Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Těžkosti autonomního Apple iCar. Z vývoje tajného projektu odchází 200 pracovníků

David Bureš
Diskuze (9)
Firma s nakousnutým jablíčkem ve znaku redukci vývojového centra softwaru pro autonomní vozidla vysvětluje očekávanou restrukturalizací.

Apple je sice nejvíce proslaven svými počítači a chytrými telefony, podobně jako jiné technologické firmy se ale chce věnovat také autonomním vozidlům. Nejprve se hovořilo o tom, že podobně jako konkurenční Google chystá vlastní vozidlo, s jednoduchým designem inspirovaným svými mobily, nakonec se ale ukázalo, že Apple připravuje jen potřebný software pro samoříditelná auta. Nyní ale firma své vývojové středisko výrazně redukuje.

Společnost totiž potvrdila, že z projektu softwaru pro automaticky řízená vozidla, nazývaném Titan, odejde na 200 zaměstnanců. Někteří přejdou do jiných projektů v rámci firmy, jiní budou vyhozeni. Kolik zaměstnanců firmy na projektu přesně pracuje, nikdo zvenku neví, hovoří se však až o 5.000 pracovnících s tím, že 2.700 z nich jsou jádrem projektu. Titan je totiž utajovaný projekt, o kterém Apple nikdy nezveřejnil detailnější informace.

Apple tento krok vysvětluje očekávanou restrukturalizací. „V Applu máme neuvěřitelně talentovaný tým pracující na autonomních systémech a souvisejících technologiích. Jelikož se tým soustředí v roce 2019 na několik klíčových oblastí, některé skupiny jsou přesunuty k jiným projektům v rámci firmy, kde podpoří výuku strojů a další iniciativy,“ prohlašuje mluvčí Applu.

Přestože se může z toho kroku zdát, že Apple se autonomním vozidlům přestává věnovat, není to prý pravda. „Nadále věříme, že autonomní systémy přinášejí obrovskou příležitost a že Apple má jedinečnou schopnost k nim přispět, jelikož je to nejambicióznější projekt učení strojů, jaký kdy vznikl,“ tvrdí mluvčí firmy.

O vývoji autonomního vozidla s elektrickým pohonem s logem nakousnutého jablka se hovoří od roku 2015. Nejprve se mělo za to, že si Apple vyvíjí vlastní automobil, přezdívaný podle jeho dalších výrobků iCar, nakonec ale vyšlo najevo, že jde jen o vývoj softwaru pro taková vozidla. Tyto práce oficiálně potvrdil generální ředitel Applu Tim Cook v létě 2017.

Loni pak do projektu Titan vstoupil bývalý viceprezident Tesly Doug Field, což tehdejší šéf amerického výrobce elektromobilů Elon Musk okomentoval slovy, že se Apple stává hřbitovem Tesly. Někdy v té době byl pak jeden z vývojářů obviněn z toho, že některé tajné poznatky předal Číňanům. Zatím však nebyl uznán vinným.

David Bureš
Diskuze (9)
28. 1. 2019 15:01
Re: NJ VELKÝ MACHRY JABKA, TESLE NEPOMOHL a z AJFÓNA KÁRU NE
ne, nic takovýho mlask nehlásal, to jsou dezinformace z kerýho prstu žesis to cucal?? TESLU přirovnávají k uchylnosti jménem jabko novinářský najatý póvl ;-) Nesmíš hned žrát co ti servírujou. Takže žádná podobnost a TESLU už jabkem neurážej. TESLA maximálně používá jabko odpadlíky co už pochopili co je jabko zač [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
28. 1. 2019 12:34
Re: NJ VELKÝ MACHRY JABKA, TESLE NEPOMOHL a z AJFÓNA KÁRU NE
Musk prohlasil ze chce mit nejvetsi marze v automobilovem prumyslu, takze az se mu podari naskalovat vyrobu a snizit naklady, tak bude Tesla stejny prepal jako Apple, nebo treba BMW. Pro levne elektromobily se bude chodit k VW, nebo cinskym znackam.

Podobnost Tesly a Applu je zrejma - primy prodej ve vlastnich storech, minimalisticky design, atd., proto je celkem vzacne potkat nekoho kdo je Tesla-fan a zaroven Apple-hater. Ted nevim jestli ti mam davat palce nahoru nebo dolu :-)
28. 1. 2019 10:47
Re: NJ VELKÝ MACHRY JABKA, TESLE NEPOMOHL a z AJFÓNA KÁRU NE
Automobilky si vetsinu softwaru samy nevyvijeji, od jednotky ABS po multimedialni system si nechavaji delat externe. (Tesla treba se snazi delat vsechno in-house) Ted je otazka, budou self-driving kupovat od Googlu, Applu, nebo nekoho jineho?
28. 1. 2019 10:45
Re: NJ VELKÝ MACHRY JABKA, TESLE NEPOMOHL a z AJFÓNA KÁRU NE
no a co jako? o tom že má jabko přepal meky svědčí většinová účast světa v platformě IBM PC a jabko staďák [odkaz] kam jim sypeš ty přepal prachy >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D A že nemají na káru ses už dočetl černý na býlím fcelosvětovým tisku, ještě nějakýmu jabku snad nerozumíš?? >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
28. 1. 2019 08:52
Re: NJ VELKÝ MACHRY JABKA, TESLE NEPOMOHL a z AJFÓNA KÁRU NE
Prosim o odkaz, nevim ze by Tesla nekdy jednala s Applem.

Jinak takhle vykonne pracovni stanice nikdo jiny ani neprodava a to ze na tom ma Apple velke marze jejich zakazniky netrapi, ten pocitac si "na sebe" vydela rychle :-)