Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota GT86 má na svém kontě už 100.000 prodaných kusů

David Bureš
Diskuze (152)
Zatím nejvíce se japonskému sporťáku, bratru Subaru BRZ prodejně daří na domácím trhu.

Japonský sporťák Toyota GT86 (prodávaný též s označením 86) má na svém kontě již 100.000 prodaných exemplářů. Tohoto milníku vůz dosáhl po dvou letech. Nedávno se přitom projektový manažer evropské divize Toyoty nechal slyšet, že GT86 nesplňuje prodejní očekávání.

O překonání tohoto milníku informoval australský server CarAdvice. U protinožců se GT86 výrazně daří, Austrálie je třetím největším trhem tohoto modelu na světě. GT86 je zde v současnosti nejprodávanějším sporťákem.

V Austrálii se dosud prodalo 10.000 exemplářů GT86, prodeje zde však za první měsíce letošního roku meziročně klesly o takřka 35 %. Více kusů se tohoto sporťáku prodalo pouze v USA – 35.000 exemplářů a v Japonsku – 39.000 exemplářů. Ve Spojených státech se vůz prodává jako Scion FR-S. Scion je značka Toyoty speciálně cílená na mladé americké zákazníky.

Prodej 100.000 exemplářů se u sportovního vozu zdá úspěch, vždyť třeba minivůz Škoda Citigo tolika vyrobených kusů dosáhl po třech letech ve výrobě, Toyota ale s výsledky GT86 zatím příliš spokojená není.

Projektový manažer evropské divize Toyota Gerald Killmann se v únoru v rozhovoru s britským magazínem Auto Express nechal slyšet, že prodeje GT86 jsou na všech velkých trzích za očekáváním.

Kvůli nízkým prodejům je tak ohrožen příchod sportovnější verze nebo roadsteru. Sám Killmann tehdy uvedl, že auto by mohlo mít vyšší výkon, což je prvek, který u něj bývá někdy kritizován. K posílení atmosférického dvoulitru ale zatím nedošlo.

Killmann nepřiznal, jaké prodejní cíle GT86 měla. Yasayuki Yoshinaga, prezident společnosti Fuji Heavy Industries vyrábějící tento model, nicméně v roce 2012 prohlásil, že cílem je vyrábět 100.000 kusů Toyoty GT86, Scionu FR-S a Subaru BRZ ročně.

Na slabší prodeje GT86 výrobce zareagoval lehkou modernizací tohoto vozu. Úprav se dočkal především podvozek, jejich výsledkem mají být lepší jízdní vlastnosti auta.

David Bureš
Diskuze (152)
Avatar - woody-alien
30. 5. 2014 14:43
Re: gratulacia
Jo, já se na to taky mrknul, a Z-etko v "základu" je plně uspokojivé. Nic mi tam nechybí. Jen pro doplnění ta nejvyšší výbava má větší kola (19" vs. 18"). Čili Z-etko je v podstatě dost blízko na dostřel, pokud se týká ceníkových cen. Jenže nadbytek Toyobaru po Evropě ti umožňuje koupit nový auto za výrazně nižší cenu než v ceníku, jak je to se Z-etkem netuším.
Avatar - Emel
30. 5. 2014 13:33
Re: gratulacia
Já chápu dilema, jestli mít 200 atmokoní nebo 170 turbokoní, kdy při poklidné jízdě má turbo navrch, ale pokud se budeš s atmosférou snažit, budeš mu (minimálně) stačit. Ale za 2.0T s nějakými 240k bych si byl teoreticky ochoten něco připlatit...

Ale dobře, dost už k tématu, těch 200 jistě stačí, já ti gratuluju k moc pěknému autu :yes:
30. 5. 2014 13:21
Re: gratulacia
mne sa napríklad na atmosfére páči ten nábeh výkonu, turbo býva položený výkon nižšie....ale nehovorím, že by ma nejaký z turbo motorov nepresvedčil. Nie som vševedko ani som vo všetkom nesedel a nepoznám
Avatar - Emel
30. 5. 2014 13:14
Re: gratulacia
Nechápej mě špatně, mně se GT-86 moc líbí a jako civilizované auto pro zábavu myslím, že za ty peníze není nic lepšího. Jen polemizuju s tím požadavkem, aby to nebylo turbo... protože nevidím nic, v čem by bylo (dobře udělané) turbo špatné.
Avatar - iudex
30. 5. 2014 12:36
Re: gratulacia
Super, idem pozrieť.