Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius v: Hybridní MPV oficiálně představeno

11. 1. 2011
68
27
Zobrazit náhledy (68)
Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius
Rodina hybridních Toyot se rozrostla o Prius s přívlastkem V – vůbec první MPV s hybridním pohonem, které zamíří mimo japonský trh.

Nová Toyota Prius v kombinuje hybridní pohon běžného Priusu s karoserií MPV. Písmeno v v názvu znamená „versatility“ – anglické slovo pro všestrannost. Nový model to dokládá tím, že při o 15 cm delší karoserii má o 50 % větší vnitřní prostor.

Prius v má vnější rozměry 4,61 x 1,77 x 1,57 metru (běžný Prius 4,46 x 1,74 x 1,49 m), hybridní velkoprostorová Toyota se tedy zařadí mezi největší MPV nižší střední třídy. Součinitel aerodynamického odporu má hodnotu 0,29 (Prius 0,25).

Jak se na MPV sluší, sedadla v 2. řadě jsou nejen dělená a sklopná, ale také podélně posuvná. O možnosti sedmimístné verze se zatím Toyota nezmiňuje. Za zadními sedadly se nachází prostor po 970 litrů zavazadel, jedná se však o hodnotu podle americké normy a při zaplnění po střechu.

Pohonné ústrojí je odvozeno od Priusu. Zřejmě tedy zůstane u zážehového motoru o objemu 1,8 litru a dvojice elektromotorů – kombinovaný výkon v této konfiguraci dosahuje 100 kW. Podle amerických norem dosahuj Prius v kombinované spotřeby v přepočtu 5,9 l/100 km, zatímco Prius má dle stejné metodiky 4,7 l/100 km (v evropském kombinovaném cyklu 3,9 l/100 km). Toyota v souvislosti s těmito údaji tvrdí, že Prius v má nižší spotřebu než všechna SUV, crossovery a kombi na americkém trhu.

Hybridní pohon funguje v režimech Normal, Power, Eco a plně elektrický EV. Na spotřebě paliva se kromě hybridního pohonu pozitivně projeví také úsporná diodová světla nebo speciální resinová panoramatická střecha, která je o 20 kg (40 %) lehčí než srovnatelná skleněná.

Výbava pro americký trh bude zahrnovat zadní parkovací kameru, na přání adaptivní tempomat nebo nový multimediální systém Multimedia-Tool Entunes. Ten se v produkční Toyotě objevuje vůbec poprvé. Umožňuje prostřednictvím palubního počítače psát a číst SMS z mobilního telefonu nebo využít připojení k internetu. Mimo jiné lze takto kopírovat adresu vyhledanou na internetu přímo do navigace.

Prodej Priusu v bude v USA zahájen na konci léta, o půl roku později zamíří k americkým zákazníkům i produkční Prius Plug-in Hybrid. Termín uvedení do prodeje v Evropě zatím nebyl zveřejněn.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Parda71 (BMWfans)
Pardo Pardo...
| 13. 1. 2011
Odpovím vám oběma jedním příspěvkem. Mech13 třeba jsem tulpas jak říkáš, ale já se na to snažím dívat pragmaticky. Zatímco ty si tady na něco pořád hraješ a nalháváš si tady něco. Jsi zájemce o rodinný vůz, budeš se někdy zajímat o Priuse? Ve Francii, nebo jinde, kde podporují prodej ekologických vozů možná, jinde těžko. Cena je neadekvátní nabízené hodnotě a spotřeba, která je stále víc důležitější není nic extra. Takže na mě tady nechoď s plkama o srovnání nesrovnatelného, mimochodem ty tvé příklady jsou pěkně hloupé :no: A opět se opakuji, když řeknu, že mé slova potvrzují prodeje v ČR, ale i v Evropě, kde není o nic slavnější. V Evropě se na Prius nahlíží jako na něco extra, nevšední plné novinek. Ne na obyčejnou tuctovku jako třeba v USA. Už chápeš ty rozdíly a co mi jde? Zjevně ne, takže jak ty říkáš tulpas jsi tady spíš ty. Vy tady vlastně obhajujete něco, co nemá žádnou budoucnost a v nejbližší době bude nahrazeno. Koncepce auta vhodného tak leda pro lenochody a paničky do města ani jinak dopadnout nemohla, že ano... Takový Chevy Volt/Opel Ampera, to je budoucnost a pravý mezistupeň mezi elektromobily.

maro-01- sám jsi Priuse měl, takže sám víš. Mě řečma o tichosti neuchlácholíš, stále si je jen z mála, kdo měl odvahu si koupit něco za 900 K, když mohl mít auto s lepšími provozními náklady a větší prostorností za 600. At si každý vybere sám co mu je podle libosti ;-)
Pardo Pardo...
| 13. 1. 2011
Pado ty jis vazne korunovany tulpas... Nejsi schopny chapat zakladni fakta. Chces snad tvrdit ze Fiat 0.9l je smerovan na stejne pouziti a stejnym zakaznikum jako VW 3.2FSI? Nebo ze karosa konkuruje Smartu? Vykaly nepatri do zachoda ale na talir? Nebo to snad doma provozujes obracene? VZDYCKY musis srovnavat srovnatelne a divat se k cemu a pro koho to je urcene! Ktery mamlas by si kdy koupil bagr kdyz okvavka fmetle, na hlinach a ftedei zere min?! A co teprve ti vymastenci s Porsche, Ferrari nebo Rolls-Royce?
Pardo Pardo...
| 13. 1. 2011
Pardo snad si nemyslis ze clovek ktory kupi Prius III za takmer 900 tyček ma zaujem riesit spotrebu. Na 45 l nadrz urobi 900 a viac km cize radius ma dostatocny. Ma v tom absolutne ticho bez vibracii typickych pre naftaka, ma tam posadka priestoru viac ako hociktore auto typu passat insignia atd, ma tam nadstandardne audio/navi, vychytavky typu radarovy tempomat s pre-collision safety systemom, kozenne sedacky v ktorych sa brutalne pohodlne sedi, ucinny a logicky fungujuci system ventilacie, v lete vetranie napajane solarnym panelom na streche, prijemnu cestovnu atmosferu, vyborne vyvazene bezpecne spolahlive auto s minimalnymi servisnymi nakladmi ktore sa nekradne a ako tu bolo spomenute s nadsazkou "je ich menej ako ferrari". To su vsetko body ktore ho odlisuju a mnohych zakaznikov presvedcia ku kupe. Bohuzial predajna siet Toyoty toto vobec nepochopila a nevedia to predavat, nevedia sa spravat k takemuto typu zakaznikov a v podstate co sledujem ich sluzby nejakych 18 rokov tak stale miesaju hrusky s jablkami aspon na vychode Europy.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
nesmysl
| 12. 1. 2011
Kašlu na to, že se podle tebe nedají srovnávat! Na co si to tady hrajete? Kde žiješ, myslíš si, že si tady někdo koupí auto za 700K jen na ježdění po městě? Jasně, v USA určitě, kde berou Prius jako miniauto, ale v ČR je to rodinné auto. Takže by mělo umět jezdit všude, včetně dálnice. Opět se budu opakovat i tady. Typický český a víceméně i evropský zákazník chce za své peníze auto a ne jen předražený nesmysl. Trošku spadni na zem. Prius je smysluplný v USA nebo Japonsku, v ČR ne. A mé slova potvrzují prodeje.
Nicméně souhlasím s tebou, evropská norma na měření spotřeby je výsměch. Slyšel jsem, že usporné modely koncernu VW Blue motion a greenline mají pětikvalt, protože kdyby měly šestku, tak by nebyly tak papírově úsporné...kocourkov :no:
Avatar - Vencos
elektrický stěhováky
| 12. 1. 2011
Ano to myslím. Ty starý časy kdy slovo Toyota byla nadávka a vstřikování zázrak.

Něco málo takovejch věcí se ještě v usa dělá. Asi bez chromovejch nárazníků,ale budiž. Však já bych si nějákýho toho dinosaura koupil... Kde na to ale vzít,že?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku