Toyota Corolla: Nejprodávanější model značky s novou tváří
U Toyoty se v březnu doslova roztrhl pytel s novinkami. Na začátku března se v Ženevě ukázal zcela nový crossover C-HR, později následovalo představení modernizovaného sporťáku GT86 a nového Priusu ve verzi plug-in hybrid. Nyní se inovací dočkala i Corolla, vůbec nejprodávanější vůz značky Toyota.
Modernizace Corolly přichází tři roky po představení aktuální, již jedenácté generace tohoto kompaktního automobilu. Designéři kompletně přepracovali příď auta, která má podle Toyoty nabídnout prestižnější vzhled. Nové světlomety a změněný přední nárazník nicméně znamenají, že se Corolla tvarově přiblížila extravagantnímu Mirai.
Záď zdobí méně masivní chromovaná linka, která auto opticky rozšiřuje. Nové koncové světlomety jsou pak diodové. Na boku Toyota upozorňuje na nový design litých kol, která mohou být 16palcová nebo 17palcová. Nabídku laků rozšířily tři nové odstíny – bronzová Platinum, červená Tokyo a bronzová Earth.
Na vybraných trzích pak Corolla bude nově standardně disponovat balíčkem bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense. Jeho součástí je varování před kolizí, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek nebo automatické přepínání tlumených a dálkových světel.
O změnách v motorech výrobce nemluví, což značí zachování stávající nabídky. Dnes je Corolla na českém trhu nabízena se třemi čtyřválci. Benzinové zastupují 1.33 Dual VVT-i (73 kW a 128 N.m) a 1.6 Valvematic (97 kW a 160 N.m), z turbodieselů je k dispozici 1.4 D-4D (66 kW a 205 N.m).
Na evropských trzích se modernizovaná Toyota Corolla začne prodávat v průběhu letošního léta.