Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota má SUV, co vypadá jak Supra. U nás ho ale nekoupíte

David Bureš
Diskuze (1)

Venza je středně velký crossover prodávaný na vybraných trzích jako Harrier. Nyní se začíná prodávat na čínském trhu, pro něhož dostala specifickou vizáž.

Na čínském trhu bývá zvykem, že velké automobilky prodávají různé verze téhož modelu, lišící se dle místního výrobce, který se stará o produkci. Volkswagen takto nabízí v Číně ID.4 Crozz vyráběný ve spolupráci s FAW Group a ID.4 X produkovaný SAIC Motor. Podobně to má Toyota, která nyní na čínském trhu začíná nabízet model Venza.

Ten se loni začal prodávat na severoamerickém trhu ve své druhé generaci, která se tentokrát stala dvojčetem v Japonsku prodávaného modelu Harrier. To v Číně se bude vůz prodávat pod oběma označeními, zatímco však Venzu pro tamější trh produkuje joint venture GAC Toyota, Harrier vyrábí podnik FAW Toyota.

Dvojice se přitom neodliší jen místem výroby (Kanton, respektive Tchien-ťin) a jménem, ale také designem. Jestliže Harrier přebírá vzhled stejnojmenného auta prodávaného v Japonsku (nesoucího v USA jméno Venza), Venza se ve specifikaci pro čínský trh dočkala přepracované přídě.

Čínská Venza má tudíž šípovitou příď s výrazným chladicím otvorem v nárazníku a nízkými světlomety, která nápadně připomíná stylové řešení ze sporťáku Supra. Není tak už divu, že si novinka vysloužila od některých médií přezdívku „Supra SUV“.

To zadní partie se oproti Harrieru už tolik neliší. Také v tomto případě jsou koncová světla nízká, vodorovně orientovaná a vedoucí přes celou záď, jen rozdělená logem výrobcem ve víku zavazadelníku.

Také interiér se od sourozenců prodávaných na jiných trzích v některých ohledech liší. Venza totiž potvrzuje oblibu displejů čínskými zákazníky, přístrojový štít je totiž v tomto případě digitální, tvořený displejem s úhlopříčkou 12,3“, zatímco sourozenci prodávaní jinde ve světě mají analogové budíky. Na vrchu středového panelu se pak může objevit osmipalcový nebo 12,3“ displej infotainmentu.

Nabídka motorů pak čítá dvě možnosti. Standardem pro čínský trh je atmosférický dvoulitr s výkonem 126 kW pohánějící výhradně přední kola. Připlatit si však lze i za hybrid s 2,5litrovým čtyřválcem pod kapotou, který bude dvoukolkou nebo za příplatek čtyřkolkou. V závislosti na tom poskytne kombinovaný výkon až 163 kW.

Pohonná ústrojí mimochodem potvrzují, že základem tohoto crossoveru je platforma TNGA GA-K známá třeba z SUV RAV4. Venza je mimochodem 4.740 mm dlouhým vozem s rozvorem 2.690 mm.

Zatímco Toyota Harrier se na čínském trhu již prodává, Venza se teprve na vstup do čínského prodeje chystá.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Stejsn
26. 11. 2021 07:52
Podle stejné logiky
vypadá Cayenne jako 911?