Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle jsou nejbezpečnější auta roku 2017: Arteon, Impreza a další

David Bureš
Diskuze (10)
Organizace Euro NCAP vybrala nejbezpečnější vozy, které v uplynulém roce prošly jejími nárazovými testy. Jsou mezi nimi hned tři Volkswageny.

Bezpečnost dnes hraje důležitou roli při výběru automobilů, a tak nezávislé nárazové zkoušky Euro NCAP mají stále větší váhu, byť kritikům se moc nelíbí jejich zvětšující se důraz na bezpečnostní asistenty než přímo na bezpečnost konstrukce. V uplynulém roce měla organizace Euro NCAP zatím nejvíce práce ve své historii, když otestovala takřka 70 modelů. Které byly ty nejlepší?

Euro NCAP vybrala nejlepší zástupce z šesti kategorií: manažerské vozy, velká SUV, malá SUV, malé vozy, malé velkoprostorové vozy a malé rodinné vozy. Spoléhat se jen na hvězdičky totiž při výběru nejlepší v dnešní době už nestačí, plný počet pěti hvězdiček totiž v roce 2017 obdrželo hned 44 testovaných vozů, což už je široký zástup. Organizace navíc upozorňuje, že pětihvězdičkové hodnocení nelze přímo porovnávat napříč kategoriemi. Při zkouškách je totiž simulován náraz do obdobně velkého vozidla, to znamená u malého s malým, u velkého s velkým.

Z toho důvodu Euro NCAP vybrala nejlepší vozy v jednotlivých kategoriích, a to na základě váženého součtu bodů v každé ze čtyř hodnocených oblastí: bezpečnost dospělých, bezpečnost dětí, bezpečnost chodců a bezpečnostní asistenti. Přitom se počítalo jen s hodnocením aut v základní výbavě, nepočítalo se tedy s těmi vozy, které mají vyšší hodnocení jen v lépe vybavených variantách.

A které vozy tedy jsou mezi nejlepšími? Dařilo se hlavně Volkswagenu, který má mezi nimi hned tři zástupce, Arteon, Polo a T-Roc. Těm se dařilo hlavně v oblasti ochrany dospělých, v níž získaly shodně 96 % bodů. Nechybí samozřejmě ani zástupce Volva, které se na bezpečnost dlouhodobě zaměřuje, a to konkrétně model XC60. Ten bodoval hlavně v ochraně dospělých, kde získal neskutečných 98 % bodů! Zaujal ale i v hodnocení bezpečnostních asistentů s 95 % body. I proto jej Euro NCAP hodnotí jako vůbec nejbezpečnější automobil testovaný v roce 2017.

Nejbezpečnější automobily roku 2017 podle Euro NCAP
KategorieModelOchrana dospělých [%]Ochrana dětí [%]Ochrana chodců [%]Bezpečnostní asistenti [%]
Manažerské vozyVW Arteon96858585
Velká SUVVolvo XC6098877695
Malá SUVVW T-Roc96877971
Malé vozyVW Polo96857659
Malé velkoprostorové vozyOpel Crossland X85846257
Malé rodinné vozySubaru XV94898468
 Subaru Impreza94898268

Dále tu je crossover Opel Crossland X jako nejlepší velkoprostorové auto a dvojice Subaru – XV a Impreza, které shodně získaly titul nejlepšího malého rodinného auta. Také japonské duo zazářilo v ochraně dospělých, s 94 % bodů. Crossland X v tomto hodnocení obdržel 85 % bodů.

Obecně se však dá říci, že Euro NCAP nové automobily chválí. Ukázalo se totiž, že jim v nárazových testech obvykle daří více než jen modernizovaným modelům, což je způsobeno i jejich širší nabídkou bezpečnostních asistentů. Třeba 82 % loni testovaných aut bylo vyzbrojeno automatickým brzděním s rozpoznáním chodců, z toho 62 % aut ho mělo ve standardu. Hned 94 % zkoušených vozů pak mělo i na zadních sedadlech standardně bezpečnostní pásy s předpínačem a omezovačem síly. Typickým příkladem toho je stařičký Fiat Punto, který hlavně kvůli absenci elektronických pomocníků v loňských testech Euro NCAP nezískal ani jednu hvězdičku.

David Bureš
Diskuze (10)
13. 1. 2018 13:35
...k Volvu
Sice netusim jak moc je pojeti tech testu blizke realnym podminkam ktere by mohly nastat, tedy v ramci jakych realnych podminek maji vypovidajici ( pocitam mestskej provoz + asi jeste neco, nevim... ) hodnotu, pod niz je "deklarovana" urcita bezpecnost, kdy ani netusim jak moc jsou ty zebricky co do jejich sestavovani objektivni, ale, vzhledem k tomu, ze si zase nemyslim, ze by nemeli uplne vypovidajici hodnotu, tak jsem rad, ze aspon diky nim je u Volva demonstrovana vyspelost, toho duleziteho, ale jinak neviditelneho atributu, jakym je bezpecnost. Je to nevdecna slozka, protoze nejde o tak vsudypritomne se prezentujici kvalitu, jako v pripade obecne jizdnich vlastnosti, kdy v tom smyslu ma Volvo nastesti, co do designu a interieru, takovou uroven, ze si zaslouzi, aby uz jen s ohledem na onu bezpecnost, nebylo prehlizeno, respektive, aby se mu dostalo zaslouzeneho doceneni.
Pokud opravdu splnuje uroven bezpecnosti, ktera se co do realnosti, nedejboze "pouzitelnosti" nepodoba "deklaraci" spotreby paliva, stanovovane pry dost casto pri ne moc realnych podminkach, tak mi ta kombinace: Bezpecnost, Nadherny design jak exterieru tak i interieru, spolu s jeho urovni spracovani, prijde velmi svebytna a atraktivni.
Aspon v mych ocich tahle znacka nijak, co do schopnosti tech lidi kteri za ni stoji, neklesla. Kdy zehrani na ty jizdni vlastnosti ktere souviseji s motorem, nevidim sice jako nezbytne, kdy ale zase na ty, ktere jsou vice nebo hlavne vazany na podvozek, uz trochu ano. Mit tohle auto podvozek a tlumice jake jsou u Audi, melo by v sobe ten punc komplexnosti, ktery by dokazal ocenit ten, kdo si potrpi na kvalitu veskere jizdy, ktera "zacina od startu a konci tesne pod zabavou, potazmo chuti po adrenalinu z rychlosti". Nevyznam se sice v autech, ale tak nejak mam pocit, ze pokud clovek u nejakeho prijme snadneji, ze je za urcitym ocekavanim, kdy u Volva ne, je to kompliment.
Proste, pokud je mym osobnim meritkem kvality ta celkova, predstavujici vyvazenost jednotlivych parametru, pak proste v tomhle ohledu Volvo nepusobi tak harmonicky, pokud si v dilcich atributech samo stavi latku vysoko, kdy pak o to vyc vyplyne ten dilci nedostatek, u me s pocitovym dovetkem "Je tak blizko tomu cim muze byt, kdyby...", coz ne kazde auto takhle dokaze "popichovat".
Nevim, ale byt zosobnenim komfortu i jizdniho ne jen pobytem v nem jako takovym, mel by ten punc, kterym by se opravdu tou potazmou svebytnosti opravdu odlisovalo, bez pocitu krajni znouze ctnosti, kdy by si verim ze zachovalo velkou paletu kupujicich. Ale jde o prodeje a profilovat se zamerenim, kteremu by bylo zohledneno i portfolio, asi uplne nejde.
I presto si myslim, ze kdyby nebylo odklonu od vyssiho poctu valcu, slo by v pripade u Volva, o znacku s nejvice zachovanou vlastni tvari, byt bylo odkoupeno. Jak v designu, tak i bezpecnosti nepreslapuje a nepusobi rozpacite pri otazce jakou cestou se vydat, v techto aspektech to ma pevne uchopene. Ano, ta digitalizace palubky je nove zapocata cesta, ktere nepredchazel zadnej odkaz, ale jinak mi nova generace prijde, na to jak je svezi, sik a moderni a svou soudobosti pespektivni, sobe opravdu verna. Ta znacka se umi ohlednout po tech spravnych mistech, kdy ale umi i vykrocit dopredu. A ano, motory jsou divokou kartou.
Uvidime co prinese S60:) Neco konkretnejsiho by uz o ni mohli vypustit.
Avatar - white label
13. 1. 2018 00:23
Re: Tak
V nadpisu je (namísto XC60) Arteon a Impreza, takže pokud by tady šlo někomu opravdu čistě o princip, měla by mu tam logicky stejně tak "zavazet" i ta Impreza.
Tak proč vadí zrovna a jen ten Arteon? Kdyby tam dali třeba Crossland a Imprezu, tak nikdo ani nepípne...
Avatar - Warrual
12. 1. 2018 16:11
Re: Tak
:yes:
Avatar - Hammunasakra
12. 1. 2018 00:08
Re: Bureši, Bureši...
Ne ne podle ACZ a Bureše ale [odkaz] ;-)

Subaru (4x)
Genesis + MB + Hyundai + Kia (2x)
Lincoln, BMW, Toyota (1x)

Ale sme tam kde sme = jen krůček od hoaxů = na ACZn :-)

Je skvělý že existujou výrobci jako Subaru :yes: :yes: :-!
Avatar - white label
11. 1. 2018 22:50
Re: Bureši, Bureši...
O.K., takže podle (celkového) počtu oceněných zástupců jednotlivých značek:
1. VW (3x)
2. Subaru (2x)
...a jsme zase tam, kde jsme byli... >:D
3.- 4. Opel (1x), Volvo (1x) >:-[]