Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Land Cruiser V8: Facelift evropské verze

Toyota Land Cruiser V8: Facelift evropské verze Zdroj: acz

Toyota Land Cruiser V8: Facelift evropské verze

Modernizovaný Land Cruiser pro Evropu bude mít pod kapotou posilněnou vznětovou V8 o výkonu 200 kW.

Toyota v minulých týdnech postupně zveřejňovala informace o modernizovaném offroadu Land Cruiser V8. Nejprve byla odhalena verze pro domácí japonský trh, následoval Land Cruiser (2013) pro USA a nyní na závěr jsme se konečně dočkali i evropského provedení.

Tak jako varianty pro ostatní kouty světa, bude mít i Land Cruiser V8 pro Evropu pod kapotou vidlicový osmiválec. Ten však nebude zážehový, ale vznětový podle evropské módy. Modernizovaný turbodiesel o objemu 4461 cm3 bude disponovat výkonem 200 kW při 3600 min-1, vrchol točivého momentu 650 Nm bude dostupný mezi 1600 a 2800 min-1. Oproti verzi před faceliftem se jedná o nárůst 5 kW, točivý moment zůstal na stejné úrovni.

Kosmetické změny jsou shodné s Land Cruiserem pro Japonsko a USA. Zvenku je oproti předchůdci nejvíce viditelnou změnou upravená chromovaná maska chladiče, kterou doplňuje hranatější přední nárazník s nově tvarovanými mlhovkami. Součástí jinak tvarovaných hlavních světlometů je nově pás diod pro denní svícení.

Interiér se dočkal jen minima změn, díky kterým však má působit hodnotnějším dojmem. Nový je displej multimediálního systému Toyota Touch Pro na vrchu středové konzole i jeho ovladače, palubní deska je částečně obložena dřevem. Přední sedadla z perforované kůže jsou pak ventilovaná. Zadní lavice je rozdělena v poměru 40:20:40, každá sedačka může být posunuta o 90 mm vpřed, nebo vzad.

Modernizovaný Land Cruiser V8 má ještě více vynikat v terénních podmínkách. Úpravou prošel elektronický systém Multi-terrain Select, který má pět režimů nastavení. Systém v náročném terénu (písek nebo bahno) kolům umožní větší prokluz, zatímco na pevném povrchu je prokluz kol minimalizován, systém se v takovém případě více chová jakoby byl vybaven samosvornými diferenciály.

Multi-terrain Monitor používá čtyři kamery – na přídi, zádi a ve vnějších zpětných zrcátkách – na monitoru je pak zobrazeno okolí vozu. Díky tomu řidič může včas vidět překážky v cestě.

Pozměněn byl také systém „Crawl Control“, udržující stálou rychlost i v náročném terénu. Funkce Turn Assist při rychlostech pod 10 km/h přibrzďuje zadní kolo, které je ve směru otáčení, což usnadňuje manévrování s autem v těsných prostorech.

Na britském trhu se modernizovaný Land Cruiser V8 začne prodávat v průběhu března.