Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je zážitek! Podívejte se, jak nové Ferrari KC23 dovádí na okruhu

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Jedinečný okruhový speciál ukazuje budoucí designový jazyk značky, navíc dostal pohyblivé části karoserie.

Ferrari KC23, poslední speciální projekt slavné italské značky, bylo slavnostně představeno v červenci letošního roku. Veřejná premiéra pak proběhla během nedávného Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde novinka ukázala i jednu ze svých největších zajímavostí – pohyblivé panely karoserie.

Nyní se však automobilka rozhodla zveřejnit video, na kterém vidíme unikátní čistě okruhový vůz ještě v dobách testování, kdy ho halila maskovací fólie. Na konci videa pak probíhá jeho odhalení, kdy je sundána maskovací fólie a vůz vyniká v plné kráse. A je to skutečně působivá podívaná.

Video se připravuje ...

Připomeňme, že Ferrari KC23 stojí na základech modelu 488 GT3, automobilka však provedla řadu výrazných změn. Design byl inspirován konceptem Vision Gran Turismo a vítězným vytrvalostním hypersportem 499P, kromě toho ale KC23 nabízí i řadu specialit, jako jsou dveře se specifickým „butterfly“ otvíráním či pohyblivé panely karoserie.

Právě aktivní aerodynamika je totiž jednou z hlavních zajímavostí modelu KC23. Motorizované boční panely totiž usměrňují proudění vzduchu a optimalizují tak aerodynamiku. Novinka navíc nemá tradiční zrcátka, ale kamery. Kromě údajně lepší viditelnosti by přitom důvodem této změny měla být právě opět aerodynamika.

V podbězích jsou standardně 18 kola, obouvající závodní slicky. Při výstavách je ale možné vůz postavit také na 21“ kola vpředu a 22 palcová kola vzadu. Jako celek pak vůz zaujme výraznou přídí se specifickým světelným podpisem, masivním zadním křídlem i výraznou zádí s dominantním difuzorem. Novinka by přitom měla ukazovat budoucí designový jazyk značky.

Kabina vychází z původního vozu Ferrari 488 GT3. Místo tradičního komfortu tak vidíme odstrojenou kabinu závodního vozu s dvojicí sportovních sedadel, bezpečnostním rámem a závodním volantem ve stylu F1, na který se povedlo vtěsnat 16 ovládacích prvků. Tohle auto zkrátka nemá dělat parádu, je zaměřeno především na jezdce.

Automobilka bohužel nikdy neupřesnila, jaká pohonná jednotka se ukrývá pod kapotou. Velmi pravděpodobně se však jedná o 3,9litrový dvakrát přeplňovaný motor V8 z původního vozu 488 GT3 Evo, kde nabízí nejvyšší výkon až 600 koní při 7000 otáček za minutu. Motor se však dá nastavit i na jiné hodnoty – v závislosti na zvolené specifikaci.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme