Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius G Sports Concept: Hybridní sportovec

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Toyota představila na výstavě Tokyo Auto Salon studii sportovní verze hybridní řady Prius s vylepšenou aerodynamikou a jízdními vlastnosti.

Prius je první vlaštovkou v chystané sportovní řadě G, kterou Toyota vyvíjí ve spolupráci se závodním týmem Gazoo Racing (proto G Sports). Bude se jednat hlavně o optické změny interiéru i exteriéru vozů a modifikace podvozků a brzd, agregáty se příliš měnit nebudou.

Také motor konceptu zůstal shodný se sériovým. Čtyřválec typového označení 2ZR-FXE s objemem 1797 cm3 poskytuje 73 kW (98 k) při 5200 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 142 Nm při 4000 min-1. Prius samozřejmě nepřišel ani o elektromotor, ani o variabilní převodovku a pohon předních kol.

Podvozek s rozvorem 2700 mm je snížený o 30 mm, tlumiče vyvinula firma Yamaha. Brzdy nesou značku Advics, přední kotouče mají průměr 334 mm a čtyřpístkové třmeny, zadní 310 mm a a dvoupístkové třmeny. Modifikací prošel také výfukový systém, který má dvě koncovky. Prius G Sports jezdí na osmnáctipalcových kolech.

Automobil s rozměry 4570 x 1785 x 1460 mm váží 1360 kg. Karoserie se od sériového modelu liší na první pohled: zadní kola mají velkoplošné kryty. Nové jsou také oba nárazníky, boční nástavce prahů, světla pro denní svícení využívají moderní světelné diody. Zrcátka a zadní spoiler jsou z lehkého karbonu.

Interiér zůstal pětimístný Sedadla jsou od Recara, řidič má k dispozici hliníkové pedály a velký informační displej. Vnitřní prostor je vyveden v kontrastní černočervené kombinaci, rudou barvu najdeme na hlavici řadicí páky, sedadlech i přístrojové desce.

Prius G Sports je zatím studií. První produkční vozy by se měly začít v Japonsku prodávat již od léta 2010, ovšem Toyota nezveřejnila, zda půjde právě o její hybridní model, či o jinou řadu z portfolia automobilky. Jisté je jedno – sportovní série G zůstane vyhrazena pouze japonským zákazníkům.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
20. 1. 2010 21:43
Re: Zakrytá kola
"Akorát je vidět, že ty kryty jsou součástí auta a nejsou oddělávací"
podle posledniho fota [odkaz] je videt ze soucasti auta rozhodne nejsou a je to tam jen nejak nacvaknute/uchycene
Avatar - Atlis
20. 1. 2010 09:06
hmm
Mna by skor zaujimalo, co s tym autom urobili, ked oproti seriovemu Priusu vazi o 450kg menej.
19. 1. 2010 22:12
nu...
Zase tak spatne neni, ale je problem v jednom.

Design takoveho razu se hodi do Japonske Metropole, kdo se obleka a zije Manga trendem. A toto si dokazu predstavit stojici ci projizdejici u moderni budovy z ocele a skla.

Postavto do ceskeho mesta kde je architektura od renesance, baroka, 60-70 leta slavne rude architektury a nakonec k ceske chalupe a u citis, ze to auto (na to jak vypada) se proste nejak vybec nehodi k nasemu prostredi! Je to prilis nadcasove (neznamena skvele) a uplne mimo misu prumerneho spotrebitele v Evrope.

19. 1. 2010 17:31
Re: Zakrytá kola
Ona toho Toyota spolecne s Gazoo Racing pripravuje vic - v Tokyu bylo nekolik konceptu, viz:
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Dinar
19. 1. 2010 15:15
Batman - Green Attack
Na tom okruhu to vypadá úžasně, v rámci kampaně za Holywood zelenější bych navrhnul toto "auto" jako Batmobil do příštího pokračování zmíněné serie.