Testujeme nový Volkswagen Tiguan. Je to takový Touran do terénu
Druhá generace Tiguanu je pro německou automobilku Volkswagen nesmírně důležitý model. Jednak jde o první koncernové SUV postavené na modulární platformě MQB, přináší také řadu užitečných novinek, a je zástupce ostře sledovaného segmentu SUV.
Z novinek jmenujme například head-up displej, který se v SUV Volkswagenu objevuje vůbec poprvé, digitální přístrojový štít známý už z Passatu, adaptivní podvozek, nebo systém 4Motion Active Control, díky kterému si vůz s pohonem všech kol můžete nastavit podle vašich preferencí a terénu, v němž se pohybujete. Vyšší pozicí za volantem a uspořádáním interiéru nám vůz nejvíce připomíná MPV Touran, kterým jsme do Německa dorazili. Vzadu dokonce najdete i výklopné stolečky!

Dnešním dnem pro nás začala novinářská prezentace, během které vyzkoušíme nový Tiguan v nejrůznějších provedeních. Začali jsme bílým exemplářem s motorem 2.0 TDI/110 kW, pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou (je k vidění v přiloženém videu), z něj přesedli do silnější čtyřkolky (140 kW) se sedmistupňovým DSG, a odpoledne zakončili opět se slabším dvoulitrem (110 kW), ale s pohonem všech kol a DSG. Agregát je úplně nový, používá vstřikování močoviny a dokonce ani v městském provozu jsme spotřebu nedostali přes 6,5 l/100 km.
Vůbec nejlepší je ale podvozek, ovšem s jednou důležitou poznámkou – větší než osmnáctipalcová kola mu nesvědčí. Na osmnáctipalcových kolech zvládá nerovnosti s přehledem, nebouchá, a jízda je díky tomu velmi příjemná (hovoříme o adaptivních tlumičích v komfortním režimu). Slyšet ostatně není ani turbodiesel, který můžete klidně „dusit“ při tisícovce otáček a přesto neduní. S dvacetipalcovými koly se však komfort jízdy výrazně snižuje.
Nyní nás čeká tisková konference, během které se o autě dozvíme další podrobnosti přímo od nejpovolanějších osob. Kompletní jízdní dojmy můžete očekávat v nejbližších hodinách.