Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Theon Design, britský konkurent Singeru, se pochlubil dalším nádherným Porsche 911

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Kdo chce stylový restomod klasického Porsche, obvykle se začne dívat za oceán ke společnosti Singer. Zajímavé kousky však staví i společnost Theon Design, která sídlí za lamanšským průlivem.

Automobilka Porsche se nedávno pochlubila skvělými prodeji, špatně se ovšem nevede ani jejím letitým klasikám. Stále více sběratelů totiž touží po jedinečné kombinaci nestárnoucího designu a vzduchem chlazených motorů, díky čemuž se na trhu objevuje stále více renovovaných a lehce vylepšených modelů řady 911 z minulého tisíciletí.

Tím nejnovějším se pochlubila britská společnost Theon Design, sídlící v britském Oxfordshiru, která se dá označit za konkurenta světoznámé společnosti Singer Vehicle Design. Ostatně stačí se podívat na jejich nové dílo.

Vůz dostal označení Theon Design HK002, čímž společnost napovídá, že jde již o druhý vůz určený pro zákazníka z dalekého Hong Kongu. Jeho základem se pak stal model 911 populární generace 964.

Základem přestavby bylo kompletní rozebrání původního vozu až na holý plech, následovala oprava všech nerovností či poškození a výztuha karoserie. Společnost přitom k úpravám karoserie využívá data z počítače, včetně 3D dat, díky čemuž nabízí maximální preciznost.

Jak je ale ze snímků patrné, karoserie nezůstala původní. Adam Hawley, automobilový designér a zakladatel Theon Design, totiž vůz vylepšil o několik drobností z různých generací nebo konceptů modelu 911.

Například dlouhá přední kapota pochází ze starší generace 911, vytažené blatníky jsou z modelu 911 S/T a elektricky nastavitelná zrcátka s hliníkovými kryty pochází z konceptu 991 Speedster (z roku 2018). Theon Design sice nabízí i karbonové panely karoserie, majitel si však přál zůstat u klasických plechů.

Exteriér zdobí tmavě zelená barva, na náraznících i bocích si můžeme všimnout světle zeleného sportovního pruhu a nechybí výrazné žluté nápisy Porsche na dveřích a víku kufru. V podbězích jsou klasická kola Porsche ve stříbrno-černé kombinaci, zpoza kterých prosvítají žlutě lakovaná třmeny brzdičů.

Interiér dostal sportovní skořepinová sedadla Recaro, sportovní volant Nardi a zelené čalounění v kombinaci látka a kůže, které doplňují žluté pruhy a kontrastní prošívání. Úpravce přitom zachoval i zadní sedadla a zavazadlový prostor, ve kterém můžeme vidět karbonové obložení. HK002 si tak ponechává i tu trochu praktičnosti původního vozu.

Společnost Theon Design osazuje své vozy 3,6litrovými až 4,0litrovými motory s atmosférickým plněním i turbodmychadly, budoucí majitel HK002 se však rozhodl pro atmosférický 3,8litrový motor o výkonu cca 371 koní s točivým momentem cca 407 N.m.

Motor posílá výkon na zadní kola přes přestavěnou manuální šestistupňovou převodovku G50, původem z modelu 993. Podvozek je vybaven výztuhami z modelu 964 RS a navíc dostal nové tlumiče KW Variant 3. S plnou nádrží pak vůz váží cca 1248 kilogramů.

Podle všeho se tak jedná o parádně promyšlený a zpracovaný vůz, který musí být radost řídit. Jenže dovolit si ho rozhodně nemůže každý. Ceny renovací klasických Porsche 911 od společnosti Theon Design totiž začínají od částky cca 300.000 liber, což je zhruba 8,9 milionu korun. Přestavba pak může zabrat klidně až 18 měsíců.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - SKAY
23. 4. 2021 20:37
Porsche
Skoro vždy nádherné.