Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Auris Hybrid v Německu za 22.000 Euro (zhruba 575 tisíc Kč)

Diskuze (24)
Full hybrid Toyota Auris HSD se podle internetové verze německého AutoBildu bude prodávat za 22 tisíc Euro, tedy asi 575 tisíc Kč. První kusy budou dodány v srpnu 2010.

Auris HSD je významným krokem v plánu Toyoty uvést na evropské trhy hybridní verzi každého ze svých důležitých modelů. Do deseti let bychom se měli setkávat s Hybrid Synergy Drive napříč celou modelovou řadou Toyoty, Auris je prvním modelem, který bude v prodeji jak s konvenčními motory, tak jako tzv. full hybrid.

Hybridní Auris následuje po desetiletí úspěšného působení účelově navrhnutého Priusu. Hatchbacky nižší střední třídy jsou v Evropě nejžádanějšími osobními vozy, a tak nasazení hybridní technologie v tomto segmentu je logickým krokem. V kontrastu k Priusu bude zjevná příbuznost Aurisu HSD s běžným modelem. Na rozdíl od Priusu se bude také vyrábět v Evropě, konkrétně v anglickém Burnastonu.

Zatím neoficiální cena 22 tisíc Euro je o 2950 Euro nižší, než kolik stojí v Německu základní verze Priusu. Toyota tedy nabídne full-hybrid za cenu srovnatelnou s běžným hatchbackem nižší střední třídy. Tomu odpovídá i prodejní plán – na největším evropském trhu by si mělo hybridní Auris ročně koupit 2000 zákazníků.

Pohonné ústrojí bude jen s mírnými úpravami převzato z Priusu. Základem bude zážehový motor 1,8 l s výkonem 71 kW a 60kW elektromotor. Kombinovaný výkon hybridní soustavy bude 100 kW, kombinovaná spotřeba zhruba 4,2 l/100 km.

Doporučujeme
Toyota Auris HSD Full Hybrid: Frankfurt uvidí zatím jen koncept

Diskuze (24)
30. 11. 2009 01:28
Re: Pekne
Prestan uz konecne riakat hybrid a myslet 10 let starou predchozi generaci Priusu. Zjisti si parametry nove generace Priusu a to treba i na te dalnici, novych plugin hybridu, nebo treba jakou Li-on baterku maji hybridy Marcedesu. Nehledej to, reknu ti to - je mensi nez dnesni oloveny akumulator, zhruba stejne tezka a plne tento oloveny akumulator v aute nahrazuje, takze nespotrebuje ani decimetr prostoru navic. Hmotnost benzinu + hybridu uz u novych konstrukci neni vetsi nez hmotnost srovnatelneho naftaku.

A mimochodem, u hybridu neni hmotnost z hlediska spotreby zdaleka tak kriticky udaj jako u naftaku, protoze u hybridu se do hmotnosi akumuluje pri zrychleni pohybova energie, ktera se pri brzdeni z vetsi casti rekuperuje zpet, zatimco u naftaku se s ni jen zahrivaji brzdove desticky. Svet je v pohybu. Je treba sledovat pokrok a ne zit v 10 let starych pravdach.
30. 11. 2009 01:00
Re: Vizionář
To vis. Tech 12 let vyvoje musi byt nekde videt. Pres vsechna velkohuba vyhlaseni, je v hybridech BMW v pozici Toyoty konce devadesatych let. Ono to totiz neni jenom tak, jak si to predstavovali v evropskych automobilkach. Ze az zacnou byt hybridy v kurzu tak jen pridame baterku a elektromotor a vypalime Japoncum rybnik. Je to slozity problem, jak hybrid nejlepe postavit a jak ho potom kontrolovat, aby byl opravdu prinosem. Japonci potrebovali 12 let. Novy Prius uz se par chytraku pokouselo nechytat na svestkach a i kdyz se snazili delat vse mozne, tak vetsinou skoncili se spotrebou vicemene podobnou te tabulkove - to je lepsi nez naftak. Takze nemuzes cekat, ze BMW hybrid po 3 letech vyvoje bude lepsi nez BMW naftak po 50ti letech vyvoje. Trochu soudnosti.
Avatar - WinDiesel
29. 11. 2009 19:45
Re: Pekne
Nu teoreticky jistě, ale nesmírně složitá hybridní soustava spotřebuje spoustu energie na svůj vlastní provoz... Na dálnici je hybrid v pr..., Američaní vytvořili takový pěkný graf srovníní benzínů, dieselů a hybridů... Když tak ho seženu.
Jak Auris tak Prius jsou šíleně nepraktická auta, tedy s hybridem. Kolipak Váží CELÉ hybridní ústrojí??? To totiž nejsou jen baterky. To jsou elektromotory, řídící jednotka, chlazení... Tady je ta schovaná značná hmotnost.
A gólem je nebezpečné vysoké napětí pod kapotou... I když jsou lidi, co si rádi šlehnou... >:D
29. 11. 2009 18:02
Re: Pekne
Hu? Metrák? Ale já nemám na mysli českou přestavbu na plug-in mající 100 kilové baterky, ale normální Prius. Baterky Priusu II mají 39 kg, Prius III teď nemůžu najít, ale těžší to nebude. A nevím ,které auto s dieselem má oproti stejně výkonnému benzíňáku motor lehčí :-! … Jo a samozřejmě je výhodnější kinetickou energii zahazovat, nežli ji uschovávat do baterek a znovu využívat >:D
Avatar - WinDiesel
29. 11. 2009 10:27
Re: Pekne
Bejvávalo, hochu... Tvojí optikou - výborný nápad přihodit ke slabému benzínu 100 kg baterek...