Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota GR Supra A90 Final Edition
Toyota GR Supra A90 Final Edition
Toyota GR Supra A90 Final Edition
Toyota GR Supra A90 Final Edition
13 Fotogalerie

Toyota GR Supra se pomalu loučí. Final Edition má 435 koní a bude jen 300 kusů

Lukáš Volšický

Moderní supra se začíná chystat do automobilového důchodu. Japonci právě představují exkluzivní verzi Final Edition i vylepšenou variantu odlehčujícího balíčku pro standardní model.

Novodobá Toyota Supra se začíná loučit s připravuje se na automobilový důchod. Gazoo Racing, sportovní divize Toyoty, představuje hned dvě speciální edice svého vlajkového sportovního kupé a jednou z nich dává najevo, že se blíží konec jeho produkce. Toyota GR Supra se totiž právě odhaluje ve dvou exkluzivních provedeních – A90 Final Edition a Lightweight EVO, kterými cílí na své nejvěrnější příznivce a zaryté milovníky řízení. Toyota současně uvádí, že nové verze modelu GR Supra se objeví i v Evropě a začne je tu prodávat v lednu 2025.

Toyota GR Supra Final Edition

Moderní Toyota GR Supra, s interním továrním označením A90, se ve speciálním provedení Final Edition loučí v nejlepší formě. Automobilka uvádí, že pro celý svět vznikne jen 300 kusů a všechny budou disponovat výrazně silnějším motorem. V Česku se supra aktuálně prodává s čtyřválcem i šestiválcem a nejsilnější verze disponuje maximálními 250 kW (340 koňmi).

V Toyotě se rozhodli posunout supru na novou úroveň a sportovnější šestiválcovou verzi oživili další koňskou silou. U finální edice tak maximální výkon vzrostl až na 320 kW (435 koní) a větší je i točivý moment – z 500 newtonmetrů je rázem 570. Automobilka navíc zvýšila i maximální rychlost o 20 km/h na výsledných 270 km/h. Silnějšího šestiválce přitom dosáhla novým sacím systémem, katalyzátorem s nižším zpětným tlakem pro menší ztráty a přepracovanou řídicí jednotkou.

Video placeholder
Toyota GR Supra MT • Toyota

A to není vše. Toyota GR Supra Final edition je standardně vybavena kompletně nastavitelným podvozkem KW a přepracovanou geometrií, díky níž automobilka omezila nedotáčivost ve vysokých rychlostech. Přední i zadní kola obouvají o 10 milimetrů širší pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 a brzdový systém Brembo nově disponuje ocelovými brzdovými hadicemi pro zrychlení reakcí na pedál i delší životnost.

Poslední výraznou novinkou speciální edice Final Edition je aerodynamický bodykit vyvinutý v evropském závodním středisku Gazoo Racing na základě zkušeností se závodní GR Suprou GT4. Toyota k tomu přidává i standardní výfuk Akrapovič a sportovnější interiér s karbonovými skořepinovými sedadly Recaro Podium CF.

Toyota GR Supra Lightweight Evo

Už při uvedení manuální převodovky pro šestiválcovou supru automobilka představila i nový balíček Lightweight, kterým snížila hmotnost standardního modelu o 16,5 kilogramů (s manuální převodovkou, o 21,8 kilogramů s automatem) – zbavila se koženého čalounění nebo třeba elektrických sedadel. A teď na základě zpětné vazby od zákazníků odhaluje vylepšenou verzi Evo.

Nová Toyota GR Supra Lightweight Evo (červená verze) má přepracovanou elektroniku aktivního diferenciálu, upravenou geometrii nových 19“ předních i zadních kol a větší brzdové kotouče Brembo. Vylepšením prošly také elektronicky řízené tlumiče se silnějším předním uložením a nové silentbloky se objevují i na zadní nápravě. Řízení pak má ještě přímější odezvu. Automobilka ji vybavila i exkluzivním interiérem a modernějším stylingem.