Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tomáš Tomeček a Tatra opět míří na Africa Eco Race

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Po sedmé v řadě se Tomáš Tomeček postaví se svou Tatrou na start dálkového závodu navazujícího na ducha původní Rallye Dakar, Africa Eco Race.

Trojnásobný vítěz závodu vyráží na africký kontinent s cílem navázat na předchozí úspěchy. V minulém ročníku skončil na druhém místě, v tom nadcházejícím ale pomýšlí na nejvyšší příčku.

Tomáš Tomeček začínal v roce 1995 jako navigátor Karla Lopraise při vítězství na klasické Rallye Dakar. Poté se na vytrvalostní soutěži objevil za volantem a absolvoval jedenáct ročníků. Od roku 2011 jezdí Africa Eco Race a podobně jako minulý rok usedne do tatry vedle něj zkušený navigátor Ladislav Lála.

Africa Eco Race – The Race to Dakar 2017 startuje na Silvestra v Monaku a končí po dojezdu poslední v pořadí dvanácté etapy 14. ledna u Růžového jezera poblíž Dakaru. Autorem trasy je opět sportovní ředitel soutěže René Metge a jeho tým.

Dakarská legenda s více než čtyřicetiletou africkou zkušeností připravila pro nadcházející ročník náročnou trasu s pěti etapami v Maroku, šesti v Mauritánii a jednou v Senegalu.

TATRA T 815 Tomáše Tomečka má všechna čtyři kola poháněna vzduchem chlazeným dvanáctiválcem o objemu 19 litrů a dostala do nového závodu nové tlumiče Reiger Racing.

Stroj s rozvorem náprav 4090 mm je dlouhý 5900 mm, široký 2500 mm a vysoký 3100 mm. Maximální rychlost závodní Tatry T 815 se pohybuje okolo 155 km/h, zatímco spotřeba paliva se v terénu a plném tempu pohybuje okolo 100 až 120 litrů nafty na 100 km.

V kategorii kamionů budou Tomečkovými největšími konkurenty tovární speciály značky Kamaz. Pilotovat je budou vítěz Rallye Dakar 2014 Andrej Karginov a Sergej Kuprijanov, který se posadí za volant hybridní verze. Tomečka také vyzve stále rychlejší portugalská amazonka Elisabete Jacinto za volantem zcela přepracovaného MANu, nebo Miklos Kovacs s novým vozem značky Scania.

Spolu se závodní a asistenční Tatrou na Africa Eco Reco míří i dva kamióny Tatra balai (koště) s konfigurací podvozku 6x6, které jsou upraveny na tzv. terénní odtahovky, a tým Promet/Czechoslovak Group Tomáše Tomečka je poskytuje pořadatelům pro velmi důležitou organizačně logistickou podporu. Tatry balai totiž vyjíždějí do každé závodní etapy jako poslední a poskytují pomoc posádkám v nouzi.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - Barry Lyndon
21. 12. 2016 16:33
Re: Co je to za název??
jak už píše kolega výše, nejedná se o ekologii, nýbrž o ekonomiku. Prostě Dakar pro dehtové šetřílky.
21. 12. 2016 14:52
Re: Pán redaktor
Ano Valtr ve výčtů konkurentů chybí. Ale tím je zároveň zvěřejněná téměř celá startovní listina kamionů :-). Jsem na Valtra zvědavý - loni byl schopen zajet s dobrou tecnikou výborný výsledek. Letos pojede s technikou op poznání horší, ale zas s minimální konkurencí (na Kamazy a Tomečka se nebude chytat, ale s Elisabete Jacinto a Kovacsem by se mohl možná rovnat).
Ten hybridní Kamaz je poháněn stlačeným plynem (CNG), kamaz toto auto už má pár let, ale zatím ho na větší soutěži nenasadil.
Avatar - wakantanka
21. 12. 2016 14:05
Pán redaktor
vymenovali ste niekoľko konkurentov p. Tomečka, len mi príde divne, že ste zabudli na Jaroslava Valtra, ktorý pôjde v týme Tomáša Vrátného. Toho istého Valtra, ktorý minulý rok skončil juhoamerický Dakar na 8. mieste ako najlepší z českých jazdcov. A nejaké podrobnosti o zmienenom hybridnom Kamaze by sa nenašli?
Avatar - wakantanka
21. 12. 2016 13:59
Re: Co je to za název??
Tak ono ani ten pôvodný africký Dakar nebol za hubičku. >:D
21. 12. 2016 11:43
Re: Co je to za název??
ECO je zkratka economy a v roce 2009 když tato soutěž vznikla měla tato soutěž propagovat tradiční závody v africe a za dostupné finance (proti velice komerčnímu Dakaru v JA).