Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tonar-7502 je nákladní monstrum do těžkého terénu ruské Sibiře. Uveze až 127 tun

Jan Zajíc Jan Zajíc 17. 12. 2020 • 12:51
17
25
Zobrazit náhledy (17)
Tonar-7502 Tonar-7502 Tonar-7502 Tonar-7502 Tonar-7502 Tonar-7502 Tonar-7502 Tonar-7502 Tonar-7502 Tonar-7502 Tonar-7502 Tonar-7502

Náročné podmínky ruské Sibiře si žádají specifický přístup k vývoji a výrobě nákladních vozidel, která se v nich musí pohybovat. Hezky to ilustruje Tonar-7520.

Tonar-7520, který můžeme považovat za nástupce legendárních nákladních kolosů sovětské éry, vznikl kvůli těžbě železné rudy v odlehlých částech ruské Sibiře. Tedy v oblastech s náročným terénem a krutými zimami. 

Tonar je proto navržen a konstruován tak, aby spolehlivě fungoval i v mrazech dosahujících -60 stupňů Celsia. O jeho pohon se stará americký turbodiesel Cummins o objemu 19 litrů, který poskytuje maximální výkon 559 kW a nejvyšší točivý moment 3.084 N.m.

Síla putuje přes automatickou převodovku na kola tří náprav tahače. Nechybí ani redukce, která údajně dokáže přenést až 35.000 N.m. vstupního točivého momentu. Naftu si motor bere ze dvou nádrží o objemu 610 litrů, spotřebu ale bohužel neznáme.

Vzhledem k zaměření vozu vás určitě nepřekvapí, že Tonar dostal speciální zesílené pneumatiky s terénním vzorkem, úctyhodný je ovšem jejich rozměr: 25palcová kola obouvají gumy velikosti 385/95.

Ohromující jsou také rozměry samotného vozidla. Tahač je vysoký víc než 4,5 metru a se dvěma nákladními přívěsy délka osminápravové soupravy dosahuje 28 metrů. A nosnost? 43 tun vážící vozidlo odveze 127 tun nákladu.

Obrovský kolos se rozjede až na 65 km/h, ovšem bez nákladu. S ním může jet maximálně 45 km/h. 

Co se týče prostoru pro řidiče, výrobce slibuje útulné prostředí, nadstandardně odhlučněnou kabinu, klimatizaci či posilovače řízení a brzd. 

A protože je Tonar-7502 komerčním vozidlem, může si ho pořídit prakticky kdokoli kdekoli na světě. Cena činí 42 milionů rublů, což je v přepočtu asi 12,3 milionu korun.

video

Související články

Témata
Avatar - wakantanka
22. 12. 2020 12:18
Re: Re: Kenworth
Tak, v zásade každá značka ak chce niekde niekde predávať, musí reflektovať či už viac alebo menej odlišnosti a špecifiká daného trhu. On aj ten Kenworth vyrábal v Austrálii značne prispôsobené verzie svojich amerických ťahačov. Ak sa nemýlim, tak tie austrálske kombinovali podvozok určený v severnej amerike pre lesákov a stavebníkov s kabínami pre cestné americké ťahače, pričom v amerike táto kombinácia nebola možná.
21. 12. 2020 12:18
Posilovače
Mě přiujde tak trochu úsměvné zdůrazňovat u auta s hmotností 170t že má posilovač řízení a brzd...
Avatar - wakantanka
18. 12. 2020 20:09
Re: Re: Re: Těžká přeprava
Pravda, neviem či nie je s technikou pozadu aj viac ako 10 rokov. Každopádne mu držím palce.
18. 12. 2020 18:37
Re: Re: Těžká přeprava
Jako rychlá asistence mu to půjde parádně, to je to co on umí mistrovsky jezdit spolehlivě.
Na závodění na nějaké úrovni to už v současné konkurenci na Dakaru není, jednak sám Tomeček neumí jezdit ve stylu WRC - celou etapu na maximální hraně (viz. jeho poslední dva Dakary v jižní americe kdy pokaždé skončil po nehodě). A za druhé jeho tatra ztrácí na konkurenci z technického hlediska (výkon motoru, pérování, převodovka....) tak 10 let....
Avatar - wakantanka
18. 12. 2020 17:02
Re: Re: Těžká přeprava
Tak som dobre zachytil, aj ked som mal za to ze pojde ako rýchla asistencia niekomu z CZ alebo SK jazdcov. Som zvedavý ako mu to pôjde s jeho Tatrou aj keď bez umiestnenia. Predsa len ten súčasný Dakar je dosť iný druh pretekov ako Africa Eco Race. Veľká vďaka za informácie.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku