Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Auris HSD: Kompaktní full-hybrid stojí 550 tisíc Kč

Diskuze (8)
Toyota uvádí na český trh model Auris HSD – pětidveřový hatchback s plně hybridním pohonem. Tato novinka, momentálně jediné auto svého druhu na trhu, stojí od 549.900,- Kč.

Nová verze modelu Auris přináší koncepci pohonu, kterou Toyota zatím nabízela jen v Priusu. Systém Hybrid Synergy Drive (zkratka HSD) kombinuje zážehový motor 1,8 VVT-i o výkonu 73 kW se synchronním elektromotorem, který dává 60 kW. Celkový výkon soustavy, přenášený na přední kola bezestupňovou převodovkou E-CVT, je 100 kW.

Tak jako Prius i Auris HSD je tzv. full hybrid, je tedy schopen jízdy čistě na elektrický proud. Tato funkce je aktivuje automaticky, pokud je vypnutí spalovacího motoru možné a ekonomicky přínosné, nebo lze zvolit elektrický režim EV. V takovém případě může Auris HSD s nabitým akumulátorem ujet bez nastartování spalovacího motoru až 2 km a dosáhnout rychlosti 50 km/h.

Jízdní výkony Aurisu HSD jsou srovnatelné s obdobně výkonným hatchbackem s dvoulitrovým motorem. Na straně Aurisu ale stojí v daném segmentu špičková hodnota kombinované spotřeby – 3,8 l/100 km. Díky spalování benzinu a pomoci elektromotoru má Auris při této spotřebě ve srovnání se vznětovými motory výrazně nižší emise NOx i CO2 (89 g/km).

Spotřebu 3,8 l/100 km vykazuje hybridní Auris také v městském a mimoměstském cyklu. V případě instalace 17palcových kol vzroste na 4,0 litru.

Auris HSD se vyrábí ve Velké Británii a je určen pouze pro evropské trhy. Jedná se o první model nižší střední třídy, který nabízí hybridní alternativu ke konvenčním zážehovým a vznětovým motorům ve stejné karoserii.

Pro české zákazníky nabízí Toyota tři stupně výbavy. V základním provedení Luna stojí Auris HSD 549.900,- Kč. To je jen o 70 tisíc více než podobně vybavený Auris s motorem 1,8 Valvematic/108 kW s manuální převodovkou a o 15 tisíc Kč více než s turbodieselem 2,0 D-4D/93 kW (nicméně na slabší motory v Aurisu se vztahuje akční nabídka a v jejich případě je už příplatek za hybrid výrazně větší). Naopak základní provedení modelu Prius stojí o 130 tisíc více – 679.900,- Kč.

Výbava Luna obsahuje 15palcová litá kola, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná zrcátka v barvě vozu a s integrovanými směrovkami, přední mlhovky, elektrické stahování předních a zadních oken, vyhřívání předních sedadel, automatickou klimatizaci, palubní počítač, rádio, startování tlačítkem, sedm airbagu (včetně kolenního pro řidiče) a stabilizační systém.

Provedení Sol stojí 599.900,- Kč a má navíc 17palcová kola, zadní parkovací kameru, Bluetooth, tempomat, inteligentní klíč, dešťový a světelný senzor. Vrcholná verze Lux dále přidává xenonové světlomety a čalounění Alcantarou. Je o 30 tisíc Kč dražší než Sol.

Toyota Auris HSD, Prius a Prius Plug-in Hybrid - srovnání technických údajů
ModelAuris HSDPrius IIIPrius Plug-in
Spalovací motor 2ZR-FXE (Atkinsonův cyklus)
Zdvihový objem [cm3]179817981798
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]73/520073/520073/5200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]142/4400142/4000142/4000
Elektromotor 3JM (synchronní, permanentní magnet)
Nejvyšší napětí [V]650650650
Největší výkon [kW]606060
Největší toč. mom. [Nm]207207207
PřevodovkaCVTCVTCVT
Celkový výkon [kW]100100100
Max. rychlost [km/h]180180-
Rychlost EV [km/h]5050100
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,410,4-
Komb. spotřeba [l/100 km]3,83,9-
Emise CO2 [g/km]898959
BaterieNiMHNiMHLi-Ion
Napětí akumulátoru [V]-201,6345,6
Kapacita [kWh]-1,36,5

Diskuze (8)
Avatar - Auris
4. 1. 2013 20:10
Re: A to se vyplatí
A kecáš kraviny! Nevím o nikom, kdy by "za pár let" měl měnit nový aku a pokud k tomu někdy dojde, tak díky vývoji to nebude za 80-100 tisíc, ale podstatně méně. Však ti to nikdo nenutí, kup si podle chuti, ale nevykládej blbosti.
8. 9. 2010 18:01
Re: Super
Hehe, Insight je větší než Auris? V interiéru určitě ne, v kufru asi ano. Nezapomeň, že Insight je stavěn na platformě Jazzu. On zas tak velký (myslím především prostorný uvnitř) není, jak by se mohl zdát.
A výbavu má Auris HSD už v základu velmi dobrou.
Jak je to se spotřebou Insightu ve skutečnosti (ne na papíře), to nevím. Ale s Priusem předchozí(!) generace jsem jel dovolenou v Alpách za 5 l/100 km. Takže Auris, stojící na technologii nového Priusu by na tom mohl být ještě lépe...
7. 9. 2010 20:07
Super
Proč myslíš, že to může zabalit, za 540 tisíc máš středně vybavenou Hondu, se spotřebou 4,4 a hlavně je Honda větší, pro rodiny si myslím že právě ona vyhraje.
7. 9. 2010 19:02
Super
Tohle auto je urcite jedno z tech, ktere si zaslouzi nasi pozornost.
Avatar - King
7. 9. 2010 14:13
Insight
Tak vidím, že to Insight za 520 na plecháčích může rovnou zabalit, ušetří se spousta peněz za tisk prospektů a ceníků... Tohle je za Auris Hybrid hodně slušná cena! :yes: