Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Land Cruiser V8: Facelift evropské verze

David Bureš
Diskuze (6)
Modernizovaný Land Cruiser pro Evropu bude mít pod kapotou posilněnou vznětovou V8 o výkonu 200 kW.

Toyota v minulých týdnech postupně zveřejňovala informace o modernizovaném offroadu Land Cruiser V8. Nejprve byla odhalena verze pro domácí japonský trh, následoval Land Cruiser (2013) pro USA a nyní na závěr jsme se konečně dočkali i evropského provedení.

Tak jako varianty pro ostatní kouty světa, bude mít i Land Cruiser V8 pro Evropu pod kapotou vidlicový osmiválec. Ten však nebude zážehový, ale vznětový podle evropské módy. Modernizovaný turbodiesel o objemu 4461 cm3 bude disponovat výkonem 200 kW při 3600 min-1, vrchol točivého momentu 650 Nm bude dostupný mezi 1600 a 2800 min-1. Oproti verzi před faceliftem se jedná o nárůst 5 kW, točivý moment zůstal na stejné úrovni.

Kosmetické změny jsou shodné s Land Cruiserem pro Japonsko a USA. Zvenku je oproti předchůdci nejvíce viditelnou změnou upravená chromovaná maska chladiče, kterou doplňuje hranatější přední nárazník s nově tvarovanými mlhovkami. Součástí jinak tvarovaných hlavních světlometů je nově pás diod pro denní svícení.

Interiér se dočkal jen minima změn, díky kterým však má působit hodnotnějším dojmem. Nový je displej multimediálního systému Toyota Touch Pro na vrchu středové konzole i jeho ovladače, palubní deska je částečně obložena dřevem. Přední sedadla z perforované kůže jsou pak ventilovaná. Zadní lavice je rozdělena v poměru 40:20:40, každá sedačka může být posunuta o 90 mm vpřed, nebo vzad.

Modernizovaný Land Cruiser V8 má ještě více vynikat v terénních podmínkách. Úpravou prošel elektronický systém Multi-terrain Select, který má pět režimů nastavení. Systém v náročném terénu (písek nebo bahno) kolům umožní větší prokluz, zatímco na pevném povrchu je prokluz kol minimalizován, systém se v takovém případě více chová jakoby byl vybaven samosvornými diferenciály.

Multi-terrain Monitor používá čtyři kamery – na přídi, zádi a ve vnějších zpětných zrcátkách – na monitoru je pak zobrazeno okolí vozu. Díky tomu řidič může včas vidět překážky v cestě.

Pozměněn byl také systém „Crawl Control“, udržující stálou rychlost i v náročném terénu. Funkce Turn Assist při rychlostech pod 10 km/h přibrzďuje zadní kolo, které je ve směru otáčení, což usnadňuje manévrování s autem v těsných prostorech.

Na britském trhu se modernizovaný Land Cruiser V8 začne prodávat v průběhu března.



David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - Vrrrr
19. 1. 2012 09:44
Re: LC
Ale chlapci, kto z Vas to vyskusal :-) Hocikedy si to rozdam ja s mojim automatom s tvojim manualom a uvidime. Ale verim, ze ak si to este neskusal tak ta modla o manualoch ti oci zalepi. Mnohy kamosi neverili, ale ked moja zena presla to co oni s manualom nie tak museli uznat, ze sa da, da, da. Takmer vsetci ked sa povozili tak im spadla sanka. Pozor nie extra extrem s velkymi skalami a pod., ale vsetko kam som sa pustil je zdolane....
Avatar - tomtoylc
17. 1. 2012 20:39
Re: LC
toto je LC na cesty a príležitosne do terénu ... ked upravíš bude aj do terénu
17. 1. 2012 17:43
70
spravnej land cruiser ma mit manual,jinak je to o nicem.tohle podle me neni snad ani LC.LC je uz jen 105 a 70 series.myslim ale ze 105 se uz taky nevyrabi,takze uz jen 76,78 series :-!
Avatar - WinDiesel
17. 1. 2012 12:35
Re: upřesnění
Ještě složitější je to:
275900-002# 89661-60F60 AT, Europe
275900-003# 89661-60F70 AT, Australia, Russia
275900-004# 89661-60F80 AT, General, Middle East
275900-005# 89661-60F90 AT, General
275900-006# 89661-60G00 AT, EGR, General
275900-007# 89661-60G10 AT, General, Middle East
275900-008# 89661-60G20 MT, General
275900-009# 89661-60G30 MT, EGR, General
Výkony se mohou lišit u AT a MT, jinak specifikace pro lepší a horší naftu jsou jen 2, takže to na 3 výkony moc nevypadá.
17. 1. 2012 09:37
upřesnění
Dieselová verze Land Cruiseru V8 se do Evropy zatím dodávala ve 3 různých nastaveních podle kvality nafty, která se v té které zemi prodává.
Na západ od našich hranic se prodává verze s 210kW, ve Střední Evropě, (tedy i u nás, i když podle ceny by naše nafta měla být asi nejlepší na světě) verze se 195kW, no a na východě, Ukrajina, Rusko, verze se 170kW.