chlup větší, ale také dražší.
Design, interiér
Volkswagen Tiguan si první dvě generace vystačil se základním provedením. Prodloužená verze na trh přišla až u předchozího modelu, přičemž příbuznost se zmíněným kompaktních SUV vyjadřovala i tím, že si zachovala jeho název, k němuž přidala přídomek Allspace. Právě z něj byl o něco později odvozen Seat Tarraco, naopak Škoda Kodiaq první generace dostala o trošičku jinou techniku. Nenabízela například plug-in hybridní pohon, na ten si zájemci museli počkat až u nástupce. Platforma MQB ovšem byla prakticky totožná.
U nástupců už žádní výraznější rozdíly nenajdeme. Pravda, Volkswagen Tayron hned dva plug-iny se systémovými výkony 150 a 200 kilowattů, kdežto Škoda Kodiaq si musí vystačit s méně výkonnou variantou. Hezké srovnání obou koncernových SUV udělal kolega Marek Bednář. Odkaz najdete pod tímto odstavcem.
Z Markova článku vyplývá, že ačkoliv oba modely uvezou až sedm cestujících, minimálně z pohledu rozměrů je prostornější tayron, který má na délku o 34 milimetrů více (4792 vs. 4758 mm). Liší se také zavazadelníky, byť v tomhle případě vítězí reprezentant Česka. Volkswagen v základním uspořádání s dvěma řadami sedadel uveze 885 až 2090 litrů, Škoda Kodiaq zvládne dokonce až 910 až 2105 l. Kdo má velkou rodinu a vozí spoustu věcí (třeba na chalupu), ten bude s dvojicí těchto SUV spokojený.