Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Corolla 2010: Modernizovaný sedan pro Evropu

Toyota Corolla
Toyota Corolla
Toyota Corolla
Toyota Corolla
35 Fotogalerie
Diskuze (65)
Desátá generace Corolly se v Evropě na konci roku 2006 představila pouze ve verzi sedan. V květnu letošního roku ji čeká modernizace vzhledu a technický upgrade. První fotografie jsou zde.

I když česká kotlina prerefuje v nižší střední třídě jednoznačně hatchbacky, sedan se slavným jménem Corolla stále žije a to celkem úspěšně. Tříprostorová Corolla je podle Toyoty celosvětově nejprodávanějším sedanem v nižší střední třídě, k čemuž v roce 2009 stačilo 62 tisíc exemplářů. Klíčovými trhy jsou v Evropě zejména ty východoevropské, kde se klasické sedany prodávají mnohdy lépe než hatchbacky.

Designové změny jsou na první pohled viditelné, mají z extrémně nenápadné Corolly udělat vizuálně dynamičtější sedan pro dalších několik let na trhu. Vpředu je zcela nový nárazník a výrazně přepracované světlomety, pozměněna byla vnější zpětná zrcátka s integrovanými směrovkami a taky zadní čelo s novým nárazníkem a odlišnými koncovými světly. Nový sportovnější vzhled mají kryty 16palcových ocelových kol i kola z lehkých slitin, dodávaná za příplatek. V nabídce osmi barev karoserie jsou dva nové odstíny - červená a modrá metalíza.

Stejně jako u Aurisu dostala Corolla v detailech vylepšený interiér, který má buď světle šedé nebo tmavě šedé ladění. Nový volant se spodním seříznutím věnce známe z inovovaného Aurise, podobně jako nové rádio s CD a MP3 přehrávačem, Bluetooth a standardním USB konektorem. S tmavými plasty nově kontrastují stříbrné prvky na přístrojové desce a na dveřích. Corolla má i nadále klasikou středovou konzolu a řadicí páku na podlaze - jde tedy o verzi bez mostu známého z Aurise.

Nové vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zacloněním, omezujícím oslňování řidiče, může zobrazovat obraz z příplatkové parkovací kamery na integrovaném 3,3palcovém displeji.

V motorovém prostoru došlo k očekávanému rozšíření úsporných opatření Toyota Optimal Drive, na postu zážehové šestnáctistovky byl původní motor nahrazen modernějším 1,6 Valvematic s variabilním časováním a proměnlivým zdvihem sacích ventilů. Všechny motory mají nyní nižší kombinovanou spotřebu. Hodnoty u základní 1,33 Dual VVT-i platí pro verzi se Start+Stop systémem.

Toyota Corolla 2010 - Přehled modelové řady
Motor1,3 Dual VVT-i1,6 Valvematic1,4 D-4D 902,0 D-4D 125
Převodovka6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1329159813641998
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]73/600097/600066/380093/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]128/3800160/4400205/1800-2800310/1800-2400
Max. rychlost [km/h]180200175200
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,11011,910,1
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,44,75,2

Vstoupit do diskuze (65)