Toyota Century je vážně zvláštní auto. Luxusní limuzína za 4 miliony má ve výbavě i prachovku
Toyota Century je podle nás jedno z nejúžasnějších aut na světě. Tahle limuzína je totiž nejen exkluzivní, ale také spojuje luxus, netradiční přístup k detailům, moderní technologie i konzervativní hodnoty.
Aktuální třetí generace téhle japonské speciality se ukázala na podzim roku 2017.
Automobilka si ji vlastně nadělila k padesátinám modelu. O pohon se stará vidlicový osmiválec s pětilitrovým objemem, jemuž pomáhá elektromotor. Hybridní systém byl převzat z Lexusu LS minulé generace. Soustava nabízí 294 kW (400 k) a 500 N.m. Automobil připomínající starší Century Royal měří na délku 5335 mm, je 1930 mm široký a přesně 1505 mm vysoký. Rozvor se oproti předcházející generaci natáhl na 3090 mm.
Toyota Century patří mezi exkluzivní zboží, v Japonsku její cena startuje na zhruba 4 milionech korun. I proto existuje malá šance, že byste na tento vůz osobně narazili.
Díky YouTuberovi, který si říká effstop, si ale můžeme auto důkladně prohlédnout alespoň na videu. Za pozornost stojí především interiér, který je zvláštní kombinací konzervativního přístupu a moderních technologií.
Jistě si všimnete spousty místa uvnitř. To je ale samozřejmé, stejně jako dokonalé ticho na palubě. Možná vás však překvapí čalounění, které není kožené. Uživatelé si totiž víc oblíbili jiné materiály, například stoprocentní vlnu, která při pohybu pasažéra nevrže.
Na zadním "ředitelském" sedadle nechybí masážní funkce a elektricky polohovatelné podpěry nohou. Tyhle vychytávky si ale užije jen cestující vzadu na levé straně. Pro něj je ostatně Century určena, automaticky se předpokládá, že uživatel vozu má svého osobního řidiče.
Vzadu najdeme také dvě masivní LCD obrazovky s hromadou funkcí od nastavení klimatizace, audiosystému s 20 reproduktory po ovládání zmíněných sedaček. Je tu také lampička a netradičně vypadá "krajkové" potažení sedadel.
Nejzajímavějším prvkem ve výbavě je ale rozhodně luxusní prachovka, která má svoje místo v kufru. A opravdu neslouží k ničemu jinému, než aby řidič očistil vnitřek od nechtěného prachu.
Všimněte si také, že auto na sobě nemá jediné logo Toyoty. Místo něj karoserii stylizovaný fénix, symbol japonské císařské rodiny. Emblém na přední masce se vyrábí ručně, zabere to údajně šest týdnů.