Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Camry přichází na český trh

Michal Fokt
Diskuze (0)
Na český trh přichází vrcholný model automobilky Toyota, typ Camry.

Design páté generace sedanu vyšší střední třídy Camry byl vytvořen tak, aby oslovil nejen americké, ale také evropské klienty. Zaujme elegantními tvary, i když poněkud překvapí nenápadité ztvárnění jinak luxusně vybaveného interiéru.

Přední kola vozu využívají vzpěr McPherson, vzadu najdeme taktéž tlumičové vzpěry. Přední kola bude pohánět buď čtyřválec 2,4 l, nebo šestiválec 3,0 l. Prvně jmenovaný motor je vybaven proměnným časováním ventilů VVT-i a disponuje výkonem 112 kW při 5600/min, jeho točivý moment činí 218 N.m v rozmezí 3800-4200/min. Dvoulitr lze pořídit buď s pětistupňovou převodovkou s přímým řazením, nebo se čtyřstupňovým automatem. Šestiválec 3.0 má výkon 137 kW při 5300/min a jeho točivý moment vrcholí při 4300/min hodnotou 273 N.m. Tato pohonná jednotka bude k dispozici výhradně se samočinnou čtyřstupňovou převodovkou.

Základní provedení vozu Camry 2.4 VVT-i stojí 959 900 korun a ve výbavě nechybí mimo jiné palubní počítač, autorádio s CD měničem a šesti reproduktory, samočinná klimatizace, imobilizér, mlhovky a dešťové čidlo. Samozřejmostí jsou čtyři airbagy, ABS, EBD a brzdový asistent.

Stejný vůz vybavený samočinnou převodovkou přijde na 1 169 900 Kč a nese navíc hlavové airbagy, elektricky nastavitelná přední sedadla a kožené čalounění.

Verze s šestiválcem stojí 1 299 900 korun a k výbavě přidává litá šestnáctipalcová kola, tempomat, kontrolu trakce TRC, a systém jízdní stability VSC. Za metalízu se doplácí u všech verzí 15 000 korun.

Toyota plánuje v příštím roce prodat v ČR 150 vozů Camry a zajímavý je i odhad zájmu o jednotlivé verze. Nejvíce se očekává od typu 2.4 VVT-i AT (50% prodeje), následuje 3.0 V6 (30%) a pro základní verzi 2.4 VVT-i se prý rozhodne jen 20 % kupujících.

Modelu Camry se budeme zanedlouho důkladněji věnovat v Magazínu auto.cz v rubrice Představujeme.

Michal Fokt
Diskuze (0)