Toyota odhaluje speciální GR Yaris. Má dvoulitrový čtyřválec uprostřed
Toyota GR Yaris M Concept s motorem uprostřed se zúčastní japonského šampionátu Super Taikyu Series. Další budoucnost je zatím nejasná.
Letošní tokijský autosalon uvádí novinky japonských značek a Toyota znovu ukazuje, že se nebojí pořádně šlápnout na plyn. Sportovní divize Gazoo Racing v záři výstavních reflektorů odhaluje Toyotu GR Yaris, která se svou technikou výrazně liší od standardního produkčního modelu. Nejnovější počin může sloužit jako vývojová mula a má úplně nový motor na novém místě.
Nový prototyp Toyota GR Yaris M Concept může být předzvěstí dlouho spekulovaného nástupce sportovní Toyoty MR2 s motorem uprostřed, protože inženýři sportovní divize se rozhodli přesunout motor zpod kapoty za přední sedadla. A když už byly ve velkých změnách, rozhodli se zahájit vývoj úplně nového motoru.
Původní turbodmychadlem přeplňovanou tříválcovou šestnáctistovku G16E-GTS v nejnovějším projektu nahrazují novou dvoulitrovou jednotkou s továrním interním označením G20E. Toyota bohužel neprozrazuje moc technických údajů, ale mluví o novém motoru jako o „rozpracovaném“, tudíž je jedním z nově vyvíjených přeplňovaných čtyřválcových motorů. Automobilka ani neuvádí, zda má pohon zadních nebo všech kol.
Je jen málo pravděpodobné, že by se Toyota rozhodla prodávat Toyotu GR Yaris s motorem uprostřed běžným zákazníkům. S novým prototypem chce závodit v japonském okruhovém šampionátu Super Taikyu Series a dost možná bude sbírat zkušenosti pro vývoj nových modelů s motorem uprostřed. Tedy stejnou koncepcí, jakou měla i kultovní Toyota MR2.
