Toyota GT86 má na svém kontě už 100.000 prodaných kusů
Japonský sporťák Toyota GT86 (prodávaný též s označením 86) má na svém kontě již 100.000 prodaných exemplářů. Tohoto milníku vůz dosáhl po dvou letech. Nedávno se přitom projektový manažer evropské divize Toyoty nechal slyšet, že GT86 nesplňuje prodejní očekávání.
O překonání tohoto milníku informoval australský server CarAdvice. U protinožců se GT86 výrazně daří, Austrálie je třetím největším trhem tohoto modelu na světě. GT86 je zde v současnosti nejprodávanějším sporťákem.
V Austrálii se dosud prodalo 10.000 exemplářů GT86, prodeje zde však za první měsíce letošního roku meziročně klesly o takřka 35 %. Více kusů se tohoto sporťáku prodalo pouze v USA – 35.000 exemplářů a v Japonsku – 39.000 exemplářů. Ve Spojených státech se vůz prodává jako Scion FR-S. Scion je značka Toyoty speciálně cílená na mladé americké zákazníky.
Prodej 100.000 exemplářů se u sportovního vozu zdá úspěch, vždyť třeba minivůz Škoda Citigo tolika vyrobených kusů dosáhl po třech letech ve výrobě, Toyota ale s výsledky GT86 zatím příliš spokojená není.
Projektový manažer evropské divize Toyota Gerald Killmann se v únoru v rozhovoru s britským magazínem Auto Express nechal slyšet, že prodeje GT86 jsou na všech velkých trzích za očekáváním.
Kvůli nízkým prodejům je tak ohrožen příchod sportovnější verze nebo roadsteru. Sám Killmann tehdy uvedl, že auto by mohlo mít vyšší výkon, což je prvek, který u něj bývá někdy kritizován. K posílení atmosférického dvoulitru ale zatím nedošlo.
Killmann nepřiznal, jaké prodejní cíle GT86 měla. Yasayuki Yoshinaga, prezident společnosti Fuji Heavy Industries vyrábějící tento model, nicméně v roce 2012 prohlásil, že cílem je vyrábět 100.000 kusů Toyoty GT86, Scionu FR-S a Subaru BRZ ročně.
Na slabší prodeje GT86 výrobce zareagoval lehkou modernizací tohoto vozu. Úprav se dočkal především podvozek, jejich výsledkem mají být lepší jízdní vlastnosti auta.