Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius v: Hybridní MPV přijde později

David Bureš
Diskuze (0)
Hybridní MPV se mělo v Japonsku začít prodávat v dubnu, automobilka ale tento termín nedodrží.

Toyota odložila start prodeje velkoprostorového Priusu v na domácím japonském trhu. Toto rozhodnutí bylo způsobeno zemětřesením a následnou vlnou tsunami v Japonsku na začátku března.

Původně se měl Prius v v Japonsku prodávat od konce dubna, kdy ale prodej nové karosářské varianty tohoto hybridního vozu v Japonsku skutečně začne, zatím neví ani sama automobilka.

Ve Spojených státech se má Prius v začít prodávat na konci letošního léta. Podle mluvčího automobilky zatím není důvod tento termín odsouvat.

Výroba Priusu v má opět začít v průběhu příštího týdne, Toyota ale zatím nerozhodla jaký den. Automobilka se stále musí potýkat s následky katastrofy, trpí nedostatkem výrobních dílů (například baterií) a musí šetřit elektrickou energií.

Toyota Prius v, pětimístné hybridní MPV se světu představila na letošním detroitském autosalonu. Velkoprostorový hybrid má vnější rozměry 4,61 x 1,77 x 1,57 metru a zařadí se tedy mezi největší MPV nižší střední třídy. Součinitel aerodynamického odporu má hodnotu 0,29 (Prius 0,25).Pohonné ústrojí je odvozeno od Priusu. Zřejmě tedy zůstane u zážehového motoru o objemu 1,8 litru a dvojice elektromotorů – kombinovaný výkon v této konfiguraci dosahuje 100 kW.

Letošní ženevský autosalon pak byl místem světové premiéry sedmimístného Priusu v, nazvaného Prius+.

Zemětřesní a následná vlna tsunami v Japonsku způsobily, že osm největších japonských automobilek letos vyrobí o 365.000 aut méně. Pokud budou výrobní linky stát delší dobu, bude toto číslo nadále narůstat.

Toyota už vinnou zastavení výrobních linek přišla o 140.000 vyrobených aut, Honda vyrobí o 46.600 aut méně, než předpokládala, a Nissan o 42.000 vozů méně. Nissan plánuje, že se jeho japonské továrny vrátí do provozu tento čtvrtek, plný provoz pak podle plánů opět začne 11. dubna.

Ztráty počítají i ostatní japonští výrobci – Suzuki ztratilo 32.000 aut, Mazda 31.000 vozů a Mitsubishi 15.000. Daihatsu předpokládá, že letos vyrobí o 27.000 aut méně a Subaru o 23.000 vozů méně, a to v případě, že se výrobní linky naplno rozjedou už tento týden.

Podle agentury Kyoto loni osm největších japonských automobilek vyrobilo 9,22 milionu aut. Automobilky následkem katastrof trpí výpadky elektřiny, nedostatkem výrobních dílů a nedostatkem paliva.

David Bureš
Diskuze (0)