Toyota Corolla 2010: Modernizovaný sedan pro Evropu
I když česká kotlina prerefuje v nižší střední třídě jednoznačně hatchbacky, sedan se slavným jménem Corolla stále žije a to celkem úspěšně. Tříprostorová Corolla je podle Toyoty celosvětově nejprodávanějším sedanem v nižší střední třídě, k čemuž v roce 2009 stačilo 62 tisíc exemplářů. Klíčovými trhy jsou v Evropě zejména ty východoevropské, kde se klasické sedany prodávají mnohdy lépe než hatchbacky.
Designové změny jsou na první pohled viditelné, mají z extrémně nenápadné Corolly udělat vizuálně dynamičtější sedan pro dalších několik let na trhu. Vpředu je zcela nový nárazník a výrazně přepracované světlomety, pozměněna byla vnější zpětná zrcátka s integrovanými směrovkami a taky zadní čelo s novým nárazníkem a odlišnými koncovými světly. Nový sportovnější vzhled mají kryty 16palcových ocelových kol i kola z lehkých slitin, dodávaná za příplatek. V nabídce osmi barev karoserie jsou dva nové odstíny - červená a modrá metalíza.
Stejně jako u Aurisu dostala Corolla v detailech vylepšený interiér, který má buď světle šedé nebo tmavě šedé ladění. Nový volant se spodním seříznutím věnce známe z inovovaného Aurise, podobně jako nové rádio s CD a MP3 přehrávačem, Bluetooth a standardním USB konektorem. S tmavými plasty nově kontrastují stříbrné prvky na přístrojové desce a na dveřích. Corolla má i nadále klasikou středovou konzolu a řadicí páku na podlaze - jde tedy o verzi bez mostu známého z Aurise.
Nové vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zacloněním, omezujícím oslňování řidiče, může zobrazovat obraz z příplatkové parkovací kamery na integrovaném 3,3palcovém displeji.
V motorovém prostoru došlo k očekávanému rozšíření úsporných opatření Toyota Optimal Drive, na postu zážehové šestnáctistovky byl původní motor nahrazen modernějším 1,6 Valvematic s variabilním časováním a proměnlivým zdvihem sacích ventilů. Všechny motory mají nyní nižší kombinovanou spotřebu. Hodnoty u základní 1,33 Dual VVT-i platí pro verzi se Start+Stop systémem.
Toyota Corolla 2010 - Přehled modelové řady | ||||
Motor | 1,3 Dual VVT-i | 1,6 Valvematic | 1,4 D-4D 90 | 2,0 D-4D 125 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1329 | 1598 | 1364 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 73/6000 | 97/6000 | 66/3800 | 93/3600 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 128/3800 | 160/4400 | 205/1800-2800 | 310/1800-2400 |
Max. rychlost [km/h] | 180 | 200 | 175 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,1 | 10 | 11,9 | 10,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,7 | 6,4 | 4,7 | 5,2 |