Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testujeme nový Volkswagen Tiguan. Je to takový Touran do terénu

suv vw video redakcnivideo
suv vw video redakcnivideo
suv vw video redakcnivideo
suv vw video redakcnivideo
24 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (50)
Nový Volkswagen Tiguan jsme se vydali testovat do Berlína. Dnes jezdíme s agregátem 2.0 TDI o výkonech 110 a 140 kW.

Druhá generace Tiguanu je pro německou automobilku Volkswagen nesmírně důležitý model. Jednak jde o první koncernové SUV postavené na modulární platformě MQB, přináší také řadu užitečných novinek, a je zástupce ostře sledovaného segmentu SUV.

Z novinek jmenujme například head-up displej, který se v SUV Volkswagenu objevuje vůbec poprvé, digitální přístrojový štít známý už z Passatu, adaptivní podvozek, nebo systém 4Motion Active Control, díky kterému si vůz s pohonem všech kol můžete nastavit podle vašich preferencí a terénu, v němž se pohybujete. Vyšší pozicí za volantem a uspořádáním interiéru nám vůz nejvíce připomíná MPV Touran, kterým jsme do Německa dorazili. Vzadu dokonce najdete i výklopné stolečky!

Video placeholder
Testujeme nový Volkswagen Tiguan. Je to takový Touran do terénu • Zdroj: auto.cz

Dnešním dnem pro nás začala novinářská prezentace, během které vyzkoušíme nový Tiguan v nejrůznějších provedeních. Začali jsme bílým exemplářem s motorem 2.0 TDI/110 kW, pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou (je k vidění v přiloženém videu), z něj přesedli do silnější čtyřkolky (140 kW) se sedmistupňovým DSG, a odpoledne zakončili opět se slabším dvoulitrem (110 kW), ale s pohonem všech kol a DSG. Agregát je úplně nový, používá vstřikování močoviny a dokonce ani v městském provozu jsme spotřebu nedostali přes 6,5 l/100 km.

Vůbec nejlepší je ale podvozek, ovšem s jednou důležitou poznámkou – větší než osmnáctipalcová kola mu nesvědčí. Na osmnáctipalcových kolech zvládá nerovnosti s přehledem, nebouchá, a jízda je díky tomu velmi příjemná (hovoříme o adaptivních tlumičích v komfortním režimu). Slyšet ostatně není ani turbodiesel, který můžete klidně „dusit“ při tisícovce otáček a přesto neduní. S dvacetipalcovými koly se však komfort jízdy výrazně snižuje.

Nyní nás čeká tisková konference, během které se o autě dozvíme další podrobnosti přímo od nejpovolanějších osob. Kompletní jízdní dojmy můžete očekávat v nejbližších hodinách.

Vstoupit do diskuze (50)