Toyota Prius G Sports Concept: Hybridní sportovec
Prius je první vlaštovkou v chystané sportovní řadě G, kterou Toyota vyvíjí ve spolupráci se závodním týmem Gazoo Racing (proto G Sports). Bude se jednat hlavně o optické změny interiéru i exteriéru vozů a modifikace podvozků a brzd, agregáty se příliš měnit nebudou.
Také motor konceptu zůstal shodný se sériovým. Čtyřválec typového označení 2ZR-FXE s objemem 1797 cm3 poskytuje 73 kW (98 k) při 5200 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 142 Nm při 4000 min-1. Prius samozřejmě nepřišel ani o elektromotor, ani o variabilní převodovku a pohon předních kol.
Podvozek s rozvorem 2700 mm je snížený o 30 mm, tlumiče vyvinula firma Yamaha. Brzdy nesou značku Advics, přední kotouče mají průměr 334 mm a čtyřpístkové třmeny, zadní 310 mm a a dvoupístkové třmeny. Modifikací prošel také výfukový systém, který má dvě koncovky. Prius G Sports jezdí na osmnáctipalcových kolech.
Automobil s rozměry 4570 x 1785 x 1460 mm váží 1360 kg. Karoserie se od sériového modelu liší na první pohled: zadní kola mají velkoplošné kryty. Nové jsou také oba nárazníky, boční nástavce prahů, světla pro denní svícení využívají moderní světelné diody. Zrcátka a zadní spoiler jsou z lehkého karbonu.
Interiér zůstal pětimístný Sedadla jsou od Recara, řidič má k dispozici hliníkové pedály a velký informační displej. Vnitřní prostor je vyveden v kontrastní černočervené kombinaci, rudou barvu najdeme na hlavici řadicí páky, sedadlech i přístrojové desce.
Prius G Sports je zatím studií. První produkční vozy by se měly začít v Japonsku prodávat již od léta 2010, ovšem Toyota nezveřejnila, zda půjde právě o její hybridní model, či o jinou řadu z portfolia automobilky. Jisté je jedno – sportovní série G zůstane vyhrazena pouze japonským zákazníkům.