Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Výsledky testů Auto Bildu na 100.000 km: Pořadí modelů

Diskuze (429)
Německý Auto Bild pravidelně provádí dlouhodobé testy. Které modely v běžném provozu uspěly a které propadly?

Dlouhodobé testy německého časopisu Auto Bild jsou známé po celé Evropě a pro mnoho zákazníků představují vodítko při výběru auta, ať nového nebo ojetého. Podstata tohoto testování spočívá v nasazení auta do běžného provozu. Porci 100 tisíc km zpravidla ujede za dva až tři roky, kdy zažije nejrůznější typy zátěže – městský provoz, jízdu vysokými rychlostmi po dálnicích nebo přejezdy alpských průsmyků.

Na začátku a na konci testu auto absolvuje měření jízdních výkonů, spotřeby, emisí, hluku a dalších parametrů. Auto Bild tak zkoumá vliv opotřebení na skutečný stav auta.

Po ukončení testu pak zpravidla následuje kompletní demontáž a inspekce jednotlivých částí motoru, podvozku i karoserie. Některá auta absolvují test v dvojnásobné délce (např. Opel Astra H, VW Golf V nebo aktuálně probíhající test Mercedesu C 180 Kompressor, který zatím absolvoval prvních 100.000 km), Renault Mégane II zase po skončení testu podstoupil crash test, který měl ověřit bezpečnost ojetého auta.

V následující tabulce naleznete pořadí testovaných aut podle Auto Bildu. Základním vodítkem je počet trestných bodů. Ty jsou udělovány za odtah od servisu, neplánované návštěvy servisu (ty se staly osudné VW Touran), vážné technické závady a menší nedostatky. Kromě toho německá redakce uděluje jako celkové hodnocení známky podobné tomu ve škole, ve spektru 1 až 6.

Nejlépe hodnocenými modely je Mazda6 1. generace s motorem 1,8 MZR a BMW 130i, které zvládly test bez zaváhání a neobdržely ani jeden trestný bod. Opačný konec tabulky obsadily VW Touran 2,0 TDI z počátku produkce modelu a minulá generace VW Polo s motorem 1,2 HTP.

Podrobné výsledky všech aut s komentářem najdete v článku Wer baut die besten Autos? na webu AutoBildu. V tištěné podobě pak v německém časopise AutoBild nebo v překladu v českém Auto Tipu.

Kia Soul na 100.000 km

Nejnovějším zveřejněným testem na 100.000 km prošla Kia Soul s benzinovým motorem 1,6 CVVT. Náročnou zkouškou prošla bez větších zaváhání. Během 100 tisíc kilometrů musely být opakovaně měněny žárovky, nahrazeny přední kotouče a destičky a vyměněn spínač elektrického ovládání střešního okna.

Závažnějších mechanickou závadou, která odsunula Soul z předních příček celkového pořadí, bylo poškození kapoty od kamínků s následkem nutné výměny celé kapoty. Podle automobilky byla příčina ve slabé vrstvě základního laku.

Další informace a zkušenosti z dlouhodobého testu Soulu naleznete v aktuálním čísle Auto Tipu.

Výsledky testů Auto Bildu na 100.000 km
Pořadímodelrok výrobyrok ukončení testutrestné bodyznámka
1.BMW 130i (E87)2007200901+
1.Mazda6 1,8 MZR2002200401+
3.Mazda5 2,0 MZR-CD2006200811
3.Toyota Prius HSD2004200611
5.BMW 320i Touring (E91)2006200831
5.Kia Cee'd 1,6 CRDi2007200931
5.VW Tiguan 2,0 TSI2008201031
8.Fiat Bravo 1,9 MultiJet2008201041
8.Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC2008200941
10.Škoda Octavia II Combi 1,6 FSI2005200751
11.Mercedes-Benz E 320 CDI T (S211)2003200562+
12.Mercedes-Benz GL 420 CDI2007200982+
13.Ford Focus I 1,6 Turnier1999200182+
14.Ford S-Max 2,0 TDCI2006200892
14.Ford Mondeo II 1,8 Turnier2004200792
14.Opel Vectra C 2,2 16V2003200492
14.Škoda Roomster 1,9 TDI2007200992
18.BMW 745i (E65)20032005102
19.Mercedes-Benz C 180 Kompressor (W204)20072009112
20.Honda Civic VIII 1,820062008122-
20.Honda Jazz I 1,420032005122-
20.Mercedes-Benz B 180 CDI20062008122-
20.Renault Clio II19992001122-
20.Toyota Auris 1,620072009122-
20.Dacia Logan MCV 1,5 dCi20072009122-
26.Renault Laguna III 2,0 dCi20082010132-
26.Kia Soul 1,6 CVVT20092011132-
26.Fiat Panda 1,1 8V20042007132-
29.BMW 318i (E46)19992001142-
30.Hyundai Getz 1,120032005142-
31.Toyota Avensis T25 2,0 D-Cat20042006152-
31.VW T5 Multivan 2,5 TDI20052007152-
33.VW Lupo 1,4 TDI20002002163+
34.Audi A6 Avant 2,7 TDI20052007173+
34.Opel Meriva A 1,7 CDTI20042006173+
34.Nissan Qashqai 2,020072009173+
37.Mini Cooper20032005183+
38.Hyundai Elantra 1,620022004213
39.Fiat Grande Punto 1,3 MultiJet20072009223
39.Renault Kangoo 1,9 dTi20002002223
41.Alfa Romeo 147 2,0 T.S.20012003233-
41.BMW X3 2,0d (E83)20022004233-
41.BMW X5 3,0d (E53)20022004233-
41.Toyota Corolla 1,3 Linea Luna--233-
45.Ford Mondeo III 2,0 TDCI Tournier20072009243-
45.Mercedes-Benz A 170 CDI (V168)19992001243-
45.Mercedes-Benz C 220 CDI T (S203)20022004243-
48.Opel Zafira A 1,820002002253-
48.Volvo XC90 D520032005253-
50.VW Golf V 1,420032008264+
51.Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDM20072009284+
51.Opel Astra H 1,9 CDTI20042008284+
53.Opel Astra G 1,6 16V19992001294
53.Mercedes-Benz ML 270 CDI (W163)20002002294
55.Audi A4 Avant 1,9 TDI20032004304
55.Ford Focus C-Max 2,0 TDCi DPF20042006304
55.Ford Fusion 1,620042006304
58.Škoda Fabia I 1,4 16V20012003314
59.Škoda Octavia I Combi 1,9 TDI19992001324
60.Fiat Punto II 1,220012003334-
61.Jaguar S-Type 3,0 V620002002334
61.Renault Laguna II 1,9 dCi20022004334-
61.Renault Mégane II 1,620032005334-
64.Fiat 500 1,4 16V20072010355+
65.VW Passat Variant 2,0 TDI20062008415
66.VW Fox 1,220062009425
67.Citroën C8 2,2 HDi FAP20032005455-
68.Peugeot 307 2,0 HDi 110 FAP20022004466
69.VW Polo IV 1,220022004566
70.VW Touran 2,0 TDI20042006776

Diskuze (429)
20. 2. 2012 23:52
výsledek Civic 8G
Proč je tady v tabulce Civic 20. a na stránkách Autobildu 12.?!
Avatar - Hamunasakra
26. 2. 2011 22:37
Re: STO TISÍC PASSATŮ
No, obecně se to používá a nějak sem zatim neměl potřebu vymejšlet jinej název..
A jak sem řek, já za nejlepší statistiky spolehlivosti považuju katalogy ojetin - a ty se zrovna jmenujou jinak :-)
26. 2. 2011 22:28
Re: STO TISÍC PASSATŮ
Nechápu že když víš co je to za statistiky že je zveš statistikou spolehlivosti.
Avatar - Hamunasakra
26. 2. 2011 21:37
Re: STO TISÍC PASSATŮ
Já přece VIM co je která z těch statistik - nicméně (de facto) to všechno sou statistiky poruchovosti = statistiky spolehlivosti. A jejich nejlepší výslednej přehled je v katalogu ojetin - teda alespoň podle mě.
No, myslim že sme se alespoň částečně shodli - ne že bych netoužil po lepších aktuálnějších přesnějších atd. info, ale s tim co existuje se dá vyjít a alespoň přibližnou představu si z toho člověk udělat může.. (a reálný výsledky sou docela často jiný než si lidi představujou ;-) )
26. 2. 2011 19:01
Re: STO TISÍC PASSATŮ
Proč si to nepřečteš co to je? Je to u každé té statistiky. Sice nejdřív je klamavý nadpis že je to statistika spolehlivosti, ale pak se dozvíš že je to buď statistika výjezdů ke stojícím autům. Nebo statistika poruch na technické kontrole, nebo statistika spokojenosti zákazníků atd.
Logika:"Nic jinýho nemáme tak bude pravda tohle co máme" je jak se tu píše, plakátová.