Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota představila dvě speciální edice GR Yarisu pojmenované po světových šampionech WRC

Dominik Kovář
Diskuze (4)

Speciální edice modelů Toyota GR Yaris jsou pojmenované po Sébastienu Ogierovi a Kallemu Rovanperovi.

Zatímco se pracuje na ostřejší verzi GR Yarisu, přišla Toyota na Tokijském autosalonu se dvěma speciálními edicemi inspirující se šampiony WRC. V posledních letech je Toyota nejúspěšnější automobilkou v rallyeovém šampionátu WRC. 

Video se připravuje ...

V šampionátu jezdců kraluje Toyota nepřetržitě od roku 2019, kdy postupně slavil titul Ott Tänak, dvakrát Sébastien Ogier a Kalle Rovanperä. Právě po posledních dvou jmenovaných pilotech, osminásobném šampionovi, legendě WRC Sébastienu Ogierovi a aktuálním mistru světa Kalle Rovanperovi jsou pojmenovány dvě nejnovější edice GR Yaris. 

Sébastien Ogier Edition je vyvedena v odstínu matně stříbrné barvy a na obou dveřích se pyšní černými polepy Toyota Gazoo Racing, což je oficiální název japonského rallyeového týmu. Yaris GR v edici francouzského šampiona má nově modré brzdové třmeny a také francouzskou vlajku na černých discích kol. Interiér dostává ve stylu francouzské trikolóry modré. bílé a červené prošívání.

V případě Kalle Rovanperä Edition jde o verzi mnohem podobnější rallyeovému speciálu než silniční verzi. Její exteriér je totiž inspirován továrními barvami týmu Toyota Gazoo Racing, jimiž jsou červená, bílá a šedá. Stejně jako Ogierova edice, i ta Rovanperova má plaketku odkazující na titul mistra světa. K brzdovým třmenům v červené barvě se přidává speciální aerodynamický balíček, který obsahuje výraznější přední splitter a velké zadní křídlo. V interiéru nalezneme kombinaci modrého a stříbrného prošívání. 

Video se připravuje ...

Dle dostupných informací budou obě edice dostupné pouze v Japonsku a to jako poděkování věrným fanouškům za podporu v posledních, pro Toyotu velmi úspěšných letech. Japonská automobilka se u představení speciálních edic nezmínila, kdy a případně v kolika kusech budou k dispozici. Obě varianty vycházejí ze základní japonské verze GR Yaris, na silnější verzi ostrého Yarisu se tak stále čeká. 

Dominik Kovář
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Ozzman
18. 1. 2023 11:28
Re: V poslední době jsem měl možnost řídit
Jasně, na dálnici je to jiné, hlavně větší auto s větíšm rozvorem je na dálnici určitě pohodlnnější, než B segmentová "naštvaná" nákupní taška :D
Avatar - pradeda777
18. 1. 2023 11:18
Re: V poslední době jsem měl možnost řídit
Souhlas. Délka do 4.5 a šířka 1,8 je na naše silnice tak akorát.... :-! Pro ty, co tráví hodně času na dálnici, pak do 5 metrů a šířka do 2 metrů (se zrcátky) je myslím fajn.... :-!
Avatar - Ozzman
18. 1. 2023 10:58
Re: V poslední době jsem měl možnost řídit
Já to tady říkám už řadu let, že pro zábavu v dnešním provozu v reáliích ČR je ideálné auto B segmentu, protože šířka a délka. I kompakt už dnes narostl a s nejedním střednětřídním autem máš problém v zatáčce na okresce, když se potkáš s dodávkou.
Avatar - KANKUNEN
18. 1. 2023 09:26
V poslední době jsem měl možnost řídit
malé auto do 4m. Najednou se mi i mé STI zdálo zbytečně velké. Ten kufr prostě překáží a bere místo v zatáčce. Yaris GR, to je to pravé.