Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Land Cruiser 70 se vyrábí již 37 let, přesto dostane další modernizaci

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Takřka nezničitelná Toyota Land Cruiser řady 70 se vyrábí již od roku 1984 a zřejmě ji čeká ještě dlouhá budoucnost.

Když přijde řeč na Toyotu Land Cruiser, bavíme se o třech různých modelech. Největším je nedávno představená řada J300, kterou automobilka nabízí na vybraných asijských a afrických trzích. V Evropě a dalších částech světa pak máme menší řadu J150, známou také jako Prado. Kromě toho ale Toyota již od roku 1984 vyrábí ještě pracovně a užitkově zaměřenou řadu J70.

Někdo by mohl označit řadu J70 za nového veterána, na některých místech světa se však jedná o nepostradatelného a nenahraditelného pracanta i společníka, po kterém je poptávka dlouhodobě jistá. Není tedy divu, že i tento letitý model prochází dalšími modernizacemi. A ta příští by měla přijít během 12 měsíců.

S touto informací přišel australský motoristický magazín Motoring, který se o chystané modernizaci dozvěděl od lokálního zástupce automobilky Toyota. Ostatně Austrálie je pro Toyotu řady 70 důležitým trhem. Vůz se zde totiž prodává jako dvoudveřový i čtyřdveřový pick-up, pětidveřový Wagon nebo dvoudveřový Trooper.

Nejnovější modernizace by se měla zaměřit především na bezpečnost a zvyšování přepravní kapacity, bližší informace ale nemáme k dispozici. Sluší se však připomenout, že řada 70 bývá na australském trhu modernizována průběžně již řadu let. Od minulého roku tak nabízí například 6,1 dotykový displej infotainmentu nebo USB porty.

Před lety navíc automobilka modernizovala i nabídku motorů, která nyní splňuje přísnější emisní limity. V Austrálii je tak vůz dostupný s 4,5litrovým turbodieselem V8, zatímco v některých částech světa se vůz nabízí i s benzínovým motorem V6.

Po 37 letech ve výrobě se však stále častěji objevuje otázka, zda se již brzy nedočkáme nástupce ikonické řady 70. Automobilky o ní totiž údajně spekulovala již v roce 2013, nakonec se ale rozhodla pro další vývoj a modernizaci stávajícího vozu. Ostatně předchozí řada 40 se vyráběla od roku 1960 až do roku 2001.

Životnost řady 70 by však mohla prodloužit i elektrifikace, respektive konverze na čistě elektrický pohon. Na této úpravě přitom pracuje jak samotná automobilka, tak i řada úpravců a dealerů. Ostatně i v Česku před lety vznikla konverze s nulovými emisemi, určená především pro podzemní doly, která dostala označení Electric Cruiser.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - 3_diamanty
1. 8. 2021 13:45
Re: Auto snov
Uzasne auto suhlas :yes: ... obecne toyota je brutalne v kurze uz dlhsiu dobu.... robia to genialne... slape im vsetko co ma 4 kola bez ohladu na dobu vzniku..... ale tak toyota bola vzdy o dekadu az dve technologicky aj myslenim inde ako zbytok sveta :yes:
Avatar - palix
31. 7. 2021 22:42
Auto snov
Tento článok veľmi rozšíril moje obzory. Myslel som si, že také auto sa už dnes nedá kúpiť a ono je to možné. Mám nový automobilový sen - nový "LAND CRUISER 76" :-)