Toyota Prius Plug-In Hybrid: V londýnském provozu o 27 % úspornější než turbodiesel
Projekt připravila ve spolupráci s výrobcem a dodavatelem elektřiny EDF Energy. Dvacet Priusů třetí generace ve verzi Plug-In Hybrid se od léta loňského roku prohánělo po britské metropoli.
Po jednom roce tedy přišlo na první analýzu získaných dat. Zde jsou.
Průměrná vzdálenost ujetá při jedné cestě byla necelých 12 km. Automobily se po městě většinou pohybovaly rychlostí 28 km/h nebo nižší. Při hustotě londýnského provozu není divu.
K nabíjení stačilo 72 minut, přičemž tam, kde měli řidiči přístup k elektrickým zásuvkám, je využívali pochopitelně častěji. Jejich stav se nedoplňoval na plnou kapacitu, u svých čtyřkolových miláčků s nádržemi jen na fosilní paliva to přece také neděláme.
V konečném účtování byla ovšem auta o 27 % úspornější než vozy s ekvivalentním malým turbodieselem. Více než 20 procentům řidičů se na jedno nabití podařilo dojet dál, než uvádí výrobce (20 km při rychlosti až 100 km/h). Čistě na elektrický pohon ujely vozy zhruba třetinu z celkové vzdálenosti.
Plug-in hybrid tedy dle Toyoty plně vyhovuje běžnému městskému provozu, samozřejmě díky schopnosti jet pouze na elektřinu, s nulovou spotřebou benzinu a tím pádem i emisemi výfukových plynů. Připomeňme, že Prius je poháněn zážehovým motorem 1,8 VVT-i v kombinaci s elektromotorem, kterému potřebnou energii dodávají lithium-iontové akumulátory.
Toyota Prius Plug-In Hybrid by se měla začít prodávat na začátku roku 2012. Britský projekt bude ovšem pokračovat ještě další dva roky. Japonská automobilka rozjela podobný i ve francouzském Strasbourgu, kde jezdí stovka obdobných aut. Celkem jich najdeme na 200 v osmnácti evropských zemích.