Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Thule Arcos: Uveze, a ještě ušetří

Petr Slováček
Diskuze (0)

Nedostatek místa v autě je při kempování věčný problém. Zajímavé řešení představuje přepravní box na tažné zařízení Thule Arcos, který jsme vyzkoušeli.

Na trhu se čerstvě objevila novinka, která by mohla zaujmout nejen milovníky kempování: skořepinový přepravní box, poskytující posádce extra prostor, když už nezbývá v kufru auta.

Pokud jste se nadchli do autostanu stejně jako my, také nemáte prostor na střeše – znají to i cyklisté nebo kajakáři, kteří také vozí výbavu na střeše auta. Box na tažné zařízení je vymyšlený opravdu bytelně a nijak neomezuje přístup do kufru vozu. Navíc se dá kdykoliv jednoduše odmontovat a uschovat na příležitost, až bude zase potřeba.

Proti boxům na střechu auta má ten na tažné zařízení další velkou výhodu – nezvyšuje spotřebu paliva a nezpůsobuje aerodynamický hluk. Švédský výrobce Thule dokonce zamýšlí novinku přímo pro elektromobily, kde se mnohdy ani nepočítá s vozením nákladu na střeše. A tam se při testu na 5400 km za různého počasí projevilo, že box za autem dokonce zlepšuje aerodynamiku a snižuje spotřebu elektrické energie o 4 %.

Zajímalo nás, zda bude náklad v bezpečí, i když pojedete trvalým deštěm. Ale robustní konstrukce s bytelným okapovým lemem dává jistotu, že se o náklad nemusíte bát. A vejde se ho dovnitř opravdu hodně – podle typu boxu od 300 do 400 litrů. Což znamená prostor pro dětský kočárek, nebo dva golfové bagy. A hlavně nic nemusíte zdvihat nad hlavu, přístup do boxu je ještě snadnější než do kufru auta.

Jediným minusem může být relativně vyšší cena (velikost M za 33.690 Kč a L za 34.990 Kč), jež ale odpovídá kvalitě výrobku a servisu výrobce, který proti lacinější konkurenci nabízí i náhradní díly.

Plusy

  • Robustní konstrukce
  • Snadná instalace
  • Jednoduché nakládání
  • Spotřeba stejná jako bez boxu

Minusy

  • Vyšší cena
  • Potřebujete třetí registrační značku v případě, že není viditelná ta na zadní straně auta

Video se připravuje ...

Petr Slováček
Diskuze (0)

Doporučujeme